اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

ضرر ۳۸ میلیاردی ثروتمندان جهان به دلیل وضعیت نامساعد بازارهای جهانی

بر اساس گزارش مجله‌ی فوربز تمامی افراد فهرست شده در لیست ثروتمندان مجله‌ی فوربز به استثنای مایکل بلومبرگ با کاهش ارزش دارایی‌ها مواجه شده‌اند.

نکات برگزیده مطلب
  • در پی شیوع ویروس کرونا در سطح جهان و افزایش نگرانی سرمایه‌گذاران در بازارهای جهانی، شاخص سهام بازار سهام ایالات متحده‌ی آمریکا نیز سقوط کرده است. بر اساس محاسبات مجله‌ی فوربز ارزش دارایی‌های ۱۰ فرد ثروتمند برتر جهان که در فهرست ارائه شده توسط این مجله قرار دارند، ۳۷.۷ میلیارد دلار کاهش یافته است.

بر اساس گزارش رسانه‌ها، بازار بورس ایالات متحده‌ی آمریکا در روز نهم مارس شرایط نامطلوبی را تجربه کرده است، در همین راستا شاخص سهام اس‌اند‌پی 500(S&P 500) و داوجونز(Dow Jones) بیش از 7 درصد کاهش یافته است. در نتیجه ادعا شده است که این اتفاق به عنوان بیشترین سطح سقوط بازار سهام از سال 2008 تاکنون محسوب می‌گردد. در نتیجه، ارزش دارایی‌های برترین ثروتمندان جهان نیز در نتیجه‌ی شرایط ایجاد شده کاهش یافته است.

بر همین اساس، بازار رمزارزها نیز به‌طور همزمان کاهش قیمت‌ها را تجربه‌ کرده است و قیمت بیت کوین در طول یک روز 10 درصد کاهش یافت.

کاهش 37.7 میلیارد دلاری ارزش دارایی‌های برترین ثروتمندان جهان

نشریه‌ی فوربز روز نهم مارس سال جاری میلادی را با عنوان «دوشنبه‌ی سیاه» نام‌گذاری کرده است. این نشریه گزارش کرد که ثروتمند‌ترین سرمایه‌گذاران جهان، در روز دوشنبه‌ی سیاه با کاهش ارزش چند میلیارد دلاری ارزش دارایی‌های خود مواجه شده‌اند. این نشریه گزارش کرد که ثروتمند‌ترین سرمایه‌گذاران جهان، در روز دوشنبه‌ی سیاه با کاهش ارزش چند میلیارد دلاری ارزش دارایی‌های خود مواجه شده‌اند. محاسبات مجله‌ی فوربز بر اساس دارایی‌های شناسایی شده از ۱۰ فرد ثروتمند برتر جهان، نشان می‌دهد که ارزش دارایی این افراد مجموعا ۳۷٫۷ میلیارد دلار کاهش یافته است.

بر اساس گزارش مجله‌ی فوربز؛ برنار آرنو(Bernard Arnault)؛ سومین فرد ثروتمند جهان در فهرست 10 فرد ثروتمند جهان بیشترین کاهش ارزش دارایی‌ها را تجربه کرده است و ارزش دارایی‌های وی 6 میلیارد دلار در همین روز کاهش یافته است. ارزش دارایی‌های جف بزوس(Jeff Bezos) ثروتمند‌ترین فرد جهان نیز که 114 میلیارد دلار تخمین زده شده است، در پایان روز دوشنبه‌ی سیاه 5.6 میلیارد دلار کاهش یافته است. همچنین ارزش دارایی‌های وارن بافت سرمایه‌گذار مشهور آمریکایی و یکی از منتقدان بیت کوین 5.4 میلیارد دلار کاهش یافته است.

ارزش دارایی‌های مدیرعامل فیسبوک 4 میلیارد دلار کاهش یافت

دارایی‌های مارک زاکربرگ(Mark Zuckerberg) مدیرعامل شرکت فیسبوک نیز که در فهرست ثروتمندان مجله‌ی فوربز در جایگاه ششم قرار دارد نیز از سقوط بازار سهام متاثر شده است. مجله‌ی فوربز گزارش کرده است که ارزش دارایی این کارآفرین آمریکایی 4.2 میلیارد دلار در روز دوشنبه‌ی سیاه کاهش یافته است. بر اساس گزارش کوینیت، اخیرا توجه زاکربرگ به پتانسیل تکنولوژی بلاکچین جلب شده است و در همین راستا شرکت فیسبوک از پروژه‌ی رمزارزی لیبرا نیز رونمایی کرده است.

با این وجود و بر اساس گزارش منتشر شده، ارزش دارایی‌های مایکل بلومبرگ(Michael Bloomberg) که در فهرست « ده فرد ثروتمند جهان مجله‌ی فوربز» قرار دارد، در روز دوشنبه‌ی سیاه هیچ تغییری نکرده است. وی که رویکرد مثبتی در مقابل رمزارزها و تکنولوژی بلاکچین دارد، در انتخابات پیش‌روی ریاست جمهوری آمریکا نامزد شده است. دارایی‌های بلومبرگ در یک شرکت خصوصی قرار دارد که در بازار سهام مبادله نمی‌شود در نتیجه ارزش دارایی‌های وی از سقوط بازار سهام متاثر نشده است.

با این وجود کاهش ارزش دارایی سرمایه‌گذاران، ارزش شرکت‌های بزرگ حوزه‌ی تکنولوژی نیز به شدت کاهش یافته است. بر اساس گزارش شبکه‌ی تلوزیونی سی‌ان‌بی‌سی(CNBC) ارزش سهام پنج شرکت برتر حوزه‌ی تکنولوژی شامل اپل(Apple)، مایکروسافت(Microsoft)، فیسبوک(Facebook)، آلفابت(Alphabet) و آمازون(Amazon) بیش از 321.6 میلیارد دلار کاهش یافته است. در همین راستا، ارزش شرکت اپل در روز دوشنبه‌ی سیاه و به تنهایی 100 میلیارد دلار کاهش یافته است.

بر اساس گزارش کوینیت، شیوع ویروس کرونا در سطح جهان بازارهای مالی جهان و همچنین بازار رمزارزها را تحت تاثیر قرار داده است.

آیا سقوط بازار‌های مالی جهان و کاهش ارزش دارایی ثروتمندان ادامه خواهد یافت؟ با توجه به شرایط کنونی، عملکرد بازار رمزارزها را در آینده چگونه ارزیابی می‌کنید؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکمه بازگشت به بالا