اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

سرقت بیش از یک میلیارد دلار رمزارز در سال 2018

بر اساس گزارش شرکت CipherTrace تعداد حملات سایبری با هدف سرقت رمزارز در سال 2018 افزایش شدیدی داشته است

نکات برگزیده مطلب
  • بر اساس گزارش سه ماهه‌ی سوم شرکت CipherTrace که به نام «Cryptocurrency Anti-Money Laundering Report» منتشر گردید، میزان سرقت رمزارزها در سه ماهه‌ی سوم سال 2018 به ارزش 927 میلیون دلار رسیده است. یافته‌های متخصصان امنیت سایبری بلاکچین، نشان می‌دهد که سرقت و هک لایه‌های امنیتی پلتفرم‌ها و صرافی‌های رمزارزی مشکل بزرگی است که آمار این حملات در مقایسه با یافته‌های سه ‌ماهه‌ی دوم این شرکت افزایش چشمگیری را نشان می‌دهد.

شرکت CipherTrace در گزارش سه ماهه‌ی دوم خود نشان داد که تعداد سرقت‌ها در نیمه‌ی اول سال 2018، نسبت به کل سرقت‌ها در سال 2017، بیشتر است. بخشی از 731 میلیون دلار رمزارز سرقت شده، از صرافی‌هایی همانند صرافی ژاپنی Coincheck با ارزش 530 میلیون دلار و BitGrail با ارزش 195 میلیون دلار، سرقت شده است.

با انتشار گزارش سه ماهه‌ی سوم، ارزش رمزارزهای سرقت شده در سال 2018 به 927 میلیون دلار رسید، CipherTrace پیش‌بینی می‌کند که این روند همچنان ادامه یابد. گفته می‌شود که تا پایان سال این رقم به بیش از 1 میلیارد دلار خواهد رسید.

در حقیقت، این گزارش فریب مالکان رمزارزها در حملات فیشینگ که در حدود 50 میلیون دلار تخمین زده می‌شود را در نظر نگرفته است. بعلاوه، این شرکت ادعا می‌کند که از سرقت حداقل 60 میلیون دلار رمزارز اطلاع دارد که خبر آن‌ها به‌طور عمومی منتشر نشده است.

بزرگترین سرقت رمزارزی در سه ماهه‌ی سوم سال 2018

این گزارش بزرگترین سرقت رمزارزی در سه ماهه‌ی سوم سال 2018 را از صرافی Bithumb عنوان کرده است. این صرافی در یک نفوذ سایبری، 30 میلیون دلار رمزارز از دست داد. همچنین Bancor که به دلیل نقص در قرارداد هوشمندش 23.5 میلیون دلار رمزارز از دست داده و مجبور به توقف فعالیت خود گردید، در جایگاه دوم بزرگترین سرقت در سه ماهه‌ی سوم قرار گرفته است.

صرافی کره‌ای دیگری با نام Coinrail نیز در یک حمله‌ی سایبری که در ژوئن 2018 اتفاق افتاد، بیش از 40 میلیون دلار از دست داد، در حالی که حمله‌ی 51 درصد به شبکه‌ی Bitcoin Gold سرقت 18 میلیون دلاری را در پی داشت.

ایالات متحده‌ی آمریکا یکی از آسیب‌پذیرترین کشور‌ها از نظر سرقت رمزارزی بوده و بیش از 56 درصد از حملات در آمریکا اتفاق افتاده است.

با توجه به این‌که مالکان و هولدر‌های رمزارزی، کاهش ارزش دارایی‌های خود را به طور مستمر در یک بازار نزولی شاهد هستند؛ بدترین اتفاقی که می‌تواند برای آن‌ها رخ دهد، سرقت رمزارزهایشان در یک حمله‌ی سایبری است.

این گزارش اهمیت ذخیره‌سازی صحیح رمزارزها در یک کیف پول سخت افزاری را نشان می‌دهد. هرگز رمزارزهای خود را در کیف پول گرم(Hot Wallet) و در صرافیها که در آن هکر‌ها شانس خوبی برای دستیابی به دارایی‌هایتان دارند، قرار ندهید.

نظر شما در مورد افزایش میزان سرقت رمزارزها در سال 2018 چیست؟ آیا اطلاع‌رسانی کافی در زمینه‌ی ارائه‌ی روش‌های نگهداری امن رمزارزها وجود ندارد؟ نظر خود را به‌صورت کامنت با ما در میان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
CCN
دکمه بازگشت به بالا