اخبار و مقالاتاسکم و قانونگذاری - Scam & Regulation

۹ پیشنهاد ETF ارائه شده به SEC رد شد

این کمیسیون با اشاره به نگرانی مربوط به تقلب و دستکاری اقدام به رد تمامی ETFهای ارائه شده کرد

نکات برگزیده مطلب
  • کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده(SEC) تمامی ۹ پیشنهاد ETF ارائه شده توسط دو موسسه‌ی ProShares و Direxion را رد کرده است. بازار رمزارزی نیز سریعا واکنش نشان داده و با یک کاهش ارزش عمومی روبرو شده است.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده(SEC) روز چهارشنبه با اشاره به نگرانی‌های مربوط به تقلب و دستکاری بازار، لیست شدن ۹ صندوق سرمایه‌گذاری قابل مبادله‌ی بیت‌کوین(ETFبیت‌کوین) را که توسط موسسه‌ی ProShares، کمپانی مدیریت دارایی Direxion و GraniteShares برای مبادله در بورس اوراق بهادار نیویورک(NYSE) و گزینه‌های بورس شیکاگو(CBOE) ارائه شده بودند را رد کرد. بازار رمزارزها نیز سریعا به این واقعا واکنش نشان داد و گزارشات حاکی از آن است که بیت‌کوین از دست دادن حدود ۴درصد از ارزش خود قبل از رسیدن به سطح مقاومتی ۶۴۵۰ دلار، به قیمت ۶۳۱۰ دلار رسیده است.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده طی سه دستور جداگانه اعلام نمود:

کمیسیون ما این تغییر قوانین یا به عبارتی ETFهای ارائه شده را رد می‌کند، زیر در زمان بررسی آن‌ها به این نتیجه رسیدیم که پیشنهادات مربوط به اوراق بهادار ارائه شده تحت قانون مبادله و قوانین کمیسیون قرار نگرفته است و برای اثبات اینکه پیشنهاد آن‌ها مطابق با الزامات بخش 6(b)(5) کاری انجام نشده است؛ این بخش به شکل خاص مربوط به الزامات قانونی بورس اوراق بهادار ملی برای جلوگیری از اقدامات جعلی و دستکاری طراحی شده است.

US Securities and Exchange Commission

این آژانس در ادامه اشاره کرد:

عدم تایید آن‌ها هیچ ارتباطی با این موضوع ندارد که به طور کلی بیت‌کوین یا تکنولوژی بلاک‌چین دارای فایده یا ارزش است و یا یک نوآوری یا سرمایه‌گذاری مناسب محسوب می‌شود.

US Securities and Exchange Commission

دو مورد از پیشنهادات ETF ارائه شود توسط موسسه‌ی ProShares در سپتامبر ۲۰۱۷ و دو مورد دیگر نیز توسط GraniteShares در دسامبر ۲۰۱۷ جهت بررسی  به SEC ارائه شده بودندگ پنج درخواست دیگر نیز توسط کمپانی Direxion در ژانویه‌ی ۲۰۱۸ ارائه شده بود. اگر این ETFها از طرف SEC تایید می‌شد، دارایی‌های ProShares  و Direxion بر روی پلت‌فرم Arca در بورس اوراق بهادار نیویورک(NYSE) لیست می‌شد، در حالی که ETFهای GraniteShares در بورس Bats BZX توسط CBOE مورد مبادله قرار می‌گرفت.

این عدم تایید تنها یک هفته پس از رد شدن دوباره‌ی پیشنهاد ETFبیت‌کوین برادران میلیونر وینکلوس(Winklevoss) صورت گرفته است. هستر پیرس(Hester Peirce) یکی از اعضای کمیسیون SEC در حرکتی نادر، مخالفت و اعتراض خود را نسبت به تصمیم‌گیری SEC در رابطه با ETFبیت‌کوین دوم ارائه شده توسط برادران وینکلوس به صورت عمومی اعلام نمود و اظهار داشت که قوانین SEC برخلاف اوراق بهادار و نوآوری مصرف کننده است چراکه پیشنهاد ETF دوم برادران وینکلوس کاملا بر اساس مقررات قانونی فدرال بوده است.

با اینکه SEC هنوز هیچ ETF مبتنی بر رمزارزی را تایید نکرده است، باز هم دو درخواست دیگر برای ماه آینده در انتظار تصمیم‌گیری‌های این کمیسیون است. کمپانی سرمایه‌گذاری VanEck در ماه ژوئن با استارت‌آپ بلاک‌چینی SolidX همکاری کرد تا یک پیشنهاد ETFبیت‌کوین برای مبادله در بورس Bats BZX ارائه کند. ماه گذشته نیز کمپانی مدیریت دارایی Bitwise نیز یک درخواست برای لیست شدن ETF به SEC ارائه کرده است.

نظر شما در رابطه با تصمیم‌گیری‌های SEC در رابطه با پیشنهادات ارائه شده چیست؟ آیا این پیشنهادات توانایی رسیدن به الزامات لازم را نداشته‌اند یا SEC تمایلی به تایید ETF ندارد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Cryptovest

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا