اخبار و مقالاتمقالهپیشنهاد سردبیر

آپدیت جدید 1.4.2 لجر نانو اس منتشر شد + لیست تغییرات این نسخه

آپدیت جدید لجر به نسخه‌ی 1.4.2 امروز منتشر شد، در این مطلب به لیست تغییرات این نسخه می‌پردازیم، همچنین جهت بروزرسانی به این نسخه می‌توانید از آموزش بروزرسانی فیرمور لجر که لینک آن در انتهای این مطلب قرار گرفته است، استفاده نمائید.

  • بهبود امنیت کد امنیتی کاربر
    دستگاه لجر نانو اس پس از اتصال به کابل USB و روشن شدن از کاربر درخواست رمز ورود می‌کند تا از هویت کاربر مطمئن شود. تا پیش از این بروزرسانی، کاربران باید پین کد خود را که بصورت دیفالت با نمایش عدد 5 به کاربر نمایش داده می‌شد، وارد کنند. این حالت باعث بوجود آمدن یک تئوری آسیب‌پذیری می‌شد که اگر کاربر در یک محیط عمومی بخواهد از لجر خود استفاده کند، شخص ثالث با شمردن تعداد دفعاتی که کاربر کلید‌های لجر را فشار می‌دهد می‌تواند اعداد وارد شده را متوجه شود. در این بروزرسانی، اولین عدد نمایش داده شده، هر بار بصورت رندوم تغییر خواهد کرد.
  • بهبود امنیت کلید خصوصی
    دقیقا مشابه گزینه‌ی قبلی که در مورد پین کد صحبت شد، در مورد کلید خصوصی نیز چنین سناریویی وجود دارد، اولین حرفی که به کاربر نمایش داده می‌شود، حرف A است و همان تئوری پیشین در این مورد نیز صادق است. اگر. اگر چه که احتمال آسیب‌پذیری از این طریق چندان بالا نیست اما تغییری در این زمینه در نظر گرفته‌ایم. با این بروزرسانی، اولین حرف نمایش داده شده بصورت رندوم خواهد بود.
  • خلاصی از پیام‌های خطای گمراه کننده
    بسیاری از کاربران ما در هفته‌های اخیر پیغام داده‌اند که برای بروزرسانی به آپدیت 1.4.1 با پیغام خطاهایی مواجه شده‌اند. این پیغام که با عنوان “MCU firmware is not genuine” ظاهر می‌شد، چون جزوی از فرآیند بروزرسانی دستگاه بود، باعث ایجاد نگرانی در بین کاربران شده بود. با تغییراتی که در نحوه‌ی تعامل بین میکروکنترلر دستگاه (MCU) و نرم‌افزار امنیتی دستگاه ایجاد کرده‌ایم، نرم‌افزار امنیتی براحتی MCU را تایید کرده و این ایراد برطرف شده است. برای اطلاعات بیشتر، میکروکنترولر وظیفه‌ی کنترل کلیدها، صفحه نمایش و ارتباط USB دستگاه را بر عهده دارد و بخش امنیتی دستگاه شامل فیرمور، برنامه‌ها و کلیدهای خصوصی لجر است. اگر علاقه به مطالعه‌ی بیشتر در این زمینه دارید، به این مطلب مراجعه کنید.
  • بهبود بازرسی برنامه‌ کاربردی
    علاوه بر تغییرات قبلی، یک سری از بروزرسانی‌ها را بر روی فیرمور لجر نانو اس انجام داده‌ایم تا فرآیندی که برنامه‌های نصب شده را بررسی و چک می‌کند، بهبود پیدا کند.

جهت بروزرسانی دستگاه لجر نانو اس خود می‌توانید از آموزشی که قبلا در کوینیت تهیه شده است، استفاده نمایید.

در همین زمینه بخوانید: چطور لجر نانو اس را به نسخه‌ی 1.4.1 بروزرسانی کنیم؟

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
ledger.fr

محسن پرهیزکار (MaKenZi)

لیسانس نرم‌افزار، علاقه‌ی بسیار به بلاگینگ، تردینگ و ماینینگ - مدیر ارشد موبایلستان 2007-2012 - بلاگر رسمی نوکیا 2011-2012 - بلاگر رسمی ال‌جی 2014-2015 - نویسنده‌ی فوت‌وفن 2014-2015
دکمه بازگشت به بالا