اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

توقف فعالیت ۷۰-۸۰ درصد از ماینر‌های کره‌ی جنوبی در سال ۲۰۱۸

ماینر‌های کره‌ای از کاهش قیمت رمزارزها و همچنین تشدید این وضعیت به دلیل پدیده‌ی Kimchi Premium شرایط سختی را تجربه کرده‌اند

نکات برگزیده مطلب
  • کانال CCTV-2 در تلویزیون ملی چین اخیرا گزارشی را در زمینه‌ی مشکلات شرکت‌ها و فعالان صنعت رمزارزی در کره جنوبی پخش کرد. بر اساس این گزارش، بازار نزولی در سال گذشته موجب کاهش 97.5 درصدی قیمت رمزارزها در بازار رمزارزی کره گردیده است و این موضوع موجب شد تا 70 الی 80 درصد از ماینر‌ها عملیات ماینینگ را متوقف کنند.

70-80 درصد از ماینر‌های کره‌ای عملیات ماینینگ را در سال 2018 متوقف کرده‌اند

CCTV-2 بحث پیرامون وضعیت صنعت ماینینگ در کره را با گفتگو ماینری که برای تولید اتریوم نزدیک به 1 هزار ریگ ماینینگ خریداری کرده بود آغاز کرد. وی در ژانویه سال گذشته و زمانی که قیمت رمزارزها به بالاترین سطح خود رسیده بود، این فعالیت را آغاز کرده است.

CCTV-2 تخمین می‌زند که هزینه‌ی استخراج یک اتریوم در ابتدای سال 2018 تقریبا با 214,000 ون(KRW) کُره(تقریبا 190 دلار) معادل است. همچنین اعلام شد: افزایش قیمت رمزارزها در اواسط ژانویه موجب شده است که قیمت اتریوم به 2.35 میلیون KRW برسد.

CCTV

با وجود سودآوری بالای فعالیت ماینینگ در ابتدای سال گذشته، این ماینر تخمین می‌زند که 4/5 کسب و کار‌های ماینینگ فعال در ابتدای سال، تاکنون تعطیل شده‌اند. وی اعلام کرد:

به نظر من 70 الی 80 درصد از مزارع ماینینگ فعالیت خود را متوقف کرده‌اند و حتی بسیاری از (این مزارع) اعلام ورشکستگی کرده‌اند. Korean Crypto Miner

کاهش سهم معاملات رمزارز به ارز فیات در کره جنوبی

CCTV-2 ادعا می‌کند که ماینر‌های کره‌ای با مساله‌ی تفاوت قیمت رمزارزها در صرافی‌های این کشور و صرافی‌های دیگر نقاط جهان نیز مواجه‌اند. این موضوع که اصطلاحا Kimchi Premium نامیده می‌شود، از مقدار 40 درصد در ابتدای سال 2018 به 1 درصد کاهش یافته است. قیمت‌های بالاتر برای رمزارزها در صرافی‌های کره‌ای مورد توجه معامله‌گران نیز بوده و آن‌ها با فروش رمزارزها در صرافی‌های کره‌ای و خرید از دیگر صرافی‌ها(آربیتراژ) سود زیادی کسب می‌کردند. به همین دلیل اثرات کاهش قیمت رمزارزها بر ماینر‌های کره‌ای بیشتر احساس می‌شود.

Crypto in Korea

این گزارش افزود که بر اساس اعلام بانک مرکزی کره جنوبی(Bank of Korea) در تاریخ 31 دسامبر 2018، سهم کره‌ی جنوبی از تبدیل رمزارزها به ارز فیات(KRW) 5.8 درصد از معاملات جهانی بین رمزارزها و ارز فیات را تشکیل می‌دهد. این موضوع کاهش بیش از 50 درصدی را در حجم معاملات KRW در انتهای سال 2017، نشان می‌دهد.

نظر شما در ارتباط با گزارش کانال CCTV-2 چیست؟ توقف فعالیت ماینر‌های کره‌ای را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
منبع
Bitcoin.com
دکمه بازگشت به بالا