اخبار و مقالاتاسکم و قانونگذاری - Scam & Regulation

مایک پومپئو: رمزارزها باید همانند سوئیفت و دیگر موارد مشابه قانون‌گذاری شوند

به گفته‌ی وزیر امور خارجه‌ی ایالات متحده باید قوانین مالی مشابهی بر روی تراکنش‌ها و مبادلات رمزارزی اعمال کرد تا از هرگونه خطرات احتمالی جلوگیری به عمل آید

نکات برگزیده مطلب
  • وزیر امور خارجه‌ی ایالات متحده طی تازه‌ترین مصاحبه‌ی خود اعلام نموده که صنعت رمزارزها باید به همان روشی که سایر تراکنش‌های مالی الکترونیکی همچون سوئیفت(SWIFT) فعالیت می‌کنند، قانونگذاری شوند تا از خطرات مربوط به ناشناسی طرفین تراکنش‌های موجود در فضای رمزارزی جلوگیری به عمل آید.

صحبت‌های مایکل پومپئو

مایکل پومپئو وزیر امور خارجه‌ی ایالات متحده و یکی از مشاوران دونالد ترامپ اخیراً اعلام نموده که رمزارزهایی مانند بیت‌کوین و رمزارز بومی لیبرا(Libra) که قرار است توسط شرکت فیس‌بوک عرضه شود، باید به همان روشی که سایر تراکنش‌های مالی الکترونیکی تنظیم شده‌اند، قانونگذاری شوند.

پومپئو روز سه‌شنبه طی مصاحبه‌ی خود اعلام کرد:

همان مجموعه الزامات و قوانینی که بر روی SWIFT و دیگر موسسات مالی در حال اجرا هستند، باید بر روی اینگونه تراکنش‌ها و مبادلات نیز اعمال شوند. Michael Pompeo

کاهش امنیت جهان به دلیل ناشناس بودن مبادلات رمزارزی؟

با این حال، وی امیدوار است که جامعه‌ی جهانی به سمت مبادلات رمزارزی ناشناس و بدون نیاز به ارائه‌ی هویت حرکت نکند، زیرا باعث «کاهش امنیت در جهان خواهد شد».

پومپئو در ادامه‌ی صحبت‌های خود افزود:

خطرات مربوط به تراکنش‌های ناشناس یکی از مواردی است که همه‌ی ما به خوبی با آن آشنایی داریم. ما در روز ۱۱ام سپتامبر(واقعه‌ی تروریستی حمله به برج‌های دوقلو) و فعالیت‌های تروریستی ۱۵ سال قبل از آن، با اینگونه خطرات آشنا شدیم. ما ردیابی و نظارت خوبی بر روی تراکنش‌ها نداشتیم، ما توانایی و ظرفیت درک جریان پول و اینکه چه کسی این پول را جابجا کرده است را در اختیار نداشتیم. Michael Pompeo

آقای پومپئو در پایان صحبت‌های خود ادامه داد که «ما باید یک سیستم مالی ایجاد کنیم، یک سیستم مالی جهانی که از اینگونه خطرات جلوگیری کند».

صحبت‌های مایکل پومپئو را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ آیا قوانین مربوط به تراکنش‌های مالی بین‌المللی فعلی می‌توانند پاسخگوی نیاز‌های صنعت رمزارزی باشند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
منبع
Theblockcrypto

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا