اخبار بیت‌کوین - Bitcoinاخبار و مقالات

همبستگی جالب نمودار ۱۰ ساله‌ی قیمت بیت‌کوین و اوراق قرضه‌ی خرانه‌داری آمریکا

بازار رمزارزی نسبت به گذشته دچار تغییرات ساختاری شده بطوری که سرمایه‌گذاران برای جلوگیری از ضرر مالی در بازارهایی که با ارز فیات فعالیت می‌کنند از بیت‌کوین استفاده می‌کنند!

نکات برگزیده مطلب
  • نمودار منتشر شده توسط آلاستیر ویلیلامسون(Alastair Williamson)، بنیان‌گذار و مدیرعامل Stock Board Asset همبستگی جدیدی را برای قیمت بیت‌کوین ارائه می‌دهد. نمودار قیمت بیت‌کوین و نمودار معکوس عملکرد خزانه‌داری آمریکا(UST10Y) رابطه‌ی نزدیکی با یکدیگر دارند.

مقایسه‌ی نمودار معکوس UST10Y و بیت‌کوین

بررسی درآمد دولت ایالات متحده آمریکا، بازدهی سرمایه‌گذارانی که در یک دوره‌ی ده ساله سرمایه‌گذاری کرده‌اند را بازتاب می‌کند. همبستگی بین بیت‌کوین و بازدهی خرانه‌داری آمریکا، نشان می‌دهد که بیت‌کوین برای محافظت در برابر بازدهی اوراق قرضه ایالات متحده آمریکا استفاده می‌شود.

عملکرد معکوس نمودار UST10Y و بیت‌کوین نسبت به دلار آمریکا BTC/USD همبستگی جالبی را بین دو نمودار نشان می‌دهد. ویلیامسون نمودار مربوطه را به عنوان «احتمالا یکی از جالب‌ترین» همبستگی‌ها با بیت‌کوین توصیف کرد.

یکی از جالبترین همبستگی‌های قیمتی با بیت‌کوین: بیت‌کوین در مقابل نمودار معکوس UST10Y

این پدیده در گذشته مورد توجه قرار گرفته بود. تقریبا شش هفته پیش از آغاز بازار صعودی بیت‌کوین در ماه می، رسانه‌ها مشباهت رفتار رمزارزها با دارایی‌های دولت آمریکا را مورد بحث قرار دادند.

رابطه‌ی نمودار قیمت بیت‌کوین و نمودار معکوس UST10Y

بیت‌کوین حصاری در مقابل کاهش قدرت ارزهای فیات

نشریه‌ی فایننشال تایمز(Financial Times) می‌نویسد: «به بانک‌های مرکزی اعتماد ندارید؟ نگران نباشید. بیت‌کوین گنجینه‌ی ده‌ساله‌ی عصر جدید آمریکا است.»

در آن زمان بسیاری همانند ویلیامسون اعتقاد داشتند که سود‌آوری خزانه‌داری آمریکا ادامه خواهد داشت: «من پول نقد و اوراق قرضه را پیشنهاد می‌کنم، این دو دارایی‌هایی با بیشترین بازدهی در سال 2018 و احتمالا در سال 2019 هستند.»

استفاده از بیت‌کوین به عنوان پناهگاه امنی در مقابل تغییرات ارزش ارز فیات خود به خود به یک استراتژی شگفت انگیزی تبدیل شده است. افزایش قیمت بیت‌کوین و توسعه‌ی شبکه‌ی این رمزارز به عامل تهدید موقعیت ارزهای فیات تبدیل شده است.

تنش‌های سیاسی و جنگ تجاری آمریکا و چین، تقاضا برای رمزارزها «خصوصا طلای دیجیتالی(بیت‌کوین)» را از سوی سرمایه‌گذاران حقوقی را افزایش داده است.

تراویس کلینگ(Travis Kling)، مدیر ارشد سرمایه‌گذاری در Ikigai Asset Management اظهار داشت:

بیت‌کوین به حصاری در مقابل سیاست‌های غیر مسئولانه‌ی پولی و مالی تبدیل شده است. در مقابل رفتار سیاسی بانک‌های آمریکا و سایر کشور‌های جهان، این گزینه در اختیار ما قرار دارد. این دنیای جدیدی است که در آن زندگی می‌کنیم. Travis Kling

علاقه‌ی موسسات به دنیای رمزارزی

نیکلاس پنیگیرتزوگلو(Nikolaos Panigirtzoglou)، استراتژیست بانک JPMorgan با اظهار نظر نسبت به گزارش حجم‌های غیر واقعی در اغلب صرافی‌های رمزارزی گفت: «لازم به ذکر است اعتماد به معاملات قرارداد‌های آتی بیت‌کوین افزایش یافته است.»

از نظر وی این موضوع نشان می‌دهد که تقاضا از سوی موسسات واقعی است و به اهمیت آن کم توجهی شده است.»

حجم‌های معاملات غیر واقعی در صرافی‌های رمزارزی و نادیده گرفتن اهمیت قرارداد‌های آتی بیت‌کوین نشان می‌دهد که ساختار بازار از زمان رالی صعودی پیشین تاکنون به‌طور قابل توجهی تغییر کرده است و تاثیر گذاری سرمایه‌گذاران حقوقی افزایش یافته است.

نظر شما در رابطه با همبستگی نمودار قیمت بیت‌کوین و نمودار معکوس UST10Y چیست؟ تغییرات ساختار بازار رمزارزی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 3.5]
منبع
Bitcoinist
دکمه بازگشت به بالا