اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

با شدت گرفتن رکود اقتصادی، بانک مرکزی اتحادیه‌ی اروپا وضعیت اضطراری اعلام کرد

رئیس بانک مرکزی اتحادیه‌ی اروپا با اشاره به شدت تاثیرات اقتصادی شیوع ویروس کرونا در اتحادیه‌ی اروپا سطح انقباض اقتصادی ناشی از توقف فعالیت‌ها در حوزه‌ی یورو را از سال ۱۹۹۵ تاکنون «بی‌سابقه» توصیف کرد

نکات برگزیده مطلب
  • شیوع ویروس کرونا حوزه‌ی اقتصادی یورور را با کاهش «بی‌سابقه‌ی» رشد اقتصادی مواجه کرده است. کریستین لاگارد(Christine Lagarde)؛ رئیس بانک مرکزی اتحادیه‌ی اروپا در مصاحبه‌ی اخیرش تصویری از قرار داشتن این موسسه در وضعیت کاملا اضطراری ترسیم کرده است. وی معتقد است چنین سطحی از شریط انقباض اقتصادی از سال ۱۹۹۵ تاکنون تجربه نشده است.

بانک مرکزی اتحادیه‌ی اروپا شرایط اقتصادی کاملا اضطراری را تجربه‌ می‌کند

داده‌های جدیدی که در روز سی‌ام آوریل منتشر شده است نشان می‌دهد که از زمان آغاز ثبت تغییرات رشد اقتصادی در اتحادیه‌ی اروپا(از سال 1995 تاکنون) اقتصاد 19 کشور عضو حوزه‌ی یورو به طور بی‌سابقه‌ای منقبض شده است. کریستین لاگارد(Christine Lagarde)؛ رئیس بانک مرکزی اتحادیه‌ی اروپا(ECB) در گفتگو با مطبوعات اظهار داشت:

منطقه‌ی یورو با چنان سطحی از انقباض اقتصادی مواجه شده است که از نظر اندازه و سرعت وقوع در شرایط صلح بی‌سابقه است. Christine Lagarde

لاگارد ادامه داد: «اقدامات لازم برای محدود ساختن شیوع ویروس کرونا به‌طور گسترده‌ای فعالیت‌های اقتصادی در تمامی کشور‌های حوزه‌ی یورو و سراسر جهان را متوقف کرده است.»

داده‌هایی که در روز پنجشنبه توسط یورو‌استت(Eurostat) منتشر شده است، کاهش 3.8 درصدی تولید ناخالص ملی در سه‌ماهه‌ی نخست سال 2020 را نسبت به سه‌ماهه‌ی چهارم سال 2019 میلادی را نشان می‌دهد که این کاهش در مقیاس سالیانه 14.4 درصد اعلام شده است. برای مقایسه، تولید ناخالص ملی ایالات متحده‌ی آمریکا نسبت به سال گذشته‌ی میلادی 4.8 درصد کاهش یافته است.

اتحادیه‌ی اروپا

بانک مرکزی اتحادیه‌ی اروپا برنامه‌ی خرید دارایی‌هایش را تغییر نداده است. این برنامه که در ماه مارس سال جاری معرفی شده است، برنامه‌ی فراگیر خرید اضطراری 750 میلیارد یورویی(معادل 832 میلیارد دلار) را شامل می‌گردد. بسته‌ی محرک اقتصادی گسترده با هدف کاهش شوک ناشی از شیوع ویروس کرونا معرفی شده است. لاگارد تاکید کرده است که سیاست‌گذاران در صورت لزوم برای گسترش این برنامه‌ها آمادگی دارند. کلوئس ویستسن(Claus Vistesen)؛ اقتصاددانان حوزه‌ی یورو در گفتگو با رسانه‌ها اظهار داشت:

رئیس بانک مرکزی اتحادیه‌ی اروپا تصویری از این سازمان در وضعیت کاملا اضطراری ترسیم کرده است و در این شرایط مجبور است پیش‌بینی‌ها و قوانینی که در شرایط عادی مورد استفاده قرار می‌گرفتند را کنار بگذارد.Claus Vistesen

انقباض گسترده‌ی اقتصادی در اتحادیه‌ی اروپا

بر اساس گزارش کوینیت، بانک مرکزی اتحادیه‌ی اروپا انتظار دارد که در سال جاری میلادی رشد ناخالص تولید ملی در کشور‌های عضو 5 الی 12 درصد کاهش یابد. میزان واقعی کاهش به مدت زمان و تاثیر اعمال شرایط قرنطینه و توقف فعالیت در کشور‌های مختلف بستگی دارد. فلیپ لین(Philip Lane)؛ اقتصاددان ارشد بانک مرکزی اتحادیه‌ی اروپا هشدار داده است که اثرات رکود اقتصادی در سه‌ماهه‌ی دوم به‌طور آشکارتری تجربه خواهد شد.

اتحادیه‌ی اروپا اخیرا برای مقابله با تبعات شیوع ویروس کرونا با اختصاص بسته‌ی حمایتی یک تریلیون یورویی به کشورهای عضو موافقت کرده است.

نظر شما نسبت به قرار گرفتن بانک مرکزی اتحادیه‌ی اروپا در شرایط اضطراری چیست؟ آیا سیاست‌گذاری بانک مرکزی اتحادیه‌ی اروپا به بهبود شرایط اقتصادی حوزه‌ی یورو کمک می‌کند؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکمه بازگشت به بالا