اخبار داخلیاخبار و مقالات

احکام مالیاتی مربوط به فارم‌های ماینینگ داخل کشور ابلاغ شد

سازمان امور مالیاتی در بخشنامه‌ای احکام مالیاتی مراکز استخراج رمزارز‌ها را برای اجرا ابلاغ کرد

نکات برگزیده مطلب
  • سازمان امور مالیاتی در بخشنامه‌ای که اخیرا منتشر کرده است احکام مالیاتی مراکز استخراج رمزارز‌(فارم‌های ماینینگ) را برای اجرا ابلاغ کرد. بر اساس این بخشنامه، در صورت بازگشت ارز حاصل از صادرات رمزارز‌ها به چرخه اقتصادی، فعالیت ماینینگ مشمول مالیات با نرخ صفر خواهد بود.

 

بر اساس آخرین بخشنامه‌ی سازمان امور مالیاتی، طبق تبصره ۲ بند ۲ استقرار واحد‌های استخراج فرآورده‌های پردازشی رمزنگاری شده(ماینینگ) شامل محدودیت ۱۲۰ کیلومتری شهر تهران، ۵۰ کیلومتری شهر اصفهان و ۳۰ کیلومتری مراکز سایر استان‌ها نیست.

همچنین بر اساس بند ۶ این مصوبه، مراکز استخراج رمزارز به عنوان واحد تولید صنعتی شناخته شده و مشمول مقررات مالیاتی خواهند بود.

علاوه بر این، براساس تبصره‌ی این بند واحد‌های ماینینگ در صورتی که محصول خود را صادر و ارز حاصل از آن را براساس ضوابط بانک مرکزی به چرخه‌ی اقتصادی بازگردانند، مشمول مالیات با نرخ صفر خواهند بود.

در این بخشنامه «رمزارزها» اینگونه تعریف شده‌اند:

کریپتوکارنسی یا رمزارز به دسته‌ای از پول‌های دیجیتال یا مجازی گفته می‌شود که در آن‌ها از رمزنگاری (کریپتوگرافی) برای تراکنش‌های مالی استفاده شده است؛ طوری که رمزگشایی آن‌ها بسیار دشوار و بعضا غیرممکن است.  بخشنامه‌ی سازمان امور مالیاتی

لازم به یاد‌آوری است که طبق گزارشات پیشین تیم کوینیت، هیات وزیران در ششم مرداد با استخراج رمزارزها به عنوان یک فعالیت صنعتی و با اخذ مجوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت موافقت کرد.

نظر شما در رابطه با بخشنامه‌ی سازمان امور مالیاتی چیست؟ آیا تعیین تعرفه‌ی برق صادراتی در کنار وضع قوانین مالیاتی واحد‌های صنعتی برای فرایند ماینینگ داخلی باعث ایچاد یک شغل زیرزمینی جدید و یا مهاجرت ماینرهای ایرانی نخواهد شد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا