اخبار و مقالاتاسکم و قانونگذاری - Scam & Regulation

۱۰ سال حبس برای هرگونه فعالیت مرتبط با صنعت رمزارزی در هند

در کشور هند لایحه‌ای ارائه شده است که ممنوعیت رمزار‌زها را بهمراه داشته و برای افراد خاطی ۱۰ سال حبس در نظر گرفته است

نکات برگزیده مطلب
  • قانون‌گذاران کشور هند به تازگی یک لایحه‌ی ممنوعیت رمزارزی ارائه کرده‌اند که در آن گفته شده هرگونه دخالت در فعالیت‌های مرتبط با صنعت رمزارزی از جمله خرید و فروش و نگهداری هرگونه رمزارز، باید بیش از ۱۰ سال حبس به همراه داشته باشد.

 طبق گزارشاتی که اخیرا منتشر شده، در جدیدترین لایحه‌ی مربوط به ممنوعیت صنعت رمزارزی در کشور هند که «لایحه‌ی ممنوعیت رمزارزها و قانون‌گذاری رسمی ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۱۹» نامگذاری شده، هرگونه نگهداری، خرید و فروش رمزارز می‌تواند ۱۰ سال حبس به همراه داشته باشد.

در این لایحه پیشنهاد شده است که:

افرادی که اقدامات مربوط به استخراج، تولید، نگهداری، خرید، انتقال، صدور و هرگونه مبادله‌ی مرتبط با صنعت رمزارزی انجام دهند، باید به ۱۰ سال حبس محکوم شوند. Crypto ban Draft Bill

علاوه بر ممنوع اعلام شدن رمزارزها توسط این لایحه، گفته شده که هرگونه نگهداری و مالکیت رمزارز نیز شامل مجازات غیرقابل تخفیف خواهد بود.

با توجه به احتمال استفاده از رمزارزها برای فعالیت‌های غیرقانونی همچون پولشویی، برخی از ارگان‌های دولتی همچون اداره‌ی مالیات بر درآمد و هیئت مرکزی مالیات غیرمستقیم و گمرک‌ها(CBIC) از ممنوعیت رمزارز در کشور هند استقبال کرده‌اند.

روند توسعه و تدوین لایحه‌ی ممنوعیت رمزارزها در کشور هند مدت‌ها پیش آغاز شده و آقای سوهاش چاندرا گارگ(Subhash Chandra Garg) وزیر امور اقتصادی هند نیز به عنوان سرپرست و ناظر این فرایند حضور داشته است.

با وجود اینکه این قانون سخت‌گیرانه‌ی منع فعالیت در صنعت رمزارزی ممکن است به زودی اجرایی شده و با افراد خاطی به شدت برخورد کند، این احتمال وجود دارد که هند رمزارز بومی خود را معرفی کند.

یکی از مقامات دولتی این کشور چندی قبل اعلام کرد که «تصمیم‌گیری در رابطه با راه‌اندازی روپیه‌ی دیجیتال پس از مشورت با بانک مرکزی هند انجام خواهد شد».

نظر شما در رابطه با این لایحه‌ی سخت‌گیران چیست؟ آیا در حال بررسی صدور رمزارز بومی خودش است؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Timesofindia

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا