اخبار بیت‌کوین - Bitcoinاخبار و مقالات

حجم مبادلات بیت‌کوین در سال ۲۰۱۸ بالغ بر ۳/۲ تریلیون دلار بوده است

آمار‌ نشان می‌دهد که این رمزارز توانسته از لحاظ حجم مبادله، ارز کشور‌های بزرگی همچون آرژانتین را پشت سر بگذارد

نکات برگزیده مطلب
  • حساب توییتری Satoshi Capital Research در روز‌های گذشته آمار جالبی در رابطه با حجم تراکنش‌های بیت‌کوین و عملکرد این رمزارز در سال ۲۰۱۸ منتشر کرده است؛ براساس این آمار رمزارز بیت‌کوین توانسته از لحاظ میزان حجم مبادله‌ی سالیانه، ارز فیات کشور‌هایی همچون بلغارستان و آرژانتین را پشت سر بگذارد. در نمودار‌های ارائه شده می‌توان دید که بیت‌کوین حتی توانسته شرکت‌های خدمات مالی بزرگی همچون Western Union و Paypal را به عنوان یکی از روش‌های پرداختی و انتقال ارزش، مغلوب خود کند.

عملکرد یک ساله‌ی بیت‌کوین

حساب توییتری Satoshi Capital Research  اخیرا با انتشار یک پست جدید، آمار جالبی در رابطه با تراکنش‌های بیت‌کوین و عملکرد این رمزارز در سال ۲۰۱۸ منتشر کرده است. براساس آمار ارائه شده، مجموع حجم مبادله‌ی رمزارز بیت‌کوین(با نماد BTC) در سال ۲۰۱۸ بیش از ۲/۲ تریلیون دلار بوده است. این رقم حتی بیشتر از حجم معامله‌ی ارز فیات لو(Lev ارز فیات کشور بلغارستان) و کمی پایین‌تر از پسو(ارز فیات کشور شیلی) می‌باشد.

در سال ۲۰۱۷ حجم مبادله‌ی بیت‌کوین حدود ۸۵۸ میلیارد دلار بوده است؛ با نگاهی به این آمار می‌توان فهمید که علیرغم نزولی بودن بازار در سال ۲۰۱۸، میزان حجم مبادلات بیت‌کوین چهار برابر شده است.

بیت‌کوین توانسته ارز کشور‌هایی مانند بلغارستان و آرژانتین را پشت سر بگذارد

در همین حین، مجموع حجم مبادله‌ی روی زنجیره(On Chain Transaction) در سال ۲۰۱۸ بالغ بر ۳/۲ تریلیون دلار بوده است که حتی شامل شبکه‌ی لایه‌ی دوم «شبکه‌ی صاعقه یا Lightning Network» هم نیست. این شبکه توانست به سرعت رشد کند و تا پایان سال به ۵۲۰۰ گره(Node) و بیش از ۱۹ هزار کانال برسد.

رمزارز بیت‌کوین در حال حاضر توانسته به عنوان یکی از روش‌های جابجایی ارزش و انتقال دارایی، شرکت‌های بزرگی همچون Wesert Union و Paypal را پشت سر بگذارد.
بیت‌کوین شرکت‌های بزرگ خدمات مالی همچون WU و Paypal را پشت سر گذاشته است

یک ارز جهانی

علاوه بر این آمار جالب، گزارشاتی قبلا منتشر شده است که نشان می‌دهد تراکنش‌های بیت‌کوین توانسته‌اند در سال جاری به رکورد ۳۲۵ هزار تایید در یک روز برسند.

در سال ۲۰۱۷، تنها حدود ۱۰ درصد از پرداخت‌های بیت‌کوین به وسیله‌ی پروتکل Segregated Witness(یا همان SegWit) انجام شده است. این رقم به طور چشمگیری در سال ۲۰۱۸ افزایش یافته است، و پروتکل SegWit توانسته در سال جاری مسئولیت بیش از ۴۰ درصد تراکنش‌های بیت‌کوین را بر عهده بگیرد.

حساب کاربری  Satoshi Capital Research  با ارائه‌ی این ارقام اعلام کرده است که امروز موقعیت رمزارز بیت‌کوین به عنوان یک ارز جهانی بسیار «مستحکم» شده است، زیرا این رمزارز توانسته از لحاظ حجم مبادله‌ی سالیانه، ارز فیات کشور‌های بزرگی همچون آرژانتین و بلغارستان را پشت سر بگذارد.

مکس کایسر(Max Keiser گزارشگر برجسته‌ی آمریکایی) در اوایل ماه ژانویه اعلام کرده بود که «ارز جدید ذخیره‌ی جهانی در نهایت بیت‌کوین خواهد بود».

نظر شما در رابطه با این آمار چیست؟ آیا با وجود نزولی بودن بازار رمزارزی، بیت‌کوین همچان به گسترش و فراگیر شدن در میان مردم ادامه داده است؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Bitcoinist

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا