اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

مدیر عامل بورس نزدک: رمزارزها «نمایش عظیمی از نبوغ و خلاقیت» هستند

آدنا فریدمن اعلام کرد که با تکامل قانون‌گذاری و پذیرش گسترده‌تر رمزارزها آن‌ها همچنان می‌توانند به «ارز جهانی آینده» تبدیل شوند

نکات برگزیده مطلب
  • آدنا فریدمن(Adena Friedman)، رئیس و مدیرعامل بورس نزدک(Nasdaq) در روز یکشنبه(۲۰ ژانویه)، پیش از آغاز مجمع جهانی اقتصاد(WEF) در داووس، با انتشار مقاله‌ای اختراع رمزارزها را «نمایش عظیمی از نبوغ و خلاقیت» خواند و اعلام کرد که رمزارزها می‌توانند به یک ارز جهانی در معاملات تبدیل شوند. وی با اشاره به پروژه‌هایی همچون «اینترنت» و «Segway» دو حالت ممکن یعنی موفقیت و شکست را برای آینده‌ی رمزارزها متصور شد.

شرکت نزدک(Nasdaq Inc) که در سال 1971 تاسیس شد، مالکیت بورس اوراق بهادار نزدک را در اختیار دارد و دومین بازار بورس بزرگ دنیا از نظر ارزش بازار به شمار می‌رود، این شرکت همچنین Nasdaq Nordic(که نمایندگی تابعه نزدک در دانمارک، سوئد، نروژ و ایسلند)، Nasdaq Baltic(که نمایندگی تابعه نزدک در Tallinn(پایتخت استونی)، Riga(پایتخت لتونی)، Vilnius(پایتخت لیتوانی) و Nasdaq CSD) و چندین بازار سهام و معاملات آپشن(Options) را در اختیار دارد.

Nasdaq

مدیرعامل نزدک نظرش را در زمینه‌ی رمزارزها به عنوان بخشی از یک مقاله‌ که وی در حساب Linkedin خود منتشر کرده است و «فصل‌های جدیدی از ابتکارات و تحولات که در سال 2019 نوشته خواهد شد(New Chapters In Innovation And Disruption Will Be Written In 2019)»  نام دارد، ارائه کرد.

او با اشاره به مشاهده‌ی «ادامه‌ یافتن تغییرات مختلفی که به شکل دادن بازار و گسترش چشم‌انداز اقتصادی در سال آینده کمک می‌کنند،» صحبت‌های خود را آغاز کرد. این مقاله بر نظرات او در زمینه‌ی تغییرات در حوزه‌ی رمزارزی تمرکز می‌کند.

نظرات وی در زمینه‌ی رمزارزها در بخشی از مقاله‌ با عنوان «رمزارزها می‌توانند در آینده به ارز جهانی تبدیل شوند،» بسیار جالب به نظر می‌رسد.

مباحث اصلی این مقاله عبارتند از:

  • «با وجود چند هزار رمزارزی که برای جلب توجه سرمایه‌گذاران با یکدیگر رقابت می‌کنند، دنیای رمزارزی از مراحل چرخه‌ی اولیه‌ی نوآوری که توسط پیشگامان این عرضه ارائه شده است، تبلیغات و هیجان پس از آن، گسترش در میان تازه واردان و که سپس با واقع گرایی همراه شد، گذر کرده است.»
  • به هر حال، (1) «این نوآوری در پی فرآیند تجاری سازی پیوسته و ادامه‌دار و ادغام آن در بدنه‌ی اقتصاد، استفاده‌ی عملی پیدا می‌کند (همانند اینترنت)» یا (2) «این نوآوری در دستیابی به هدف پذیرش گسترده ناکام مانده و کاربرد تجاری آن به یک وسیله‌ی داد و ستد محدود می‌شود (همانند Segway).»
  • با این وجود، نادیده گرفتن دارایی‌های عظیمی که سرمایه‌گذاران بزرگ در سال‌های اخیر در این حوزه وارد کرده‌اند، دشوار است. «این نوآوری نمایش عظیم نبوغ و خلاقیت بوده و شایستگی یک آینده‌ی پایدار در اقتصادمان را دارد.»
  • «دو عامل کلیدی برای ایجاد یک ابزار عملی با ثبات‌ ارزشی بیشتر، حاکمیت و شفافیت قانون‌گذاری است. هر دو عامل اشاره شده با مقصود اصلی تمرکز زدایی و ارز جهانی بدون سیستم مدیریتی در تضاد است.»
  • «شفافیت و عدالت عوامل کلیدی در ایجاد اعتماد هستند و بدون وجود سطوح نظارتی و قانون‌گذاری امکان اثبات وجود شفافیت و عدالت که اعتماد را ایجاد می‌کند، وجود ندارد.»
  • «ما در نزدک با ارائه‌ی تکنولوژی تطبیق معاملات، شفافیت و یکپارچه‌سازی معاملات در استارت آپ‌های معاملاتی به سرمایه‌گذاری در رمزارزها کمک می‌کنیم.»
  • «ما همچنین در ErisX که یک بازار معاملاتی رمزارزها برای سرمایه‌گذاران حقوقی است و در دو حوزه‌ی معاملات زنده و معاملات قرارداد‌های آتی فعالیت دارد، سرمایه‌گذاری کرده‌ایم.»
  • با وجود درجه‌ی تاثیراتی که توسط «تکامل قانون‌گذاری و پذیرش گسترده‌تر در سطح موسسات ایجاد می‌شود، ارزهای دیجیتالی در آینده نقش مهمی را ایفا خواهند کرد.»
من بسیار مفتخرم که ما و تیممان در استکهلم(Stockholm) به ارزیابی و ایجاد فن‌آوری‌های نوآورانه برای مشتریانمان ادامه می‌دهیم./ با برخی از نخبگانی که در دفتر استکهلم ما بر روی پروژه‌های بلاکچینی کار می‌کنند آشنا شوید. ما با استفاده از فن‌آوری بلاکچین و مشارکت بزرگان این صنعت در Nordics(منطقه‌ای شامل اسکاندیناوی فنلاند و ایسلند) بازار مدیریت سرمایه‌ حرفه‌ای(Mutual Funds Market) را تغییر می‌دهیم.

مدیر عامل نزدک در 25 آپریل 2018 با حضور در برنامه‌ی خبری و گفتگوی بازار سهام شبکه‌یCNBC با نام «Squawk Box» اعلام کرده بود:

مطمعنا نزدک ورود به حوزه‌ی معاملات رمزارزی را در آینده در نظر می‌گیرد. در صورتی که «زمان مناسب» آغاز این فعالیت را تشخیص دهیم، مردم برای (پذیرش) بازار تحت نظارت و قانون‌گذاری شده که تجربه‌ی سرمایه‌گذاری عادلانه را برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌کند، آماده هستند. Adena Friedman

«من معتقدم ارزهای دیجیتالی به حیات خود ادامه خواهند داد، تنها مسئله‌ی مهم زمانی است که طول می‌کشد این حوزه به بلوغ برسد. هنگامی که این حوزه را بررسی کرده و می‌گوییم «آیا می‌خواهیم بازار قانون‌گذاری شده برای این حوزه ایجاد نماییم؟ یقینا نزدک آن را در نظر خواهد گرفت.»

وی در زمینه‌ی رویکرد کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا(SEC) در مقابل رمزارزها نیز اظهار نظر کرد:

پیشنهاد‌های اولیه‌ی سکه(ICOها) باید قانون‌گذاری شوند. نظر SEC در زمینه‌ی طبقه‌بندی ICOها به عنوان اوراق بهادار و نیاز به قانون‌گذاری این حوزه، صحیح است. Adena Friedman

در پایان باید به یاد داشت که یک صرافی قانون‌گذاری شده‌ی انقلابی رمزارزی در اروپا به‌نام DX.Exchange در 7ام ژانویه فعالیت خود را آغاز کرد. ویژگی که DX.Exchange را به یک صرافی بی‌همتا تبدیل می‌کند، امکان معامله‌ی رمزارزها(شامل رمزارز شرکت ریپل(XRP)) و سهام‌های محبوب در بورس نزدک همانند اپل(Apple)، فیسبوک(Facebook) و تسلا(Tesla) (به شکل توکنیزه شده) در این پلتفرم است. این پلتفرم در استونی و اسرائیل دفتر دارد.

آیا در آینده‌ی نزدیک ورود نزدک به حوزه‌ی معاملات رمزارزی را شاهد خواهیم بود؟ دیدگاه مدیر عامل نزدک در رابطه با رمزارزها را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
LinkedinCryptoglobeCCN
دکمه بازگشت به بالا