اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

گلدمن ساکس رتبه‌ی سهام شرکت انویدیا را کاهش داد

با کاهش تقاضا برای کارت‌های گرافیکی ماینینگ شرکت انویدیا، گلدمن ساکس نام این شرکت را از فهرست سهام‌های پیشنهادی خود حذف کرد

نکات برگزیده مطلب
  • در حالی که انویدیا(Nvidia) یک سال مالی سختی را سپری می‌کند، گلدمن ساکس(Goldman Sachs) این شرکت را از فهرست سهام‌های پیشنهادی خود(Conviction List)، حذف کرد. این فهرست توسط تحلیلگران این موسسه تنظیم می‌شود و قرارگیری سهام شرکتی در این فهرست به این معنا است که تحلیلگران واقعا به سود آوری آن اعتقاد دارند. برخی قرار گرفتن و یا خارج شدن نام شرکتی از این فهرست را معادل ارتقا و یا کاهش رتبه برای آن شرکت در نظر می‌گیرند.

این خبر یک هفته پس از انتشار گزارش بسیار ضعیف سه ماهه‌ی سوم شرکت انویدیا منتشر شد. در نتیجه گلدمن ساکس هدف قیمتی سهام این شرکت(ارزشی که تحلیلگران برای سهام یک شرکت تصور می‌کنند) را از 283 دلار به 200 دلار کاهش داد. این سومین باری است که از ماه اکتبر تاکنون، این موسسه برآورد خود را از ارزش سهام انویدیا، کاهش می‌دهد. بعلاوه، بیش از نیمی از 35 تحلیلگری که در بازار سهام این شرکت فعالیت می‌کنند نیز انتظارات خود را از عملکرد آینده‌ی سهام شرکت انویدیا، تقلیل داده‌اند.

بر اساس اعلام بلومبرگ(Bloomberg)، گلدمن ساکس، فهرست محصولات موجود و بازنگری در فعالیت‌های این شرکت در بخش گیمینگ را‌ دلیل اصلی کاهش رتبه عنوان کرده است.

هنگامی که اصلاحات در فعالیت این شرکت در حوزه‌ی محصولات گیمینگ را در مقابل انتظارات رشد بلند مدت عنوان شده در گزارش سه ماهه‌ی سوم شرکت انویدیا را در نظر می‌گیریم، معتقدیم که با توجه به پس زمینه‌ی ضعیف اقتصادی، ممکن است چند فصل مالی طول بکشد تا مجددا اعتماد بازار به رشد این کسب و کار بازگردد. Goldman Sachs

 

گزارش‌های جداگانه‌ای نشان می‌دهند که انویدیا هم‌اکنون با مازاد تولید کارت‌های گرافیکی پاسکال به دلیل کاهش قابل توجه تقاضا از سوی جامعه‌ی ماینر‌های رمزارزی(Cryptocurrency) مواجه شده است. دلیل کاهش تقاضا، کاهش سود‌آوری در حوزه‌ی ماینینگ همراه با کاهش قیمت رمزارزها است.

انویدیا اعلام کرد: « درآمد بخش گیمینگ از انتظارات ما کمتر بود و چشم‌انداز سه ماهه‌ی چهارم ما توسط مازاد تولید محصولات میان رده‌ی سری پاسکال، تحت تاثیر قرار گرفته است.»

ارزش سهام شرکت انویدیا، داده‌ها از Google Finance استفاده شده است

در نتیجه‌ی کاهش رتبه، ارزش سهام انویدیا در روز جمعه 19 درصد سقوط کرد و به 164.43 دلار رسید که پایین‌ترین قیمت در 52 هفته‌ی اخیر محسوب می‌گردد. این شرکت هم‌اکنون در بازار 99.97 میلیارد دلار ارزش دارد.

نظر شما در ارتباط با رویکرد گلدمن ساکن در مقابل سهام شرکت انویدیا چیست؟ آیا این شرکت خواهد توانست به روزهای اوج سودآوری بازگردد؟ نظر خود را با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Sludgefeed
دکمه بازگشت به بالا