اخبار داخلیاخبار و مقالات

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: دولت بیت‌کوین را به رسمیت شناخت

الیاس حضرتی به شرح جزییات مربوط به جلسه‌ی کمیسیون اقتصادی مجلس پرداخت و در قسمتی از صحبت‌های خود اظهار داشت که: «ما معتقدیم باید ‌بیت‌کوین را به عنوان یک صنعت به رسمیت شناخت و از درآمدهای مالیاتی و گمرکی آن استفاده کرد.»

نکات برگزیده مطلب
  • الیاس حضرتی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از موافقت کمیسیون اقتصادی دولت با به رسمیت شناختن بیت‌کوین و صنعت رمزارزی خبر داد. او همچنین در رابطه با تامین برق ماینرها و تعرفه‌ی تعیین شده اطلاعاتی را ارائه کرد.

گفته‌های الیاس حضرتی

الیاس حضرتی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در جدید‌ترین صحبت‌های خود به جزییات مربوط به جلسه‌ی کمیسیون اقتصادی در مورد ارزهای دیجیتال پرداخت. وی همچنین اظهار داشت که «مسئولان وزارت اطلاعات، وزارت اقتصاد و پدافند غیرعامل در این جلسه حضور یافته بودند».

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه متاسفانه ما در مواجهه با پدیده‌های جدید بسیار کند عمل کرده و تجارب خوبی در زمینه‌ی برخورد با پدیده‌های نو نداریم، افزود:

همیشه راه مقابله، دستگیری و جمع‌آوری را انتخاب کرده‌ایم، در حالی که در پدیده‌های نو امکان مقابله وجود ندارد اما امکان زیادی برای مدیریت وجود دارد. الیاس حضرتی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس

تامین برق به وسیله‌ی موجودی گاز مازاد ولی با تعرفه‌ی برق صادراتی!

آقای حضرتی در مورد راهکارهای تامین برق ارزان برای بیت کوین نیز اظهار داشت که «در کشور ما گاز ارزانی وجود دارد که تلف می‌شود و عملاً مشتری هم ندارد؛ می‌توان نیروگاه‌های گازی که برق تولید می‌کنند را در سطح وسیع ایجاد کرد و نسبت به تولید برق ارزان اقدام نمود و با استفاده از آن برق بیت‌کوین و سایر رمزارزها را تولید کرد.

وی در ادامه توضیح داد که «از این طریق می‌توان نسبت به خرید ارز در این اوضاع و احوال تحریم و مشکلات ارزی اقدام نمود و برای جوانان اشتغال ایجاد کرد».

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص نگرانی دستگاه‌های امنیتی پیرامون این موضوع گفت:

دستگاه های امنیتی نسبت به ضربه خوردن ارزش پول ملی، خروج ارز و اتلاف سرمایه‌ی مردم نگرانی‌هایی داشته‌اند، زیرا نوسانات قیمت بیت‌کوین به مراتب از نوسانات سکه و ارز بیشتر بوده و ممکن است موجب مالباختگی برخی مردم شود و مردم یقه دولت را بگیرند که چون دولت این صنعت را به رسمیت شناخته است و مردم اقدام به سرمایه گذاری کرده‌اند و دولت مجبور شود ضرر و زیان آنها را بپردازد. الیاس حضرتی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس

به نفع ماینرها یا دولت؟!

حضرتی اضافه کرد «ما معتقدیم باید ‌بیت‌کوین را به عنوان یک صنعت به رسمیت شناخت و از درآمدهای مالیاتی و گمرکی آن استفاده کرد. وی همچنین اظهار داشت «روز گذشته کمیسیون اقتصادی دولت تشکیل جلسه داده و بخشی از مسائل مربوط به بیت‌کوین را مورد بررسی دقیق قرار داد. در این کمیسیون، بیت‌کوین به عنوان یک صنعت به رسمیت شناخته شده و این امر مصوب شده است و همچنین مقرر شد قیمت برق برای این صنعت معادل برق صادراتی محاسبه شود که البته ما نسبت به این موضوع انتقاداتی داریم و معتقدیم این نگاه مانع توسعه‌ی صنعت رمزارزی ایران می شود. احتمالاً این مصوبه به زودی به هیئت دولت ارائه خواهد شد.

گفته‌های آقای حضرتی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ آیا به رسمیت شناخته شدن بیت‌کوین و صنعت رمزارزی بطوری که شاهد آن هستیم باعث پیشرفت این صنعت در ایران خواهد شد، یا باعث جلوگیری از شکوفایی آن خواهد شد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا