اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

راجر ور: بیت‌کوین کش‌های من بیشتر از مقدار بیت‌کوین‌هایم است

او در مصاحبه اخیر خود همچنین از راه اندازی سرویس Oracle و Coin Shuffle در سایت Bitcoin.com خبر داد

راجر ور(Roger Ver)، مروج بیت‌کوین ‌کش(BCH) و مدیرعامل Bitcoin.com و چهره‌ی شناخته شده‌ای در دنیای رمزارزی است. وی پیش از ظهور بیت‌کوین کش از حامیان و مُروج بیت‌کوین(BTC) به شمار می‌رفت. پس از فورک بیت‌کوین کش، او و همفکرانش، سعی می‌کنند عنوان Bitcoin Core را برای بیت‌کوین ترویج کنند. راجر معتقد است که توسعه‌دهندگان بیت‌کوین از نظر اقتصادی بی‌سواد هستند. در این مقاله به مصاحبه‌ی اخیر او با وب‌سایت Bitcoinist خواهیم پرداخت.

هنگامی که با تقسیم(Fork) بیت‌کوین کش، بخشی که کریگ رایت(Craig Wright) از آن حمایت می‌کند بر روی زنجیری‌ جدیدی با نام Bitcoin Cash SV قرار گرفت، جنگ هش(Hash War) نیز در بیت‌کوین کش آغاز شد. آیا می‌توانید نظر خود را در این رابطه با ما درمیان بگذارید؟

کریگ و من هیچ اختلاف نظری نداریم. تلاش رسانه‌ها برای این‌طور جلوه دادن روابط ما عجیب به نظر می‌رسد.

در حال حاظر چه برنامه‌هایی در مسیر توسعه‌ی بیت‌کوین کش قرار دارد؟

من برای راه‌اندازی Oracle.bitcoin.com بسیار هیجان زده‌ام، این قسمت بزودی به‌‌ طور کامل راه اندازی می‌شود و برای مقابله با سانسور صرافی‌ها، شرط‌بندی مسابقات ورزشی و غیره طراحی شده است. من برای ابزار پیگیرگریز Coin Shuffle که بزودی در کیف پول Bitcoin.com ارائه خواهد شد، هیجان زده‌ام.

آیا بیت‌کوین کش در نظر دارد در آینده از راه حل‌های مقیاس بندی همانند شبکه‌ی لایتنیگ(Lightning Network)، زنجیره‌های جانبی(Sidechains) و غیره استفاده کند؟

من هیچ‌گاه با این روش‌ها مخالفتی نکرده‌ام. در حقیقت، من بیشتر از هر شخص دیگری بر روی روش‌های لایتنینگ و زنجیره‌های جانبی سرمایه‌گذاری کرده‌ام. من تنها با فضای کم هر بلوک بیت‌کوین مخالفم، این موضوع همچنان توسط گروهی از مهندسین نرم‌افزار حمایت می‌شود. آن‌ها باید چند کتاب در زمینه‌ی اقتصاد مطالعه‌ کنند.

با توجه به تمرکز شما در زمینه‌ی پذیرش تجاری، صاحبان کسب و کار در حال حاظر چه اندازه به پذیرش بیت‌کوین کش علاقه نشان می‌دهند؟ وچرا؟ چه تعدادی هم اکنون در سراسر جهان بیت‌کوین کش می‌پذیرند؟

از آنجایی که Bitpay در پلتفرم خود از بیت‌کوین کش به‌طور کامل پشتیبانی می‌کند، بدیهی است که صاحبان کسب و کار به بیت‌کوین کش بسیار علاقه نشان می‌دهند. هم اکنون، بیش از 100 هزار وب‌سایت بیت‌کوین کش می‌پذیرند و احتمالا فروشگاه‌های فیزیکی نسبت به بیت‌کوین، بیشتر بیت‌کوین کش می‌پذیرند.

بسیاری از طرفداران بیت‌کوین ادعا می‌کنند که پنهان و ناشناس بودن ساتوشی(خالق بیت‌کوین)، در مقایسه با دیگر رمزارزهایی که بنیانگذاران و یا تیم مدیریتی شناخته شده‌‌ای دارند، به بیت‌کوین مزایایی را ارائه می‌دهد. آیا موافقید؟ در همین راستا، از آنجایی که بسیاری راجر ور را به عنوان رهبر بیت‌کوین کش می‌شناسند، این موضوع برای این رمزارز ضعف محسوب می‌شود؟

من این موضوع را رد می‌کنم. من پروژه‌ی بیت‌کوین کش را راه‌اندازی نکردم و من رهبر آن نیستم. من یک فرد در بین جمع کثیری از کاربران بیت‌کوین کش هستم، احتمالا تنها صدای بلندتری نسبت به دیگر کاربران دارم.

جامعه‌ی بیت‌کوین معتقدند که هدف بیت‌کوین تبدیل شدن به نوعی طلای دیجیتالی است(نوعی ذخیره‌ی دارایی). جامعه‌ی بیت‌کوین کش معتقدند که هدف بیت‌کوین تبدیل شدن به نوعی ارز جهانی است.

شما اخیرا اعلام کرده‌اید که «جامعه‌ی بیت‌کوین معتقد است که هدف بیت‌کوین تبدیل شدن به طلای دیجیتالی است.» اما ساتوشی نوشته است که بیت‌کوین «نوعی طلای دیجیتالی است.» چرا شما به طراحی استفاده‌ی تجاری بیش از ذخیره‌ی دارایی اهمیت می‌دهید؟ آیا این موضوع موجب تکامل مراحل پولی به عنوان یک مرحله جدید نمی‌شود؟ کلکسیونی(collectible)—>ذخیره‌ی دارایی(SOV)—>ارز—>حساب جامع؟

من روند تکامل پولی را به شکلی که عنوان شد، رد می‌کنم. پول یک روش ساده و رایج تبادل کالا است. دلار ذخیره‌ی دارایی بسیار رایج در جهان است؛ زیرا شما در هر مکانی می‌توانید آن را خرج کنید. در صورتی که بیت‌کوین این امکان را داشته باشد که در هر جایی قابل خرج کردن باشد، به ذخیره‌ی دارایی رایج جهان تبدیل خواهد شد.

به همین ترتیب، نا‌آگاهی از بیت‌کوین، ارزش آن را در تجارت کاهش داده و موجب کاهش ارزش بیت‌کوین به عنوان نوعی ذخیره‌ی دارایی می‌گردد.

من در این فایل ویدئویی قدیمی به شکلی واضح و همراه با جزئیات در این زمینه صحبت کرده‌ام.

وب سایت Bitcoin dot com اعلام کرده است که: «بیت‌کوین کش و بیت‌کوین کور(Bitcoin Core) را با کارت اعتباری خریداری کنید.» منتقدان می‌گویند که شما عمدا برچسب اشتباه Bitcoin Core را به بیت‌کوین نسبت می‌دهید تا کاربران تازه‌کار، بیت‌کوین کش بیشتری را خریداری کنند. گزارش‌هایی وجود دارد که کاربرانی که قصد خرید بیت‌کوین را داشتند، بدلیل این نام‌گذاری و به اشتباه بیت‌کوین کش خریداری کرده‌اند. پاسخ شما چیست؟

بیت‌کوین کش نسبت به بیت‌کوین ویژگی‌های بیشتری را از بیت‌کوین اصلی(آنچه که ادعا می‌شود ساتوشی به دنبال آن بوده است) دارا است، بنابراین منطقی نیست که BTC را بیت‌کوین نام‌گذاری کنیم. نام‌گذاری در وب‌سایت ما بسیار واضح انجام شده است و تاکنون هیچ گزارشی از خرید اشتباه توسط مشتریان واقعی دریافت نکردیم.

کارمزد بیت‌کوین در سال جاری به کمترین سطح خود رسیده است. بعلاوه، در 16ام اکتبر شخصی 29,999 بیت‌کوین را با ارزش 194 میلیون دلار و با پرداخت کارمزد 0.1 دلار، جابجا کرد. چرا شما همچنان بر توئیت اخیرتان که در آن اعلام کردید بیت‌کوین بلوک‌های پُر(تکمیل ظرفیت یک مگابایتی هر بلوک بیت‌کوین) و کارمزد بالایی دارد، پافشاری می‌کنید؟

توسعه‌دهندگان هسته‌ی بیت‌کوین با طراحی کنونی می‌خواهند بیت‌کوین بلوک‌های کامل و کارمزد بالایی داشته باشد. اگر کارمزد‌های کنونی بیت‌کوین پایین است، آن‌ها به هدفی که دارند نرسیده‌اند. در هر صورت آن‌ها بی‌کفایت هستند.

قیمت بیت‌کوین کش در پایین‌ترین سطح خود نسبت به دلار آمریکا(USD) و بیت‌کوین قرار دارد همچنین بیش از 96 درصد از ارزش خود را نسبت به بیشترین سطح قیمتی خود از دست داده است. دلیل این موضوع چیست؟ جنگ هش؟ کاهش پذیرش بیت‌کوین کش؟ شرایط نزولی حاکم بر تمامی بازار رمزارزی؟ ترکیب این عوامل؟

یقینا ترکیب تمامی این عوامل. بازار رمزارزی از میلیون‌ها عضو با خواسته‌ها، اهداف و تمایلات مختلف تشکیل شده است.

آیا بیت‌کوین کش بیشتری نسبت به بیت‌کوین نگهداری می‌کنید؟

البته. به دلیل در پیش گرفتن روش نادرست اقتصادی، آینده‌ی بیت‌کوین مبهم و تاریک است.

پیش‌بینی شما از قیمت بیت‌کوین کش در سال 2019 چیست؟

من و هیچ کس دیگری از این موضوع آگاه نیست.

نظر شما در مورد دیدگاه راجر ور نسبت به بیت‌کوین و بیت‌کوین کش چیست؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Bitcoinist
دکمه بازگشت به بالا