اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

دیدگاه شرکت بوش در رابطه با اینترنت اشیاء و بلاکچین: در واکنش به نوآوری، ترس قابل قبول نیست

این شرکت معتقد است که در آینده استفاده از تکنولوژی بلاکچین به‌ دلیل نیاز به گسترش اعتماد در فضای اینترنت افزایش خواهد یافت

نکات برگزیده مطلب
  • شرکت بوش(Bosch)، تولید کننده‌ی محصولات مهندسی و الکتریکی، در یک بیانیه‌ی مطبوعاتی که ۱۵ می منتشر شد، اعلام کرد که برای دفاع از باز بودن فضای اینترنت اشیاء(IoT) در برابر سانسور فعالانه نقش آفرینی خواهد کرد.

شرکت بوش که در حال انجام فعالیت‌های مهمی در این حوزه است، تکنولوژی دفتر کل غیرمتمرکز(DLT) و بلاکچین را به عنوان بخش اصلی اینترنت اشیاء و اقتصاد این حوزه برجسته کرده است.

در بیانیه‌ی این شرکت می‌خوانیم: «تکنولوژی دفتر کل توزیع شده(DLT) همانند بلاکچین ممکن است به تکنولوژی کلیدی این حوزه تبدیل شود.»

در حالی که بخش‌های دولتی پتانسیل استفاده از بلاکچین در اینترنت اشیاء را محدود می‌کنند، بوش رویکرد صریحی را نسبت به اخلاقیات در این پدیده اتخاذ کرده است.

به‌نظر می‌رسد که این شرکت نسبت به تاثیرات سانسور و واکنش‌های برگشت‌پذیر در تکنولوژی‌های بدون مرز همانند بلاکچین نگران است.

دکتر والکمر دنر(Volkmar Denner)، در کنفرانس Bosch ConnectedWorld که در برلین برگزار شد، اظهار داشت: «برای ایجاد اعتماد در اکوسیستم دیجیتال به پلتفرم و اینترنتی نیاز داریم که کاربران خودشان قدرت تصمیم‌گیری داشته باشند.»

دکتر مایکل بول(Michael Bolle)، عضو هیئت مدیره‌ی CDO/CTO به صراحت اعلام کرد:

«ما نمی‌توانیم شرایطی را که در آن واکنش‌های شدید به نوآوری دیجیتالی بی‌اعتمادی و ترس را ترویج می‌کند، بپذیریم.»

 وی افزود:

به همین دلیل، هدف انجمن اعتماد دیجیتالی(Digital Trust Forum) ایجاد گفتگو‌های باز در میان کارشناسان و بحث پیرامون مشکلات افزایش بی‌اعتمادی در اینترنت است. Dr. Michael Bolle

بیانیه‌ی مطبوعاتی به همکاری شرکت بوش و شرکت تامین کننده‌ی انرژی EnBW برای استفاده از تکنولوژی بلاکچین در فرآیند شارژ خودرو‌های الکتریکی و همچنین همکاری با شرکت زیمنس به منظور توسعه‌ی سیستم مدیریت پارک هوشمند بر پایه‌ی بلاکچین اشاره می‌کند.

بررسی‌های گذشته آسیب پذیری‌های موجود در تکنولوژی کنونی اینترنت اشیاء بر پایه‌ی بلاکچین را نشان می‌دهند. با این وجود، بر روی توسعه‌ی این حوزه در آینده اجماع وجود دارد.

آیا رویکرد دولت‌ها در مقابل فن‌آوری‌های نوظهور همانند تکنولوژی بلاکچین و اینترنت اشیاء سختگیرانه و غیر ضروری است؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Cointelegraph
دکمه بازگشت به بالا