اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

صرافی لیکوئید فروش توکن‌های گرام را لغو کرد

لیکوئید دلیل این امر را تاخیر پیاپی در راه‌اندازی شبکه‌ی اصلی TON توسط تلگرام در پی مشکلات حقوقی پیش آمده برای این شرکت عنوان کرده است

نکات برگزیده مطلب
  • طبق گزارشی که روز دهم ژانویه در پست اینترنتی صرافی لیکوئید(Liquid) منتشر شده است، روند فروش توکن‌های گرام(Gram) به دلیل تاخیر در راه‌اندازی شبکه‌ی اصلی تون(TON شبکه‌ی بلاک‌چینی شرکت تلگرام) لغو شده است. صرافی مذکور اعلام نموده که به زودی تمام وجوه پرداخت شده توسط سرمایه‌گذاران به آن‌ها بازگردانده خواهد شد.

فروش گرام لغو شد

طبق آنچه روز ۱۰ام ژانویه در یک پست اینترنتی رسمی از طرف صرافی لیکوئید(Liquid) اعلام شده است، این صرافی روند فروش توکن‌های شبکه‌ی باز تلگرام(TON) که گرام(Gram) نامیده شده را لغو کرده است. در ادامه‌ی این پست گفته شده که تمام سرمایه‌گذارانی که در فروش غیر رسمی این توکن‌ها شرکت کرده بودند، به طور کامل سرمایه‌ی خود را پس خواهند گرفت.

 

لیکوئید Liquid صرافی توکن گرام تلگرام

گزارشات حاکی از آن است که صرافی مذکور به دلیل تاخیر در راه‌اندازی شبکه‌ی اصلی TON، روند فروش توکن‌های آن را لغو کرده است. در جولای ۲۰۱۹ و زمانی که برنامه‌ی فروش این توکن‌ها اعلام شد، اعتقاد بر این بود که تا روز ۳۱ام اکتبر شبکه‌ی اصلی TON راه‌اندازی مي‌شود، اما راه‌اندازی شبکه‌ی اصلی به دلیل تحقیقات کمیسون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده(SEC) و اعلام اینکه فروش توکن‌های مذکور «یک برنامه‌ی فروش اوراق بهادار ثبت نشده است» متوقف شد.

در ضمانتنامه‌های مربوط به شرایط فروش توکن توسط صرافی لیکوئید اعلام شده که «در صورت عدم موفقیت در راه‌اندازی شبکه‌ی باز تلگرام تا ۳۰ام نوامبر ۲۰۱۹، تمام وجوه دریافتی سرمایه‌گذاران بازگردانده خواهد شد».

فروش گرام ربطی به تلگرام نداشت!

طبق گزارشات پیشین تیم کوینیت، فروش توکن‌های گرام توسط صرافی لیکوئید به هیچ وجه ارتباطی با خود شرکت تلگرام(Telegram) نداشت. طبق آنچه در شرایط فروش تلگرام آمده است، شرکت‌کنندگان در عرضه‌ی اولیه‌(ICO) حق ندارند تا ۱۸ ماه پس از راه‌اندازی شبکه‌ی اصلی، اقدام به فروش یا مبادله‌ی این توکن‌ها کنند. طبق آنچه در صفحه‌ی ICO صرافی لیکوئید آمده است، قرار بود این توکن‌ها چند ماه پس از راه‌اندازی شبکه‌ی TON به سرمایه‌گذاران و خریداران تحویل داده شوند.

گزارشاتی منتشر شده که نشان می‌دهد صرافی لیکوئید به عنوان یکی از نمایندگان گرام آسیا(Gram Asia) در حال حاضر بزرگ‌ترین دارنده‌ی توکن‌های گرام در این قاره است.

صرافی لیکوئید برای جبران خسارت و بازگرداندن سرمایه‌ی سرمایه‌گذاران بیش از ۴ میلیون دلار رمزارز USDC را در یک کیف‌پول اتریوم جمع‌آوری کرده است. طبق آمار منتشر شده توسط پلت‌فرم اتراسکن(Etherscan) این دارایی‌ها در روز ۱۴ام ژانویه به کیف‌پول گرم صرافی لیکوئید منتقل شده‌اند.

نظر شما در رابطه با لغو فروش توکن‌های گرام چیست؟ آیا بلاکچین تلگرام به مرحله‌ی راه‌اندازی خواهد رسید؟ نظرات خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا