اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

ثبت بیش از ۴۵ هزار شرکت فعال حوزه‌ی بلاک‌چین در کشور چین

پس از تحسین فناوری بلاک‌چین و مهم توصیف کردن آن توسط رئیس جمهور کشور چین، تعداد شرکت‌های فعال بلاک‌چینی با رشد چشم‌گیر روبرو شده است

نکات برگزیده مطلب
  • آمار و ارقام منتشر شده توسط یک وب‌سایت جمع‌آوری اطلاعاتی چینی حاکی از آن است که در حال حاضر بیش از ۴۵ هزار شرکت فعال در حوزه‌ی بلاک‌چین در کشور چین وجود دارد. به نظر می‌رسد که پس از مهم شمردن فناوری بلاک‌چین توسط رئیس جمهور این کشور، تعداد شرکت‌ها و موسسات مالی فعال بلاک‌چینی و شرکت‌های حوزه‌ی فناوری مالی که به دنبال بررسی این تکنولوژی هستند، افزایش چشم‌گیر یافته است.

چین منبع شرکت‌های بلاک‌چینی

براساس داده‌های منتشر شده توسط یک وب‌سایت اطلاعاتی چینی به نام QCC، در حال حاضر بیش از ۴۵ هزار شرکت فعال در حوزه‌ی بلاک‌چین در کشور چین به ثبت رسیده است.

همچنین گفته شده که نیمی از این ۴۵ هزار شرکت فعال حوزه‌ی بلاک‌چین در نیروگاه اقتصادی استان گوانگدونگ فعالیت دارند. تنها تعداد کمی از شرکت‌های فوق(حدود ۷۵۰ شرکت) از سرمایه‌ی دولتی برخوردار هستند.

چین بلاک‌چین Blockchain China

از سال ۲۰۱۶ تا به امروز، کشور چین شاهد افزایش ناگهانی تعداد شرکت‌های فعال حوزه‌ی بلاک‌چین بوده و این رقم در سال ۲۰۱۸ به اوج خود رسید؛ در این سال بیش از ۱۶ هزار شرکت جدید در دفاتر دولتی ثبت شد که یک رکورد ۲۴۶ درصدی نسبت به سال قبل محسوب می‌شد. گرچه این آمار و ارقام در سال ۲۰۱۹ با کاهش نسبی روبرو شد، اما به نظر می‌رسد که در سال جاری نیز تعداد شرکت‌های تازه نفس در حوزه‌ی رمزارز باز هم افزایش یافته و دوباره شاهد افزایش استارت‌آپ‌های بلاک‌چینی هستیم.

با وجود تاثیر گسترده‌ی شیوع بیماری کرونا در جهان، تعداد شرکت‌های ثبت شده‌ی فعال در حوزه‌ی بلاک‌چین پس از کنترل این بیماری در ماه مارس دوباره روند افزایشی به خود گرفت و از سطوح پیش از گسترش کووید۱۹ بالاتر رفت. در ماه آوریل، بیش از ۱۹۰۰ شرکت جدید به ثبت رسید، که بسیار بالاتر از میانگین ماهانه‌ی سال ۲۰۱۹ به حساب می‌آید. این درحالیست که در ماه ژوئن، تعداد استارت‌آ‌پ‌های فعال حوزه‌ی بلاک‌چین با ثبت ۲۴۰۶ مورد جدید، به یک رکورد جدید در رابطه با این موضوع رسید و توانست افزایش ۳۴/۴۹ درصدی را به نمایش بگذارد.

شرکت‌های حوزه‌ی فناوری مالی در حال بررسی بلاک‌چین هستند

طی چند سال گذشته، دولت چنین در زمینه‌ی گسترش فناوری بلاک‌چین و تسریع پذیرش این فناوری نوظهور تلاش فراوانی داشته و به شدت بر روی آن تمرکز کرده است. این روند پس از تحسین فناوری بلاک‌چین و معرفی آن به عنوان یک تکنولوژی استراتژیک برای اطمینان از حضور در رقابت در دهه‌های آینده توسط رئیس جمهور کشور چین، شدید‌تر شد و تسریع یافت.

این درحالیست که هم اکنون نه تنها تعداد زیادی بازیکنان تازه نفس به دنبال بررسی فناوری بلاک‌چین هستند، بلکه برخی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فعال در حوزه‌ی فناوری‌های مالی(Fintech) نیز همین موضوع را پیگیری می‌کنند.

چین بلاک‌چین Blockchain China
شرکت‌های چینی ثبت شده به عنوان فعال حوزه‌ی بلاک‌جین از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۹

طبق گزارشات منتشر شده توسط منابع دولتی چین در سال ۲۰۲۰، نزدیک به ۸۰ درصد شرکت‌های حوزه‌ی فناوری مالی شناخته شده‌ی کشور چین اکنون در حال بررسی نحوه‌ی ورود به فناوری بلاک‌چین بوده و یا در این حوزه فناوری کرده‌اند؛ در حالیکه ۴۰ درصد شرکت‌های بازرگانی نیز از همین رویه پیروی می‌کنند.

بلاک‌چین یکی از محبوب‌ترین گزینه‌های شغلی

با صرف نظر از سطح درخواست برای متخصصان حوزه‌ی بلاک‌چین، معرفی رسمی مشاغل بلاک‌چینی نیز خود به یکی از بحث‌های داغ سال‌های اخیر تبدیل شده است. در این زمینه کشور چین با معرفی و به رسمیت شناختن مهندسین بلاک‌چین و اوپراتورهای نرم‌افزارهای بلاک‌چینی به عنوان مشاغل جدید، اکنون سعی دارد تا جهت پذیرش این فناوری نوظهور قدم دیگری بردارد.

وزارت منابع انسانی و تامین اجتماعی کشور چین(که مسئولیت سیاست‌ها و مقررات ملی حوزه‌ی کسب و کار را بر عهده دارد) با انتشار یک بیانیه‌ی رسمی خاطر نشان کرد که معرفی رسمی انواع مشاغل جدید اکنون با رشد تقاضا برای ارتقاء فرصت‌های شغلی همزمان شده است. علاوه بر این گفته شده که پذیرش موقعیت‌های شغلی مرتبط با فناوری بلاک‌چین بدون شک باعث گسترش این صنعت خواهد شد.

گزارشی که در رابطه با میزان عرضه و تقاضا برای فرصت‌های شغلی بلاک‌چین در سال ۲۰۱۹ منتشر شده است، نشان می‌دهد که این حوزه همچنان با جذب بسیار زیادی استعداد و متخصص همراه بوده و سطح عرضه بسیار بیشتر از تقاضا می‌باشد.

در سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۹، تعداد متقاضیان مشاغل بلاک‌چینی ۷/۱۲ برابر میزان جذب نیرو در این حوزه بود. اما به نظر می‌رسد با ثبت ۴۵ هزار شرکت فعال بلاک‌چینی، این آمار و ارقام دستخوش تغییرات چشم‌گیر خواهد شد.

نظر شما در رابطه با وضعیت فعلی کشور چین در حوزه‌ی فناوری بلاک‌چین و تلاش‌های مکرر مقامات این کشور برای پیشبرد اهداف مرتبط چیست؟ چه چیز باعث شده که فناوری بلاک‌چین و رمزارزها در این کشور مهم توصیف شوند؟ نظرات خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا