اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

همکاری بزرگ‌ترین بانک نروژ و بنیاد IOTA

بانک Den Norske قصد دارد تا با همکاری بنیاد آیوتا، دفاتر توزیع شده و کاربرد‌های آن را در فعالیت‌های خود بررسی کنید

نکات برگزیده مطلب
  • با توجه به اخبار منتشر شده در خبرگزاری‌های محلی به نظر می‌رسد که بانک Den norske به عنوان بزرگ‌ترین بانک کشور نروژ سعی کرده‌ است که با همکاری بنیاد آیوتا(IOTA) مدل‌های کسب‌ و کار جدید و استفاده‌ از صنعت بلاک‌چین در فعالیت‌های خود را بررسی کند.

طبق بیانیه مطبوعاتی که در روز ۳۱ می(۱۰ خرداد) منتشر شده است، DNB ASA یا بانک Den norske به عنوان بزرگ‌ترین گروه خدمات مالی کشور نروژ و بنیاد آیوتا(IOTA) یک تفاهم‌نامه‌ مشترک(MOU) امضا کرده‌اند. دو بنیاد DNB و IOTA گزارش داده‌اند که برای بررسی کاربرد‌های مختلف اینترنت اشیاء(IOT) به عنوان نسل سوم دفاتر توزیع شده این کار را انجام داده‌اند.

با توجه به اخبار منتشر شده، این دو شرکت با یکدیگر همکاری خواهند کرد تا بتوانند مدل‌های جدیدی برای کسب و کار خود در میان صنایع مربوطه پیدا کنند. لاسه میهولم(Lasse Meholm) رئیس بخش علم و تکنولوژی(DLT) در موسسه‌ی DNB اعلام کرده است که یکی از اهداف این پروژه‌ی مشترک، درک بهتر این تکنولوژی است. این همکاری همچنین اجازه می‌دهد کارمندانی که با مشتریان سر و کار دارند نیز فرصت‌ها و راه‌های جدیدی را پیدا کنند. وی در ادامه توضیح داد:

Lasse Meholmعلاوه‌ بر موارد دیگر، این فناوری به گونه‌ای طراحی شده است که می‌تواند صد‌ها هزار تراکنش درون برنامه‌ای و ریز‌تراکنش (Microtransactions) را در هر ثانیه انجام دهد. ما اجازه نمی‌دهیم که بازاری که به وسیله این اکوسیستم فعالیت می‌کند، از دست ما برود.

Lasse Meholm

دیوید سانستبو(David Sonstebo) به عنوان یکی از بنیانگذاران آیوتا، گفته که او امیدوار است این فرایند و همکاری بتواند رابطه‌ی بانک‌های نروژ و صنعت رمزنگاری را هموارتر کند. وی اینگونه ادامه داد:

من به این کار امیدوارم و آن‌ را باور دارم. بنیاد IOTA به جداسازی پروژه‌های رمزنگاری بی‌مصرف از موارد جدی و مهم ادامه خواهد داد.

David Sonstebo

Nordea bank

 در اوایل ماه جاری یکی از صرافی‌های مرتبط با رمزارز در کشور نروژ، در پرونده‌ای علیه بانک Nordea مبنی بر مسدود کردن حساب‌های مالی آن‌ها، شکست خورد. بانک Nordea به دلیل نگرانی‌ در رابطه با ناکافی بودن مکانیزم‌های ضدپولشویی، اقدام به مسدودسازی حساب‌های صرافی Bitmynt AS کرده بود.

DNB ASA به عنوان بزرگ‌ترین بانک نروژ و یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های کشور‌های شمال اروپا از لحاظ سرمایه‌ی در حال گردنش در بازار(Market Cap  با ۲۳۸ میلیارد دلار ارزش)، چندی قبل از طریق کنسرسیوم R3 تحقیقاتی در زمینه‌ی فناوری بلاک‌چین انجام داده بود. همچنین با توجه به اخبار منتشر شده در خبرگزاری محلی E24، بانک DNB چندین پروژه‌ی در حال فعالیت مرتبط با فن‌آوری‌هایی از جمله اتریوم، Hyperledger و EOS است.

موسسات مالی سراسر جهان در حال بررسی موارد استفاده‌ از تکنولوژی بلاک‌چین در کار‌های خود هستند. بانک مرکزی کانادا، اپراتور بورس اوراق بهادار تورنتو با نام TMX Group و سازمان غیرانتفاعی پرداخت‌های کانادا(Non-profit organization Payments Canada) اخیرا آزمایشاتی انجام داده‌اند که نشان می‌دهد استفاده از  تکنولوژی بلاک‌چین برای توافقات اوراق بهادار لحظه‌ای موثر است.

اوایل ماه جاری، موسسه‌ی JP Morgan Chase & Co یک حق ثبت اختراع برای پرداخت‌های یکپارچه بین بانکی Peer to Peer ارائه کرده است. این امتیاز انحصاری JP Morgan می‌تواند با استفاده از یک دفترکل توزیع شده و بدون نیاز به اطمینان به شخص ثالث برای نگه‌داری یک “کپی اصلی” از دنباله‌های حسابرسی، پردازش عملیات پرداخت را به صورت آنی و RealTime انجام دهد.

نظر شما در رابطه با سرمایه‌گذاری و همکاری بانک‌ها با موسساتی که بر روی بلاکچین و رمزارز‌ها کار می‌کنند، در حالی که چندی پیش با آن‌ها مخالف بودند چیست؟ نظرات خود را در بخش دیدگاه‌ها به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Cointelegraph

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا