اخبار بیت‌کوین - Bitcoinاخبار و مقالات

یک سقوط ناگهانی برای بیت کوین! آیا نهنگ‌ها دوباره فعال شده‌اند؟

همانطور که انتظار می‌رفت با نزدیک شدن به رویداد هالوینگ نهنگ‌های شبکه‌ی بیت کوین دوباره فعال شده و دست به پامپ و دامپ بازار زده‌اند

نکات برگزیده مطلب
  • ساعاتی قبل بازار رمزارزها با سقوط ناگهانی ارزش روبرو شد و قیمت هر واحد بیت کوین با کاهش ۱۵ درصدی از سطح ۹۵۶۱ دلاری به ۸۵۷۰ دلاری سقوط کرد. همانطور که پیش‌بینی می‌شد، با نزدیک شدن به رویداد هالوینگ نهنگ‌های شبکه‌ی بیت کوین فعال شده و دست به پامپ و دامپ بازار می‌زنند.

پامپ و دامپ شدید

ساعاتی قبل بیت کوین و سایر رمزارزها موجود در بازار طی یک دوره‌ی زمانی ۷ دقیقه با کاهش ۱۵ درصدی روبرو شدند. به نظر می‌رسد که یک نهنگ بزرگ یا چندین نهنگ به صورت ناگهانی دارایی‌های خود را به بازار عرضه کرده و باعث سقوط نسبی در ارزش بیت کوین شده‌اند. صرافی کوین‌بیس(Coinbase) نیز همزمان با این کاهش ارزش فعالیت‌های مبادلاتی خود را برای مدتی کوتاه غیرفعال کرد.

طبق معمول، ده رمزارز برتر بازار از این کاهش ناگهانی پیروی کرده و همگی با افت ارزش روبرو شده‌اند. در این بین اتریوم هم از ۲۱۰ دلار برای هر واحد ETH به ۱۹۱ دلار رسیده است.

بیت کوین BTC
نمودار تغییرات قیمت بیت کوین طی هفت روز گذشته

طبق گزارشاتی که در رابطه با این موضوع منتشر شده است، به نظر می‌رسد که نهنگ مورد نظر ما در ساعت ۵ عصر به وقت کالیفرنیا اقدام به فروش حجم بالایی رمزارز بیت کوین با تقسیم‌بندی ۲ میلیون دلاری کرده است. تنها طی ۳۰ دقیقه با افزایش سطح عرضه در بازار رمزارزها قیمت هر واحد رمزارز BTC از ۹۵۶۱ دلار به ۸۵۷۰ دلار سقوط کرد. البته پس از مدت کوتاه ارزش بیت کوین دچار بازگشت نسبی شد و به رقم ۸۷۷۰ دلار برای هر واحد BTC رسید.

واکنش به این رویداد

همانطور که پیش‌بینی می‌شد، این سقوط ناگهانی بازخورد‌های زیادی به همراه داشته است. نوریل روبینی(Nouriel Roubini) پروفسور اقتصاد دانشگاه نیویورک که با نام مستعار دکتر مجازات(Dr. Doom) هم شناخته می‌شود، در رابطه با این موضوع اعلام نموده که «پامپ و دامپ بزرگ اخیر یک کلاهبرداری، تجارت نامشروع و خرید و فروش داخلی بوده است».

زک پرینس(Zac Prince) مدیرعامل فعلی پلت‌فرم بلاک‌فای(BlockFi) نیز با انتشار یک پست توییتری اظهار داشت که «کمینه‌ی بیت کوین را از دست دادم، اما همچنان خوشحال هستند که توانسته‌اند با قیمتی کم‌تر از ۹ هزار دلار خرید کنم».

ران نیونیر(Ran Neuner) میزبان برنامه‌ی مبادله‌ی رمزارز در شبکه‌ی CNBC نیز با انتشار یک پست توییتری اظهار داشت که «آیا دوباره به پایان زندگی صنعت رمزارزها رسیده‌ایم؟»

انتظار می‌رود که هرچه به رویداد نصف شدن پاداش شبکه‌ی بیت کوین یا هالوینگ(Halving) نزدیک‌تر می‌شود، بازار رمزارزها نیز بی‌قرارتر شده و شاهد فراز و نشیب‌های بیشتری در آن خواهیم بود.

نظر شما در رابطه با سقوط اخیر بازار رمزارزها چیست؟ آیا با نزدیک شدن به رویداد هالوینگ این روند همچنان ادامه می‌یابد؟ نظرات خود را با تیم کوینیت در میان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا