اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

ارائه‌ی وام بانکی با استفاده از بلاکچین اتریوم

بانک BBVA اسپانیا با استفاده از بلاکچین اتریوم، به شرکت ملی برق این کشور وام 150 میلیون دلاری ارائه کرد

نکات برگزیده مطلب
  • BBVA، که یک بانک بزرگ با سرمایه‌ی 35 میلیارد دلاری در اسپانیا است، رسما از سیستم وام دهی خود که از بلاکچین اتریوم استفاده می‌کند رونمایی کرد. در نخستین آزمایش موفق این برنامه وام 150 میلیون دلاری به شرکت ملی برق اسپانیا ارسال گردید. استفاده از فن‌آوری بلاکچین، می‌تواند زمان پردازش وام‌ها را کاهش داده و امنیت بالاتری را نسبت به سیستم کنونی ارائه کند.

BBVA نسخه‌ی آزمایشی برنامه‌ی وام‌دهی خود را آزمایش کرد

بانک BBVA اسپانیا رسما سیستم وام‌دهی از طریق بلاکچین اتریوم را رونمایی کرد. بر اساس گزارش Finance Magnates، BBVA که دومین بانک بزرگ اسپانیا محسوب می‌گردد، بر روی یک برنامه‌ی آزمایشی فعالیت می‌کند که با استفاده از بلاکچین اتریوم(ETH) وام می‌دهد. اخیرا، شرکت ملی برق اسپانیا با نام Red Electrica با استفاده از این سیستم، از BBVA وام دریافت کرد.

این معامله، نخستین استفاده از برنامه‌ی آزمایشی BBVA بوده و آزمون بزرگی برای این برنامه محسوب می‌شود.

گزارش شده است که ارزش وام ارائه شده به Red Electrica، 150 میلیون دلار بوده است، اگرچه؛ هنوز مشخص نیست چه حجمی از این وام با استفاده از بلاکچین اتریوم ارسال شده است. BBVA نوع ارز استفاده شده برای ارائه‌ی وام در این بستر را نیز مشخص نکرده است؛ این امکان وجود دارد که اتریوم یا یک رمزارز پایدار با نوسانات کمتر در این برنامه مورد استفاده قرار گرفته باشد.

وام BBVA، به وام سندیکایی(Syndicated Loan) نیز مشهور است. در سیستم وام سندیکایی؛ یک وام گیرنده از چند وام دهنده سرمایه دریافت می‌کند. این ویژگی به گیرنده‌ی وام این امکان را می‌دهد تا بتواند مبلغ بزرگی را وام بگیرد در حالی که با تقسیم مبلغ وام بین وام دهندگان مختلف، ریسک ارائه‌ی وام نیز کاهش می‌یابد.

در وام ارائه شده به Red Electrica، سه وام دهنده بانک‌های BBVA اسپانیا، MUFG ژاپن و BNP Paribas فرانسه بودند. هر سه بانک پیش‌تر به استفاده از تکنولوژی بلاکچین علاقه نشان دادند. MUFG که چهارمین بانک بزرگ جهان است، در گذشته تحقیقاتی را برای ایجاد و استفاده از رمزارز اختصاصیش انجام داده است؛ در حالی که BNP در حال مذاکره برای ایجاد یک بلاکچین اختصاصی است.

آینده‌ی سیستم مالی

استفاده‌ی BBVA از بلاکچین اتریوم، نمونه‌ای است که فواید استفاده از رمزارزها را نسبت به سیستم‌های کنونی نشان می‌دهد. بر اساس اعلام BBVA، فرآیند پردازش تراکنش‌ها در سیستم وام‌دهی کنونی(که ارزشی معادل 4.6 میلیارد یورو دارد)، یک هفته طول می‌کشد؛ در حالی که اجرای تراکنش‌های اتریوم تنها چند ساعت طول می‌کشد.

همچنین اعلام شده است که تکنولوژی بلاکچین به عنوان یک روش عالی برای ذخیره‌سازی شرایط قرارداد و امضا‌ها در بلوکی که تراکنش را در خود جای داده، محسوب می‌گردد. یعنی؛ وام دهندگان و وام گیرندگان می‌توانند دائما به منظور بررسی مجدد جزئیات قرارداد وام، به تراکنش‌های اتریوم مراجعه کنند. این ویژگی کاهش هزینه و افزایش امنیت وام‌های اعطائی را به همراه خواهد داشت. مدیر عامل BBVA در این زمینه گفت:

تمام جزئیات از جمله هزینه‌های اداری و عملیاتی، به شکل خودکار توسط سیستم ثبت می‌شود. Ricardo Laiseca

نظر شما در ارتباط با برنامه‌ی ارائه‌ی وام بانک BBVA، با استفاده از بلاکچین اتریوم چیست؟ آیا استفاده از بلاکچین برای ارائه‌ی وام، آینده‌ی صنعت بانکداری را متحول خواهد کرد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Cryptoglobe
دکمه بازگشت به بالا