اخبار داخلیاخبار و مقالات

امکان از سرگیری فعالیت ماینرها مهیا شد

به گفته‌ی سخنگوی صنعت برق با تامین سوخت مورد نیاز نیروگاه‌ها، اکنون ماینرهای مجاز داخلی می‌توانند فعالیت خود را مجدداً آغاز کرده و به استخراج رمزارز بپردازند

نکات برگزیده مطلب
  • چندی قبل کشور دچار خاموشی‌های پی‌در‌پی شد و مسئولان عاملی اصلی این خاموشی‌ها را فارم‌های استخراج رمزارز غیرمجاز و عدم سوخت‌رسانی مناسب به نیروگاه‌ها اعلام کردند. حال مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق اعلام نموده که با رفع مشکل سوخت‌رسانی نیروگاه‌های تولید برق در کشور، مشکلات موجود برطرف گردیده و ماینرها مجاز می‌توانند دوباره فارم‌های استخراج رمزارز خود را راه‌اندازی کنند.

راه‌اندازی مجدد فارم‌ها

آقای مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق در تازه‌ترین مصاحبه‌ی خود اعلام نموده که طی یک ماه گذشته بالغ بر ۱۱۰ مگاوات استفاده غیرمجاز از برق از سوی ماینرها صورت گرفته که با همکاری نیروی نظامی و انتظامی، گزارش مردمی و اقدامات شرکت‌ها با روش‌های جدید به لحاظ میزان مصرف و داده‌کاوی شناسایی شدند.

رجبی مشهدی درباره وضعیت فعالیت ماینرهای مجاز بعد از محدودیتی که اخیراً با توجه به کمبود برق اعمال شده بود، اظهار داشت «با عادی شدن شرایط تامین سوخت، نیروگاه‌ها به شرایط اولیه بازگشتند و فعالیت خود را ادامه می‌دهند. فعالیت ماینرهای مجاز نیز از سرگرفته شده و اکنون اجازه فعالیت دارند».

وی در ادامه‌ی صحبت‌های خود تصریح کرد که تا این لحظه حدود ۳۰۲ مگاوات از مشترکان غیرمجاز که در حوزه‌ی استخراج رمزارز به صورت غیرقانونی فعالیت داشته‌اند، شناسایی و تحویل مراجع ذیربط قضایی گردیده‌اند.

برق اصفهان قطعی ماینینگ چینی‌ها توانیر
عامل قطعی برق اصفهان؟

پاداش ۱۰ تا ۲۰ میلیونی سوت زنی

سخنگوی صنعت برق همچنین افزود «ماینرهایی که به صورت غیرقانونی از برق استفاده می‌کنند، دچار خسارت و جریمه سنگین خواهند شد و به کسانی که اینگونه فعالیت‌های غیرمجاز را اطلاع دهند، پاداش ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومانی پرداخت می‌شود.

رجبی‌مشهدی ابراز امیدواری کرد که ماینرهای غیرمجاز رمزارز نسبت به اخذ مجوز از وزارت صمت و خرید انشعاب از شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع اقدام کنند تا دچار مشکل نشوند.

وی در ادامه درباره وضعیت تامین سوخت نیروگاهی نیز اعلام کرد که «روند تامین گاز بسیار خوب صورت می‌گیرد و ما مشکلی در تامین و توزیع برق مشترکان نداریم و شبکه در شرایط پایدار است.

نظر شما در رابطه با وضعیت ماینرهای داخلی و مشکلات پیش آمده در زمینه‌ی تداوم فعالیت آن‌ها چیست؟ آیا با وجود چنین شرایطی که هر زمان دستگاه‌های دولتی اعلام کنند باید روند استخراج رمزارز متوقف شود، ماینرهای داخلی همچنان می‌توانند در کشور فعالیت خود را دنبال کنند؟ نظرات خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا