اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

تمرکز زدایی به سبک ریپل: ریپل قصد دارد به یک شرکت سهامی عام تبدیل شود

با این حال پرونده‌های حقوقی ارائه شده بر علیه شرکت ریپل و چگونگی ارزیابی توکن‌های این شرکت و همچنین الزامات کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا موانع مهمی برای اجرای عرضه‌ی اولیه‌ی شرکت ریپل محسوب می‌شوند

نکات برگزیده مطلب
  • برد گارلینگ‌هاوس(Brad Garlinghouse)؛ مدیرعامل شرکت ریپل در ماه ژانویه اعلام کرده است که عرضه‌ی اولیه‌ی سهام شرکت ریپل در ۱۲ ماه آینده اتفاق خواهد افتاد. اما با توجه به پرونده‌های حقوقی شرکت ریپل و الزامات اجرای عرضه‌ی اولیه، اجرای این طرح بعید به‌نظر می‌رسد.

چالش‌های پیش‌روی شرکت ریپل برای اجرای عرضه‌ی اولیه

برد گارلینگ‌هاوس(Brad Garlinghouse)؛ مدیرعامل شرکت ریپل  در پایان ماه ژانویه در مجمع جهانی اقتصاد اظهار داشت: «در طول 12 ماه آینده عرضه‌های اولیه را در فضای رمزارزها شاهد خواهید بود. ما اولین و آخرین شرکتی نخواهیم بود که در این حوزه عرضه‌ی اولیه را به‌طور عمومی برگزار می‌کند، اما انتظار دارم که جزء شرکت‌های پیشگام ارزیابی شویم. عرضه‌ی اولیه‌ی عمومی شرکت ریپل در جهت تکامل طبیعی اقتصاد آمریکا قرار دارد.» وی در آن زمان ابراز امیدواری کرده بود که دادخواست بردلی سوستک(Bradley Sostack) بر علیه شرکت ریپل بزودی رد خواهد شد و اظهار داشت که جلسه‌ی اخذ دفاعیات وکلای شرکت ریپل در اواخر فوریه برنامه ریزی شده است. در نتیجه قیمت رمزارز شرکت ریپل یعنی ایکس‌آر‌پی(XRP) در طول سه هفته پس از زمان سخنرانی گارلینگ‌هاوس 40 درصد افزایش یافت.

ریپل

با این وجود، روند دادرسی بر اساس منافع شرکت ریپل پیش نرفته است. بردلی سوستک ادعا کرده است که شرکت ریپل صد‌ها میلیون دلار از طریق فروش توکن‌های ایکس‌آرپی به‌دست آورده است که فروش اوراق بهادار به صورت ثبت نشده محسوب می‌گردد. سرمایه‌گذاران با استناد بر نقض قوانین اوراق بهادار آمریکا درخواست خسارت کرده‌اند و با توجه به این‌که دادخواست به نمایندگی از «تمامی سرمایه‌گذاران» مطرح شده است میزان خسارت درخواست شده ارزش بسیار بالایی دارد.

موقعیت شرکت ریپل در پرونده‌های حقوقی

با این وجود دادگاه برخلاف انتظار شرکت ریپل درخواست شاکیان را رد نکرده است اما از آن‌ها درخواست کرده تا مدارک بیشتری را به دادگاه ارائه کنند. همچنین گارلینگ‌هاوس در پرونده‌‌ی دیگری به فروش پنهانی 67,000,000 توکن ایکس‌آر‌پی در مقابل پول نقد و دیگر رمزارزها در طول سال 2017 متهم شده است. وی در همین زمان اعلام کرده بود که توکن‌های ایکس‌آر‌پی را برای کسب بازدهی بالا در بلند مدت نگه‌داری می‌کند.

شیوع ویروس کرونا و به تعویق افتادن زمان دادرسی امید سرمایه‌گذاران به خاتمه‌ی پرونده‌ی حقوقی بر علیه شرکت ریپل را کاهش داده است. با این وجود شرکت ریپل در تاریخ بیست و هشتم می موفق شد تا دادگاه را فدرال کالیفرنیا را قانع کند پرونده‌های حقوقی مشابه را در پرونده‌ی ارائه شده از سوی سوستک تجمیع نماید. در نتیجه این شرکت مجبور نخواهد بود به‌طور همزمان درگیر چند پرونده‌ی مختلف گردد. اگرچه تصمیمات دادگاه فدرال در پرونده‌ی سوستک در پرونده‌های ایالتی آمریکا قابل اعمال نیست، با این وجود پیروزی این شرکت در این پرونده شرایط را برای شاکیان در دیگر پرونده‌ها دشوارتر خواهد ساخت.

تاثیر پرونده‌های حقوقی شرکت ریپل در آغاز فرآیند عرضه‌ی اولیه‌ی سهام این شرکت

تصمیمات دادگاه در پرونده‌ی سوستک بر علیه شرکت ریپل به دو دلیل بر اجرای عرضه‌ی اولیه‌ی سهام این شرکت اهمیت دارد.

  • درصورتی که حکم دادگاه بر علیه شرکت ریپل صادر گردد و توکن‌های ایکس‌آر‌پی را نوعی اوراق بهادار ارزیابی کند، در این صورت شرکت ریپل با جرائم گسترده‌ای مواجه خواهد شد که کل پروژه را به شدت تهدید می‌کند. در همین زمان در صورتی که توکن‌های منتشر شده به عنوان اوراق بهادار ارزیابی گردد، شرکت ریپل احتمالا با موانع احتمالی از سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا(SEC) مواجه خواهد شد.
  • درصورتی که دادگاه رمزارز شرکت ریپل را اوراق بهادار ارزیابی نکند، ارزش کل توکن‌های پیشنهاد شده توسط این شرکت به موفقیت شبکه‌ی ریپل‌نت(RippleNet) بستگی خواهد داشت.

با این وجود، در صورتی که شرکت ریپل مستندات مربوط به عرضه‌ی اولیه‌ی عمومی را به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا ارائه کند، ملزم به ارائه‌ی فُرم اس1(S-1) نیز خواهد بود. در حقیقت این شرکت ملزم به افشاء تمامی درآمد‌ها و هزینه‌های عملیاتی و همچنین طرح‌های تجاری و عملکرد احتمالی این شرکت در آینده خواهد بود. با این وجود این شرکت تاکنون این فرم را ارائه نکرده است.

شرکت‌های دیگری نیز اجرای عرضه‌ی اولیه را بررسی می‌کنند

در همین زمان گارلینگ‌هاوس ادعا کرده است که شرکت ریپل نخستین شرکت فعال در حوزه‌ی رمزارزها نخواهد بود که عرضه‌ی اولیه‌ی عمومی را برگزار می‌کند. اگرچه برنامه‌ی عرضه‌ی اولیه‌ی عمومی برای شرکت‌های دیگری همانند کوین‌بیس(Coinbase) و رابین‌هود(Robinhood) اعلام شده است، تاکنون هیچ‌یک از این شرکت‌ها فرم اس‌1 را به کمیسیون بورس و اوراق بهادر آمریکا ارائه نکرده‌اند. با توجه به این‌که اجرای عرضه‌ی اولیه به‌طور متوسط 3-6 ماه پس از ارائه‌ی فرم اس1 امکان‌پذیر است، بنظر نمی‌رسد که در سال جاری میلادی عرضه‌ی اولیه‌ی شرکت‌های فعال در حوزه‌ی رمزارزها را شاهد باشیم.

نظر شما نسبت به احتمال اجرای عرضه‌ی اولیه‌ی عمومی شرکت ریپل با توجه به پرونده‌ی حقوقی این شرکت چیست؟ آیا در سال جاری میلادی عرضه‌ی اولیه‌ی سهام شرکت ریپل را شاهد خواهیم بود؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکمه بازگشت به بالا