اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

دولت آمریکا گسترش بیت کوین در میان شرکت‌ها را تحمل نخواهد کرد

یکی از فعالان کهنه‌کار بازارهای مالی در مصاحبه با سی.ان.بی.سی اظهار داشت که دولت آمریکا اجازه‌ی جایگزین ساختن ذخایر دلاری با بیت کوین را به شرکت‌ها نخواهد داد

نکات برگزیده مطلب
  • دَن ناتان(Dan Nathan)؛ بنیان‌گذار ریسک رورسال ادوایزورز(Risk Reversal Advisors) معتقد است که دولت آمریکا به شرکت‌هایی همانند شرکت‌ خودروسازی تسلا اجازه نخواهد داد تا بیت کوین را جایگزین دلار آمریکا کند. بر اساس اظهارات وی؛ آن‌ها اجازه نخواهد داد تا دلار آمریکا جایگاه ارز ذخیره‌ی جهان را از دست بدهد.

دولت آمریکا در مقابل سرمایه‌گذاری شرکت‌ها بر روی بیت کوین

دن ناتان(Dan Nathan)؛ بنیان‌گذار ریسک رورسال ادوایزورز(Risk Reversal Advisors) در مصاحبه با خبرگزاری سی.ان.بی.سی(CNBC) نظرات خود را نسبت به سرمایه‌گذاری 1/5 میلیارد دلاری تسلا بر روی بیت کوین و تصمیم‌گیری برای استفاده از آن به عنوان ابزار پرداخت محصولات این شرکت در آینده‌ی نزدیک اظهار داشته است.

ناتان خدمات مشاوره‌ی سرمایه‌گذاری را به شرکت‌ها و بانک‌های سرمایه‌گذاری ارائه می‌کند. وی سال‌ها به عنوان معامله‌گر سهام و قرارداد‌های اختیار معاملات در شرکت‌های سرمایه‌گذاری سَک(SAC)، اکسیس(Exis)، چینِ کپیتال(Cheyne Capital) و گروه مریل لینچ(Merrill Lynch) فعالیت داشته است.

وی در این مصاحبه اظهار داشت: «در حالی که شرکت‌ها شروع به جایگزین ساختن دلار با بیت‌کوین کرده‌اند، وزارت خزانه‌داری و دولت آمریکا به آن‌ها اجازه نخواهند داد تا کنترل پول از دستان آن‌ها خارج شود.» ناتان در پاسخ به پرسش مطرح شده در رابطه با توانایی قانون‌گذاران برای توقف شرکت‌ها از سرمایه‌گذاری بر روی بیت کوین اظهار داشت:

آن‌ها می‌توانند قوانین به‌شدت سختگیرانه‌ای را در این حوزه وضع کنند. این کاری است که آن‌ها قادر به انجام آن هستند. Dan Nathan

تضعیف جایگاه دلار به عنوان ارز ذخیره‌ی جهان

وی افزود: «ما در گذشته نیز تا حدودی شاهد وقوع این اتفاق بوده‌ایم.» آن‌ها اجازه نخواهند داد که «دلار آمریکا جایگاه خود را به عنوان ارز ذخیره‌ی جهان از دست بدهد. این اتفاقی است که انتظار می‌رود در نتیجه‌ی جایگزین ساختن دلار با بیت کوین به عنوان ذخایر شرکت‌ها اتفاق بیفتد.»

وی معتقد است که هم‌اکنون در نیمه‌ی مطلوب دوران صنعت رمزارزها قرار داریم و افزود:

سهام شرکت تسلا و بیت کوین دو دارایی پُر ریسک هستند که در نتیجه‌ی هیجان سرمایه‌گذاران، ارزش این دارایی‌ها به شدت افزایش یافته است. Dan Nathan

در پی سرمایه‌گذاری شرکت تسلا بر روی بیت کوین، بسیاری از تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که بزودی سیل ورود شرکت‌ها به بازار بیت کوین را شاهد خواهیم بود. جک دورسی؛ مدیرعامل شرکت توییتر اعلام کرده است که قصد دارد بیت کوین را به عنوان ذخیره‌ی دارایی و پرداخت حقوق کارکنان این شرکت مورد استفاده قرار دهد.

نظر شما نسبت به اظهارات اخیر مشاور سرمایه‌گذاری کهنه‌کار بازارهای مالی در رابطه با رویکرد دولت آمریکا در برابر سرمایه‌گذاری شرکت‌ها در بازار بیت کوین چیست؟ آیا دولت آمریکا با ورود سرمایه‌گذاران حقوقی به بازار بیت کوین مقابله خواهد کرد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
دکمه بازگشت به بالا