اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

رونمایی شرکت CloudFlare از سیستم ارائه‌ی محتوای غیرمتمرکز

هدف این درگاه دسترسی به فایل‌ها بدون در نظر گرفتن وضعیت سرور است

نکات برگزیده مطلب
  • کمپانی CloudFlare به تازگی از یک gateway رونمایی کرده که هدف آن غیرمتمرکز کردن دسترسی کاربران به داده‌های سطح اینترنت بدون در نظر گرفتن وضعیت سرور است.

کمپانی CloudFlare به عنوان یک شبکه‌ی مرکزی ارائه‌ی محتوا(CDN) که مقر آن در ایالات متحده واقع شده، در روز ۱۷ام سپتامبر طی یک پست‌ اینترنتی اعلام کرد که به تازگی یک درگاه یا gateway جدید محتوای غیرمتمرکز مبتنی بر سیستم توزیع فایل InterPlanetary یا IPFS معرفی کرده است.

این اعلامیه طی گردهمایی یک هفته‌ای Cloudflare Crypto Week اعلام شده است. تمرکز این گردهمایی بر روی پذیرش فن‌آوری‌های مبتنی بر تکنولوژی رمزنگاری معطوف شده است.  gateway جدید IPFS اولین محصولی است که به عنوان بخشی از پروژه‌ی دروازه‌ی وب توزیع‌شده‌ی(Distributed Web Gateway) این شرکت منتشر می‌شود و قصد دارد تا تمام تلاش خود را برای گسترش تکنولوژی دفاتر کل توزیع شده(DLT) بکار ببرد.

سرویس IPFS Gateway یک روش دسترسی به محتوا از طریق IPFS است که نیازی ندارد تا کاربران برای استفاده از آن نرم‌افزار خاصی را نصب یا اجرا کنند. این Gateway جدید که بر روی IPFS میزبانی می‌شود،‌ با هدف حمایت از «تعداد زیادی از برنامه‌ها کاربردی قابل اعتماد و پیشرفته از لحاظ امنیتی» توسعه یافته است.

در اصل می‌توان گفت که IPFS یک پروتکل و شبکه‌ای است که به منظور امکان ذخیره‌ و به اشتراک‌گذاری اطلاعات به شکل Peer to Peer بر روی یک دفترکل توزیع شده‌ی توسعه یافته توسط آزمایشگاه‌های این پروتکل، طراحی شده است.

کمپانی Cloudflare  قصد دارد تا با استفاده از پروتکل IPFS، یک روش غیرمتمرکز جدید دسترسی به اطلاعات سطح اینترنت را فراهم کند که به کاربران اجازه می‌دهد محتوای مورد نظر خود را بدون در نظر گرفتن وضعیت سرور‌هایی که آن‌ها را میزبانی می‌کنند، قابل دسترس نگه دارند؛ به عنوان مثال اگر یک سرو هک شد یا به دلیل رخدادن یک حادثه‌ی طبیعی از کار افتاد، کماکان اطلاعات تحت میزبانی آن در دسترس کاربران قرار بگیرد.

در حالی که IPFS قصد دارد تا «یک دید جدید و غیرمتمرکز» را با ارائه‌ی یک ابزار برای ساخت ساخت وب‌سایت‌های میزبانی شده در IPFS در کنار دسترسی به «هریک از میلیارد‌ها فایل ذخیره شده در IPFS»، برای کاربران به ارمغان آورد، از سوی دیگر باعث افزایش نگرانی‌ در رابطه با حساسیت محتوای قابل ارائه نیز شده است.

در این راستا، کمپانی Cloudflare امکان اشتراک‌گذاری محتوای نامتعارف و توهین‌آمیز از طریق IPFS را پذیرفت و با اشاره به اینکه gateway ذکر شده «تنها یک حافظه‌ی پنهانی یا Cache در مقابل IPFS محسوب می‌شود»، توضیح داد که شرکت «قادر به تغییر یا حذف محتوا از شبکه‌ی IPFS نخواهد بود». این کمپانی در ادامه اعلام کرد:

اگر محتوای نامتعارف و توهین‌آمیزی در Cloudflare IPFS gateway مشاهده شود، کاربران می‌توانند با استفاده از مکانیزم «گزارش تخلف» استاندارد شرح داده شده، استفاده نمایند.CloudFlare

در ماه می گزارش داده شد که کمپانی Cloudflare در حال ارائه‌ی خدماتی به سایت‌های نژاد پرستانه‌ای همچون Daily Stormer است، وب‌سایتی اعلام کرده که اطلاعات شخصی افرادی که در رابطه با محتوای آن شکایت کند را به اشتراک خواهد گذاشت. این کمپانی پس از مدتی به این ادعا واکنش نشان داد و اعلام نمود که سیاست‌های شکایت و گزارش تخلف خود را تغییر خواهد داد تا ایمنی بیشتری را برای کاربرانی که در پلت‌فرم‌های  Cloudflare گزارش تخلفی را ارسال می‌کنند، فراهم آورد.

نظر شما در رابطه با این Gateway جدید چیست؟ این Gateway جدید علاوه بر دسترسی غیرمترمز به داده‌ها، چه مزایای دیگری می‌تواند داشته باشد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Cointelegraph

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا