اخبار بیت‌کوین - Bitcoinاخبار و مقالات

پایگاه کاربری ویزا، بخشی از شبکه‌ی بیت کوین خواهد بود

مدیرعامل شرکت خدمات مالی ویزا(Visa) در صحبت‌های اخیر خود از همکاری با چندین کیف‌پول بیت کوین در راستای پذیرش این رمزارز و ارائه‌ی خدمات مربوطه خبر داده است

نکات برگزیده مطلب
  • اّل کلی(Al Kelly) مدیرعامل شرکت خدمات مالی و اعتباری ویزا(Visa) با حضور در پادکشت خبرگزاری فرچون(Fortune’s Leadership Next) اعلام کرد که پذیرش بیت کوین و ارائه‌ی خدمات مربوط به مشتریان در دستور کار ویزا قرار گرفته است. به گفته‌ی وی، ویزا در حال همکاری با چندین کیف‌پول بیت کوین می‌باشد تا امکان خرید BTC به واسطه‌ی خدمات این شرکت در سراسر جهان محقق شود. در صورت تحقق این ایده، امکان خرید و استفاده از رمزارز بیت کوین در بیش از ۷۰ میلیون نقطه از سراسر جهان به وجود آمده و پایگاه کاربری این رمزارز جهش چشم‌گیر پیدا خواهد کرد.

ویزا وارد می‌شود

اّل کلی(Al Kelly) مدیرعامل شرکت ویزا به تازگی اعلام نموده که این شرکت خدمات پرداخت آنلاین در حال برنامه‌ریزی برای ایجاد امکان خرید بیت کوین به واسطه‌ی خدمات این شرکت است. این رویکرد دوستانه‌ی مدیرعامل ویزا نسبت به بیت‌کوین درحالیست که چندی قبل شرکت خدمات مالی مسترکارت(MasterCard) هم از برنامه‌های مربوط به پذیرش دارایی‌های رمزارزی در ماه فوریه خبر داده بود.

کلی با حضور در پادکشت خبرگزاری فرچون(Fortune’s Leadership Next) اعلام کرد که شرکت خدمات پرداخت تحت مدیریت وی به دنبال تحقق این ایده در حال همکاری با چندین کیف‌پول بیت کوین است. در فوریه‌ی ۲۰۲۱ شرکت ویزا اعلام کرد که در تلاش برای حضور در بازار دارایی‌های رمزارزی با یک بانک فعال حوزه‌ی دارایی‌های دیجیتال به اسم فرست بولوارد(First Boulevard) همکاری کرده و قرار است روند پذیرش و ورود به صنعت رمزارزها به واسطه‌ی این همکاری محقق شود.

فناوری بلاک‌چین کاربرد Blockchain

آقای کلی در رابطه با این موضوع اعلام نموده که «ما در حال تلاش هستیم تا دو کار را انجام دهیم. یکی اینکه امکان خرید بیت کوین به واسطه‌ی خدمات ویزا ایجاد شود؛ و دوم اینکه در حال همکاری با چندین کیف‌پول بیت کوین هستیم تا امکان تبدیل مستقیم بیت کوین به ارز فیات محیا گردد، در این صورت کاربران می‌توانند به صورت آنی در بیش از ۷۰ میلیون نقطه از سراسر جهان که خدمات پرداخت ویزا پذیرفته شده و فعال است، از بیت کوین استفاده کنند».

رمزارزها هموار کننده‌ی خدمات مالی

کلی در ادامه‌ی این مصاحبه همچنین اشاره کرد که دارایی‌های رمزارزی می‌توانند به طور بالقوه نقش یک هموارکننده‌ی خدمات مالی را ایفا کنند، به ویژه در بازارهای نوظهور. این درحالیست که از طرف دیگر، شرکت ویزا تمرکز فزاینده‌ای بر استفاده از رمزارزهای پایدار دارد.

وی در بخش‌هایی از این پادکسب توضیح داد که ویزا هم اکنون در حال برنامه‌ریزی و تلاش برای حمایت گسترده از بیت کوین، رمزارزهای ثانویه و تعداد قابل توجهی رمزارز پایدار می‌باشد.

تقاضا برای دارایی‌های رمزارزی افزایش یافته است

به دلیل افزایش ناگهانی تقاضای خرد و سازمانی برای رمزارز بیت کوین، چندین شرکت فعال حوزه‌ی مالی و شرکت‌های شناخته شده‌ در بخش صنعت در سراسر جهان به فکر پذیرش BTC به عنوان یک روش پرداخت افتاده‌اند. به عنوان مثال می‌توان از شرکت خودروسازی تسلا نام برد.

بیت کوین Bitcoin BTC جک دورسی

این شرکت که در زمینه‌ی تولید خودروهای الکتریکی فعالیت مستمر دارد، چندی قبل از خرید ۱/۵ میلیارد دلار رمزارز BTC خبر داد و اعلام کرد که در آینده‌ی نزدیک این رمزارز به یکی از روش‌های پرداخت قابل قبول برای خرید محصولات این شرکت تبدیل خواهد شد.

از طرف دیگر شرکت کوین‌فلیپ(CoinFlip) یکی از شرکت‌های پیشرو در زمینه‌ی ارائه‌ی خدمات مرتبط با خودپردازهای رمزارز در ایالات متحده، طی چند ماه گذشته به دلیل افزایش چشم‌گیر تقاضا شبکه‌ی خود را به طور قابل توجهی گسترش داده است.

نظر شما در رابطه با تمایل شرکت‌های بزرگ جهان برای حضور در صنعت رمازرزها به ویژه بازار بیت کوین چیست؟ چه عوامل و مزایای باعث تغییر ناگهانی رویکرد این شرکت‌های خدمات مالی گردیده است؟ نظرات خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا