اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

انتشار کُد هارد فورک جدید رمزارز سیا و اجرای آن در 31 اکتبر

این هارد فورک جهت خارج کردن دستگاه‌های اسیک از شبکه‌ی رمزارز سیا صورت خواهد گرفت

نکات برگزیده مطلب
  • شبکه‌ی بلاکچین رمزارز سیا(sia)، کُد رسمی مورد استفاده در هارد فورکی که برای آینده برنامه‌ریزی شده است را منتشر کرد. هارد فورک اشاره شده، ماینر‌هایی که از سخت‌افزار‌های تولید شده توسط Bitmain و دیگر سازنده‌های بزرگ اسیک‌ها استفاده می‌کنند را مسدود خواهد کرد.

 

دیوید وریک(David Vorick)، بنیانگذار و مدیرعامل Nebulous، شرکتی که مالک رمزارز توزیع شده‌، با ارزش بازار 239 میلیون دلاری با نام سیا است، از انتشار کُد نسخه‌ی 1.3.6 در کانال رسمی سیا در Discord خبر داده و به ماینر‌ها یادآور شد که هارد فورک در 31 اکتبر اجرا خواهد شد.

وریک گفت:

تمامی کاربرانی که می‌خواهند در شبکه‌ی Sia باقی بمانند، باید پیش از تاریخ هارد فورک بروزرسانی انجام دهند. تمامی صرافی‌های بزرگ در هارد فورک شرکت خواهند کرد. David Vorick

 

جامعه‌ی بلاکچین سیا پس از یک‌سال بحث و گفتگو تصمیم گرفت که در ماه اکتبر هارک فورک انجام دهد. پس از فعال‌سازی نسخه‌ی جدید، تنها پردازنده‌های اسیک(ASIC) طراحی شده توسط Nebulous، برای ماینینگ در شبکه‌ی سیا و دریافت پاداش پیدا کردن هر بلوک، قابل استفاده خواهد بود.

در نتیجه، دیگر تجهیزات ماینینگ شامل دستگاه‌های ماینینگ شرکت Bitmain و Innosilicon در پایان ماه جاری از شبکه‌ی سیا کوین مسدود خواهند شد.

کمپانی Bitmain در ماه ژانویه با رونمایی از محصول AntMiner A3 و پشتیبانی از سیا‌کوین در استخر ماینینگ این شرکت با نام AntPool، شبکه‌ی سیا‌کوین را هدف قرار داده بود.

وریک در اطلاعیه‌ای در روز سه شنبه اعلام کرد که کُد جدید حاوی آپدیت‌های مهمی برای ایجاد مقاومت در برابر حملاتی که با استفاده از ایجاد هویت جعلی به بهره‌برداری از شبکه می‌پردازند و همچنین دیگر روش‌های مخرب است.

توسعه‌دهندگان شبکه‌ی سیا، برای ماینر‌هایی که نمی‌خواهند با هارد فورک پیش‌رو همراه شوند، بروزرسانی جایگزینی را پیشنهاد می‌کنند، نسخه‌ی 1.3.5 نیز به همراه نسخه‌ی 1.3.6 منتشر می‌شود. این نسخه در حالی که مشکلات امنیتی گذشته را رفع می‌کند، مسیر هارد فورک را دنبال نمی‌کند.

وریک می‌نویسد:

تنها تفاوت میان نسخه‌ی 1.3.5 و 1.3.6 ماهیت هاردفورک است، این بدین معنا است که کاربران به سادگی می‌توانند به نسخه‌ی 1.3.5 بروزرسانی نمایند. David Vorick

نظر شما در مورد هارد فورک پیش رو چیست؟ آیا با این موضوع ‌که تنها پردازنده‌های اسیک طراحی شده توسط Nebulous قادر به ادامه‌ی فرآیند ماینینگ در نسخه‌ی 1.3.6 خواهند بود موافقید؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Coindesk
دکمه بازگشت به بالا