اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

بانک گلدمن ساکس: دلار با کاهش ارزش روبرو شده و بزودی شاهد افزایش قیمت هر اونس طلا به ۲۳۰۰ دلار خواهد بود

محققان گلدمن‌ساکس در تازه‌ترین گزارشات خود به کاهش تدریجی قدرت دلار و احتمال جهش ارزش طلا طی ماه‌های آتی پرداخته‌ و در نهایت این پرسش را مطرح کرده‌اند که «آیا بیت کوین هم از این روند صعودی قریب‌الوقوع پیروی می‌کند؟»

نکات برگزیده مطلب
  • محققان شرکت گلدمن‌ساکس(Goldman Sachs) در تازه‌ترین گزارشات خود به بررسی وضعیت دلار آمریکا به عنوان یک ارز ذخیره و همچنین تاثیر کاهش ارزش آن بر روی طلا پرداخته‌اند. در این گزارش گفته شده که اقدامات صورت گرفته توسط دولت آمریکا طی ماه‌ها اخیر باعث شده تا رفته‌رفته شاهد کاهش ارزش و قدرت دلار باشیم. در ادامه گفته شده که همین روند باعث جهش ارزش هر اونس طلا تا مرز ۲۳۰۰ دلار خواهد شد. حال این پرسش مطرح می‌شود که آیا آغاز روند افزایش ارزش طلا بر روی تغییرات قیمت بیت کوین هم تاثیرگذار خواهد بود؟

طلا صعودی می‌شود

محققان شرکت سرمایه‌گذاری و بانکداری گلدمن‌ساکس(Goldman Sachs) به تازگی اعلام کرده‌اند که قیمت هر اونس طلا پیش از پایان سال ۲۰۲۲ با افزایش ۲۰ درصدی مواجه شده و به رقم چشم‌گیر ۲۳۰۰ دلار خواهد رسید.

قیمت هر اونس از این این کالای با ارزش در روز ۳۱ام جولای به ۲ هزار دلار رسید، با این حال گلدمن‌ساکس معتقد است که این روند افزایش همچنان ادامه یافته و به این زودی متوقف نخواهد شد. طبق گزارشاتی که توسط وب‌سایت بلومبرگ منتشر شده است، محققان گلدمن‌ساکس بر این باورند که طی ۱۲ ماه آتی شاهد افزایش پلکانی قیمت طلا و رسیدن به ۲۳۰۰ دلار برای هر اونس خواهیم بود. همچنین گفته شده که دلیل این افزایش ارزش نگرانی‌های مرتبط با وضعیت دلار ایالات متحده می‌باشد.

گلدمن‌ساکس طلا بیت کوین ارزش دلار آمریکا

تحلیلگران گلدمن‌ساکس روز ۲۸ام جولای با انتشار یک گزارش مفصل اعلام کردند که «سطح انباشت بدهی» دولت ایالات متحده و «نگرانی‌های مرتبط با وضعیت دلار آمریکا به عنوان یک ارز ذخیره» تاثیر چشم‌گیری بر قیمت طلا طی ماه‌های اخیر داشته است. در حال حاضر هر اونس طلا با قیمت ۱۹۷۵ دلار بفروش می‌رسد.

آیا این روند به افزایش ارزش بیت کوین نیز منجر خواهد شد؟

محققان گلدمن‌ساکس همچنان تاکید کرده‌اند که اقدامات اخیر دولت ایالات متحده در راستای کاهش تبعات اقتصادی ناشی از شیوع کرونا(به عنوان مثال کمک‌های مالی و فرایند کاهش کمی) به راحتی باعث افزایش چشم‌گیر سطح انباشت بدهی ارزی این کشور خواهد شد؛ در ادامه گفته شده که چنین وضعیتی در نهایت منجر به افزایش قیمت فلزات گران‌بها از جمله طلا و نقره خواهد شد.

با تمام این تفاسیر، از آنجا که دلار ایالات متحده در حال از دست دادن قدرت و ارزش خود به عنوان یک ارز ذخیره می‌باشد، بسیاری از راه‌حل‌های جایگزین رفته رفته پیش چشم سرمایه‌گذاران آمریکایی محبوب شده و مورد پذیرش قرار خواهند گرفت.

گزارشاتی که در رابطه با تورم و راه‌حل‌های فرار از آن منتشر شده نشان می‌دهد که رمزارز بیت کوین می‌توان یک سد و پناهگاه امن‌تری نسبت به طلا در برابر تورم باشد. این صحبت‌ها در حالی گفته می‌شود که از ماه مارس تا به امروز روند همبستگی بیت کوین و دلار به شدت منفی شده است.

نظر شما در رابطه با گزارش محققان گلدمن‌ساکس چیست؟ آیا به زودی شاهد جهش ارزش طلا و پس از آن آغاز روند صعودی در بازار رمزارزها خواهیم بود؟ آیا کاهش ارزش دلار منجر به آغاز دوره‌ی جدیدی در اقتصاد جهان خواهد شد؟ نظرات خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا