اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

تاریخ آغاز فعالیت رسمی شبکه‌ی اتریوم۲ اول دسامبر تعیین شد

یک محقق شناخته شده‌ی حوزه‌ی رمزارز اعلام نموده که تاریخ راه‌اندازی زنجیره‌ی راهنما(Beacon Chain) شبکه‌ی اتریوم۲ رسماً ۱ام دسامبر و ساعت ۱۲ ظهر به وقت محلی تنظیم شده است

نکات برگزیده مطلب
  • روز گذشته قرارداد سپرده‌گذاری شبکه‌ی اتریوم۲ توانست آستانه‌ی مورد نیاز جهت آغاز فعالیت زنجیره‌ی راهنما(۵۲۴۲۸۸ واحد رمزارز اتریوم) را پیش از مهلت زمان تعیین شده، دریافت کند. به گفته‌ی جاستین دریک(Justin Drake) محقق برجسته‌ی حوزه‌ی رمزارز و بلاک‌چین، پس از تامین رمزارز مورد نیاز جهت شروع فعالیت‌های زنجیره‌ی راهنما(Beacon Chain) تاریخ راه‌اندازی این زنجیره‌ی ابتدایی اتریوم۲ رسماً ۱ام دسامبر تعیین شده است. زنجیره‌ی راهنما در واقع یک بلاک‌چین موقت است که به عنوان اولین مرحله از چهار مرحله‌ی اصلی فرآیند راه‌اندازی شبکه‌ی اتریوم۲ و حرکت به سمت پروتکل اثبات سهام(PoS) در کنار شبکه‌ی فعلی فعالیت خواهد داشت.

اتریوم۲ راه‌اندازی شد

طبق آخرین پست توییتری یک محقق برجسته به نام جاستین دریک(Justin Drake)، تاریخ راه‌اندازی زنجیره‌ی راهنما(Beacon Chain) شبکه‌ی اتریوم۲ رسماً ۱ام دسامبر و ساعت ۱۲ ظهر به وقت محلی تنظیم شده است.

زنجیره‌ی راهنما در واقع یک بلاک‌چین موقت است که به عنوان اولین مرحله از چهار مرحله‌ی اصلی فرآیند راه‌اندازی شبکه‌ی اتریوم۲ و حرکت به سمت پروتکل اثبات سهام(PoS) در کنار شبکه‌ی فعلی فعالیت خواهد داشت.

طبق گزارشات پیشین تیم کوینیت، روز گذشته قرارداد سپرده‌گذاری شبکه‌ی اتریوم۲ توانست آستانه‌ی مورد نیاز جهت آغاز فعالیت زنجیره‌ی راهنما را دریافت کند. همانطور که پیش از این نیز گفته شده، برای آغاز کار زنجیره‌ی راهنما نیاز بود که هفت روز پیش از تاریخ مقرر شده دقیقاً ۵۲۴۲۸۸ واحد رمزارز ETH به قرارداد سپرده‌گذاری انتقال یابد.

اتریوم Ethereum ETH

تحقیقات چند ساله

جاستین دریک در تازه‌ترین صحبت‌های خود در رابطه با وضعیت شبکه‌ی اتریوم۲ و تامین رمزارز مورد نیاز جهت آغاز فعالیت‌های شبکه در تاریخ ۱ام دسامبر توضیح داده است که «من با اطمینان می‌گویم که ما بیش از نیمی از مسیر توسعه‌ی شبکه‌ی اتریوم۲ را پیموده‌ایم. تحقیقات صورت گرفته در این زمینه که سال‌های به طول انجامیده، عمدتاً به پایان رسیده‌اند و فاز صفر قطعاً یک نقطه‌ی عطف برای ما خواهد بود. قرار است فاز صفر اتریوم۲ پایه‌های اساسی شبکه از جمله امضاء‌ها، مرکلیزاسیون، توسعه‌ی شبکه، سپرده‌گذاری ETH1، تصادفی بودن، الگوریتم اثبات سهام و مواردی از این دست را پیاده‌سازی کند. بسیاری از هاردفورک‌ها آینده قرار است از این زیرساخت‌های مستحکم استفاده کنند».

آقای دریک در رابطه با مراحل بعدی راه‌اندازی شبکه‌ی اتریوم۲ نیز توضیح داد که مرحله‌ی دوم(ادغام کامل بلاک‌چین اتریوم و اکوسیستم توکن‌ها و نرم‌افزارها در شبکه‌ی اتریوم۲) نیازمند مهندسی بسیار دقیق و هماهنگ خواهد بود.

زمانی که از وی در رابطه با یک تاریخ دقیق جهت راه‌اندازی شبکه‌ی اتریوم۲ سوال شد، دریک جواب داد که «در رابطه با روند راه‌اندازی این شبکه‌ی مورد انتظار هم می‌توان خوش‌بین بود، هم بد بین. اما به طور کلی می‌توان گفت که شبکه‌ی اتریوم۲ در اواسط سال ۲۰۲۳ به طور کامل آمده و فعال است».

همزمان با انتشار اخبار مربوط به تامین آستانه‌ی مورد نیاز شروع فعالیت زنجیره‌ی راهنما در خبرگزاری‌های مختلف، قیمت اتریوم با افزایش چشم‌گیر مواجه شد و از مرز ۶۰۰ دلار عبور کرد.

نظر شما در رابطه با تامین رمزارز مورد نیاز زنجیره‌ی راهنما و آغاز فرآیند راه‌اندازی شبکه‌ی اتریوم در تاریخ ۱ام دسامبر چیست؟ آیا با آغاز فعالیت‌های این زنجیره‌ی جانبی شاهد رفع تدریجی مشکلات و مسائل مربوط به مقیاس‌پذیری شبکه‌ی اتریوم خواهیم بود؟ نظرات و پیشنهادات خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا