اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

تلگرام رسماً نسخه‌ی آزمایشی کلاینت بلاکچین TON را منتشر کرد

فایل‌های منتشر شده نسخه‌ی ساده شده و پایدار کلاینت بلاکچین TON به همراه فایل پیکربندی قرارداد‌های هوشمند را شامل می‌شوند

نکات برگزیده مطلب
  • شرکت ارائه دهنده‌ی نرم‌افزار پیام‌رسانی تلگرام(Telegram)، به‌طور رسمی نسخه‌ی آزمایشی کلاینت شبکه‌ی باز تلگرام(TON) را منتشر کرد. فایل تنظیمات قرارداد‌های هوشمند نیز به همراه نسخه‌ی کلاینت TON منتشر شده است.

در فایل آموزشی(Readme) اعلام شده است: «فایل‌هایی که برای دانلود منتشر شده‌اند، توزیع نسخه‌ی اولیه از کلاینت شبکه‌ی بلاکچین TON و بخش‌های مرتبط با کتابخانه‌ی بلاکچین TON را شامل می‌شوند.» در حقیقت فایل‌های منتشر شده نسخه‌ی ساده شده و پایدار کلاینت TON محسوب می‌شوند.

بر اساس گزارش کوینیت در 25 می، کاربری نسخه‌ی کلاینت TON را در GitHub آپلود کرده بود. در فایل Readme که بر روی GitHub قرار دارد، ادعا شده در صورتی که کاربر پیکر‌بندی را به طور صحیح انجام دهد، به گره‌های بلاکچین شبکه‌ی آزمایشی TON متصل شده و می‌تواند درخواست‌هایی را به این شبکه ارسال کند.

کاربران به همراه نسخه‌ی کلاینت TON می‌توانند فایل پیکربندی تنظیمات قرارداد‌های هوشمند را نصب کنند. این تنظیمات کلاینت TON را به سرور ویژه‌ای متصل می‌کند. در نتیجه کاربران می‌توانند در کنار گزینه‌های دیگر قرارداد‌های هوشمند جدیدی را ایجاد کنند، وضعیت قرارداد‌های هوشمند موجود را بررسی کنند و به قرارداد‌های هوشمند پیام‌های خارجی ارسال کنند. کاربران همچنین می‌توانند در موقعیت مکانی خود، قرارداد‌های هوشمند را اجرا و اشکال زدایی کنند.

Fift، زبان برنامه نویسی جدید TON است که در هفته‌ی گذشته منتشر گردید. این زبان برنامه نویسی ویژه‌ی توسعه و مدیریت قرارداد‌های هوشمند در بلاکچین TON و نیز تعامل با ماشین مجازی TON  طراحی شده است.

بر اساس گزارش کوینیت، تلگرام در ماه آوریل دسترسی به نسخه‌ی آزمایشی بلاکچین TON را برای تعداد محدودی از توسعه‌دهندگان در سراسر جهان امکان پذیر ساخته بود. در حالی که نتایج خاصی از آزمایش بلاکچین تلگرام منتشر نشده است، دو آزمایش‌کننده(توسعه دهنده‌) ناشناس اعلام کردند که بلاکچین تلگرام سرعت بسیار بالایی را در اجرای تراکنش‌ها نشان می‌دهد.

به نظر شما بلاکچین تلگرام یک پروژه‌ی موفق خواهد بود؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Cointelegraph
دکمه بازگشت به بالا