اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

کاهش قابل توجه درآمد TSMC در حوزه‌ی ماینینگ

مدیر‌عامل این شرکت تراشه سازی بدون ارائه‌ی جزئیات دقیق، علت کاهش درآمد خود را شرایط حاکم بر بازار رمزارزی عنوان کرد

نکات برگزیده مطلب
  • شرکت تولید کننده‌ی تراشه‌های نیمه‌هادی تایوانی(TSMC)، کاهش قابل توجهی را در درآمد مرتبط با استخراج رمزارزها در سال ۲۰۱۸ گزارش کرده است. این موضوع در مجمع این شرکت و در گزارش سه ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۸ که در ۱۷ ژوئن منتشر شده است، اعلام گردید.

کاهش درآمد TSMC در بخش ماینینگ

TSMC جزئیات خاصی را برای کسب و کار ماینینگ خود که بخش محاسبات کارآمد(HPC) را نیز شامل می‌شود، منتشر نکرده است. سی سی وی(C.C. Wei) مدیر‌عامل و معاون TSMC اعلام کرد که HPC بدون در نظر گرفتن رمزارزها، رشد کمی داشته است:

رمزارزها از سال 2018 تا 2019 کاهش قابل توجهی داشته است. بنابراین در صورتی که حوزه‌ی رمزارزی را به‌همراه HPC در نظر بگیریم، کاهش بزرگی(تقریبا دو رقمی) را مشاهده می‌کنیم. C.C. Wei

آقای وی با اشاره به محدودیت ارائه‌ی اطلاعات دقیق‌تر، اعلام کرد که در سال گذشته حوزه‌ی رمزارزی سهم قابل توجهی در فروش تراشه‌ها داشته است، اما تاکید کرد که «به دلیل این‌که این بخش به یکی از بزرگترین مشتریان این شرکت اختصاص داده شده است، این شرکت نمی‌تواند اطلاعات زیادی را از بخش HPC ارائه کند.»

TSMC به عنوان بزرگترین تامین کننده‌ی تراشه‌های مدار‌های مجتمع با کاربرد خاص(ASIC) برای شرکت چینی بیت‌مین(Bitmain) شناخته می‌شود. این شرکت به‌دلیل فشار بازار نزولی، در شرایط دشواری قرار دارد.

TSMC IC

در حالی که تحلیلگران Bernstein در فوریه‌ی سال گذشته، 2 الی 3 درصد از درآمد TSMC را به فروش در حوزه‌ی رمزارزی نسبت دادند، وی با احتیاط پیش‌بینی سال 2019 را ارائه کرد:

در سال جاری ما پیش‌بینی ارائه نمی‌کنیم، ما در پیش‌بینی این کسب و کار متلاطم با احتیاط بیشتری عمل می‌کنیم. ماینینگ رمزارزها در سال جاری نسبت به سال گذشته بسیار کاهش یافته است. C.C. Wei

بر اساس این گزارش TSMC کل درآمد خود را در سه‌ماهه‌ی چهارم سال 2018 برابر با 9.4 میلیارد دلار اعلام کرد که نسبت به سه ماهه‌ی سوم 10.7 درصد و نسبت به سال گذشته(سال به سال) 2 درصد افزایش را نشان می‌دهد. لُرا هو(Lora Ho) مدیر ارشد مالی و معاون مالی پیشین این شرکت، اعلام کرد که درآمد سه‌ماهه‌ی اول سال 2019 برابر با 7.3 الی 7.4 میلیارد دلار پیش‌بینی می‌شود که کاهش متوالی 22 درصدی را نشان می‌دهد.

بر اساس گزارش‌های هفته‌ی جاری، بازار نزولی همچنان بر فعالان حوزه‌ی رمزارزی تاثیر می‌گذارد. شرکت بزرگ آمریکایی ماینینگ رمزارزها با نام Giga Watt اعلام کرد پس از اعلام ورشکستگی در نوامبر سال گذشته، دسترسی و فعالیت روزانه‌ی تاسیسات خود را متوقف کرده است.

بر اساس گزارش‌ کوینیت، شرکت بیت‌مین نیز پس از تعطیل کردن مرکز توسعه‌ی خود در اسرائیل و اخراج کردن کارکنانش در این منطقه، فعالیت‌های ماینینگ خود در ایالت تگزاس آمریکا متوقف می‌کند.

آیا کاهش درآمد TSMC در حوزه‌ی ماینینگ در سال جاری نیز ادامه خواهد داشت؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
منبع
Cointelegraph
دکمه بازگشت به بالا