اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

بانک مرکزی سوئد در تلاش برای حذف پول نقد

Riksbank با معرفی پروژه‌ی e-Krona به هدف خود که الکترونیکی کردن پول این کشور است نزدیک‌تر می‌شود

نکات برگزیده مطلب
  • بانک مرکزی سوئد در جدید‌ترین گزارشات خود از برنامه‌هایی برای ساخت چهارچوب فنی لازم جهت حرکت به سمت جامعه‌ای بدون پول نقد و همچنین معرفی پروژه‌ی e-Krona به عنوان یک روش پرداختی دولتی، خبر داد.

Riksbank به عنوان بانک مرکزی کشور سوئد، در جهت حرکت این کشور به سمت بررسی راه‌هایی برای رسیدن به یک جامعه‌ی بدون پول نقد و کاهش تقاضای مردم برای آن، اخیرا یک گزارش منتشر کرده است که طرح‌هایی برای ساخت و ایجاد چهارچوب فنی جهت ارز دیجیتال ارائه می‌کند..

همه‌ی این تلاش‌ها سال گذشته با راه‌اندازی یک پروژه جهت ارزیابی محدوده‌ی صدور یک ارز دیجیتالی با پشتوانه‌ی بانک مرکزی(CBDC) با نام e-Krona، شروع شد.

ایده‌ی پروژه‌ی e-Krona این است که اطمینان حاصل شود عموم مردم به روش‌های پرداختی با اعتبار دولتی دسترسی داشته باشند.

طی گزارش مذکور، بانک Riksbank اعلام کرده است:

تصویب این مورد که آیا سوئد باید e-Krona را معرفی کند یا خیر، زمانبر خواهد بود. اما در عین حال، کار‌های مربوط به تجزیه و تحلیل و بررسی‌های لازم باید ادامه یابد تا دانش و علم بانک Riksbank در مورد پیامد‌های e-Krona افزایش یابد و راه حل‌های تکنولوژیکی مورد نیاز هم باید توسعه یافته و مورد آزمایش قرار بگیرند. Riksbank Statement

در یک گزارش، تیم این پروژه یک برنامه‌ی آزمایشی جهت توسعه‌ی راه حل‌های فنی برای مفهوم e-Krona ارائه کرد. انتظار می‌رود که این فرایند به بانک مذکور کمک کند تا بتواند تصمیم‌گیری آگاهانه‌ای در رابطه با صدور یا عدم صدور e-Krona اتخاذ نماید.

اِوا جولین(Eva Julin) مدیر پروژه‌ی e-Krona در بانک Riksbank اعلام نموده:

قدم بعدی بانک Riksbank در رابطه با e-Krona باید ساخت یک نسخه از e-Krona برای یادگیری بیشتر و آزمایش راه حل‌های قابل قبول و امکان‌پذیر باشد. Eva Julin

دیگر پیشنهاداتی که در رابطه با این موضوع ارائه شده‌اند عبارتند از تدوین طرح‌های پیشنهادی برای معرفی اصلاحات قانونی لازم جهت ایجاد شفافیت بیشتر در مورد مجوز بانک Riksbank و حقوق قانونی e-Krona.

لازم به ذکر است که این ارز دیجیتالی پیشنهادی می‌تواند هم در یک حساب بانکی در Riksbank و هم در یک کارت یا نرم‌افزار تلفن همراه نگه‌داری شوند.

نظر شما در رابطه با پیشنهادات بانک مرکزی سوئد چیست؟ آیا e-Krona می‌تواند جامعه‌ی این کشور را Cash-less و بدون پول نقد کند؟ نظرات و ایده‌های خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Verdict

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا