اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار بیت‌کوین - Bitcoin

پس از هالوینگ قیمت بیت کوین به 30 هزار دلار افزایش می‌یابد

یکی از تحلیلگران شناخته شده‌ی بازار رمزارزها عقیده دارد که حتی بدون در نظر گرفتن رویداد هالوینگ پیش‌رو، انتظار می‌رود قیمت بیت کوین بزودی به سطح بیشینه‌ی جدیدی دست یابد

نکات برگزیده مطلب
  • در حالی که کمتر از دو ماه به زمان اجرای هالوینگ بیت کوین باقی مانده است، بحث پیرامون تاثیرات این رویداد بر بازار رمزارزها افزایش یافته است. در این میان یکی از تحلیلگران معتقد است که امکان افزایش قیمت بیت کوین به سطح ۳۰ هزار دلار پس از اجرای هالوینگ و در بازه‌ی زمانی بلند مدت وجود دارد. در این مقاله نظر تعدادی از برترین فعالان بازار رمزارزها نسبت به تغییرات قیمت بیت کوین با توجه به اجرای هالوینگ بیت کوین ارائه می‌شود.

 

نظرات مختلفی پیرامون تاثیر هالوینگ بر قیمت بیت کوین منتشر شده است که می‌توان آن‌ها را در دو دسته‌ی مختلف طبقه‌بندی کرد. برخی از صاحبنظران معتقدند که قیمت بیت کوین به سطح 20 هزار دلار افزایش خواهد یافت، اما برخی دیگر ادعا می‌کنند که تاثیر هالوینگ پیش‌تر موجب افزایش قیمت بیت کوین شده است و اجرای آن در آینده هیچ تاثیری بر قیمت بیت کوین نخواهد داشت.

 

قیمت بیت کوین در سال 2021 به 30 هزار دلار افزایش خواهد یافت

اجرای هالوینگ در تناوب زمانی چهار ساله در کُد اصلی بیت کوین اعمال شده است. در نتیجه‌ی اعمال هالوینگ پاداش کشف هر بلاک توسط ماینر‌ها نصف خواهد شد و در نتیجه حجم کمتری از رمزارزها از سوی ماینر‌ها به طرف بازار رمزارزها جاری خواهد شد. هالوینگ همچنین کمیاب‌تر شدن این دارایی را در طول زمان تضمین می‌کند. با توجه به تاریخچه‌ی مبادلات بیت کوین در بازار رمزارزها، اجرای هالوینگ موجب افزایش قیمت بیت کوین شده است.

کریس ام‌ام‌کریپتو(Chris MMCrypto)؛ یوتیوبر و فعال بازار معاملاتی معتقد است که پیش از اجرای هالوینگ قیمت بیت کوین به سطح 14 هزار دلار افزایش خواهد یافت.

وی اظهار داشت که قیمت بیت کوین پس از اعمال هالوینگ به سطح بیشینه‌ی جدیدی دست خواهد یافت. وی معتقد است اگر رویداد هالوینگ در بیت کوین وجود نداشته باشد، همچنان شاخص‌های سطح فعالیت(TA factors) و شاخص‌های بنیادین در شبکه‌ی بیت کوین نشان می‌دهند که قیمت بیت کوین بزودی به سطح بیشینه‌ی جدیدی دست خواهد یافت.

ممکن است بیت کوین پیش از آغاز صعود سهمی‌وار(پر شتاب) در سال 2021 و 2022 روند صعودی را تجربه کند. من معتقدم که دست‌یابی به هدف 30 هزار دلار در سال 2021 امکان‌پذیر خواهد شد. Chris MMCrypto

تورم بیت کوین به صفر کاهش خواهد یافت

کارل اریک مارتین(Carl Eric Martin)، معامله‌گر فعال در بازار رمزارزها معتقد است که به دلیل کاهش نرخ تورم بیت کوین به نصف، اجرای هالوینگ از اهمیت بالایی برای بیت کوین برخوردار است. وی همچنین اظهار داشت که آگاهی عمومی در زمینه‌ی بیت کوین در حال افزایش است.

بر اساس گزارش کوینیت، فقدان آگاهی عمومی از رمزارزها یکی از موانع اصلی گسترش این نو‌آوری در میان جوامع ارزیابی شده است.

قیمت بیت کوین در روز اجرای هالوینگ

میا تام(Mia Tam)؛ یکی از طرفداران تاثیر‌گذار حوزه‌ی رمزارزها، با ایجاد یک نظر‌سنجی جهت تغییر قیمت بیت کوین در روز اعمال هالوینگ را مورد پرسش قرار داده است.

شرکت‌کنندگان در نظر‌سنجی گزینه‌های مختلفی را مطرح کرده‌اند، برخی از شرکت‌کنندگان محدوده‌ی 11,000-12,000 دلار را پیش‌بینی کرده‌اند. تعدادی معتقدند که قیمت بیت کوین به کمتر از 8 هزار دلار کاهش خواهد یافت و گروهی دیگر سطوح قیمتی رویایی همانند 100 هزار دلار را تصور کرده‌اند.

اهمیت اجرای هالوینگ بیت کوین در قیمت این رمزارز را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ آیا قیمت بیت کوین همانند گذشته از یک روند صعودی پس از اجرای هالوینگ پیروی خواهد کرد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

یک نظر

  1. سلام
    ارزش بیت کویین در چند سال آیند به صفر کاهش خواهد کرد. یعنی بی ارزش خواهد شد.
    بیت کویین به نظر یک دارایی نا مشهود است که در واقع دارایی نیست چون ماهیت مالیت ندارد، حتی اسکناسهای رایج که پشتوانه مشخص ندارند که همان FIAT money خوانده میشوند، ماهیت مالیت ندارند و درواقع آنها هم مجازی هستند با پشتوانه دولتها، میبینیم که با چه سرعتی ارزشها آنها درحال کاسته شدن است و به صفر نزدیک میشوند.
    اگر علاقمند به این حوزه هستید مطالب جذاب و کاربردی در گروه لینکدین من به نام “پول با ارزش” وجود دارد.
    https://www.linkedin.com/groups/12285693/
    مجید ناقدی نیا
    کارشناس ارزهای خارجی

دکمه بازگشت به بالا