اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

سرمایه‌گذاری در فلزات گران‌بها با استفاده از رمزارزها

رمزارز Tiberius Coin با پشتوانه‌ی هفت فلز مهم و گران‌بها عرضه خواهد شد

نکات برگزیده مطلب
  • کمپانی Tiberius Group AG به تازگی رمزارز جدیدی به نام Tiberius Coin را عرضه کرده است که به گفته‌ی خودش توسط هفت فلز گران‌بها از جمله مس و طلا، فعالیت خواهد کرد.

شرکت مدیریت دارایی سوئیسی Tiberius Group AG محصول جدیدی را به بازار‌های رمزارزی معرفی کرده است که به گفته‌ی خودش یک رمزارز با پشتوانه‌ی فلزات گران‌بها می‌باشد. این محصول جدید یک توکن دیجیتالی خواهد بود که توسط هفت فلز مختلف پشتیبانی شده و برای اولین بار در روز ۱ام اوکتبر برای عرضه به سرمایه‌گذاران ارائه خواهد شد.

این توکن جدید که Tiberius Coin نام دارد در حقیقت یک توکن منحصر به فرد است که توسط هفت نوع فلز پشتیبانی شده و قیمت آن‌ها را با دقت بررسی کرده و همانند یک رمزارز پایدار با نوسان کم فعالیت می‌کند.

این توکن قیمت بازار فلزاتی از جمله مس، آلمینیوم، نیکل، کبالت، قلع، طلا و پلاتین را مورد استفاده قرار داده و به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهد تا قیمت و مقدار رمزارز تحت مالکیت خود را با ثبات و تنوع فلزات مختلف مقایسه و بررسی کنند.

گوسیپ راپالو(Giuseppe Rapallo) مدیرعامل بخش فناوری‌ کمپانی Tiberius Group AG  در رابطه با این محصول جدید چنین گفته است:

به جای استفاده ارزهای دیجیتالی از یک کالای خاص به عنوان پشتیبان، ما ترکیبی از چند فلز مختلف را انتخاب کردیم، فلزات پایدار و فلزاتی که در خودرو‌های الکتریکی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این امر باعث می‌شود که پشتیبانی از این توکن تنوع بیشتری داشته باشد و برای سرمایه‌گذاران جذاب‌تر و پایدارتر عرضه شود. Giuseppe Rapallo

سرمایه‌گذاری در دارایی‌های فیزیکی با استفاده از رمزارزها

پروژه‌ی رمزارز Tiberius ابتدا در ماه ژانویه‌ی سال جاری شد، در آن زمان کریستف ایبل(Christoph Eibl) مدیر عامل این شرکت توضیح داد که این رمزارز جدید اولین حرکت کمپانی مذکور برای فعالیت در بازار رمزارزی خواهد بود، وی در ادامه ابزار امیدواری کرده بود که احتمالا رمزارز Tiberius در ماه جولای عرضه خواهد شد.

پس از چندین ماه تاخیر، جزئیات بیشتری پیرامون این رمزارز جدید منتشر شده است. خبرگزاری بلومبرگ گزارش داد که این توکن جدید در ابتدا با قیمت ۰/۷۰ دلار عرضه می‌شود و تحت قوانین سوئیس به عنوان یک پیشنهاد قانون‌گذاری شده و مورد تایید، فعالیت خواهد کرد.

آقای راپالو توضیح داد که میزان ذخیره‌ی این توکن کاملا به میزان تقاضا بستگی دارد و میزان عرضه نیز توسط فلزات ذکر شده محدود می‌شود.

رمزارز Tiberius Coin بیشتر بر روز ارزش مس تمرکز خواهد شد، زیرا این فلز با در دست داشتن ۲۵درصد از تقاضا بازار در سبد فلزات، رتبه‌ی اول را به خود اختصاص داده است؛ پس از آن نیز فلز طلا با داشتن ۲۰ درصد از تقاضای بازار، در رتبه‌ی دوم جای دارد. قلع، آلمینیوم، نیکل، کبالت و پلاتین نیز ۵۵درصد باقی مانده را تشکیل می‌دهند.

در ابتدا این توکن به صورت انحصاری در صرافی LATOKEN که مقر اصلی آن در استونی واقع است، عرضه خواهد شد زیرا این صرافی تمام فعالیت‌های خود را مطابق با قوانین نظارتی سوئیس انجام می‌دهد.

طبق گفته‌های آقای ایبل، هدف از عرضه‌ی این توکن جدید این است که از آن به عنوان یک جایگاه ذخیره‌سازی ارزش و یک روش پرداختی استفاده شود، که نشان دهنده‌ی استفاده‌ی مدرن از روش‌های مبادله‌ی سنتی است.

رقابت تنگاتنگ بین رمزارز‌هایی که پشتوانه‌ی فلز دارند

اگرچه عرضه‌ی رمزارز Tiberius Coin در بازار رمزارزی امیدوار کننده خواهد بود، اما رمزارزهای زیاد دیگری نیز در این بازار وجود دارند که با پشتوانه‌ی فلزات و هدفی مشابه عرضه شده‌اند.

آدریان اَش(Adrian Ash) مدیر بخش تحقیقات در BullionVault رمزارزهایی که پشتوانه‌ی فلز دارند را متهم کرده و گفته است که:

ده‌ها کمپانی وجود دارد که رمزارزهای پایدار مرتبط با فلزات عرضه کرده‌اند، و تاکنون هیچ کدام از آن‌ها جذابیت و توانایی خاصی نداشته‌اند. آن‌ها به دنبال حل مشکلی هستند که اصلا وجود ندارد؛ همه‌ی این کارها را می‌توان با استفاده از یک دفترکل توزیع شده و بدون هیچ هزینه‌ای انجام داد. Adrian Ash

شاید چیزی که توکن‌های Tiberius را از دیگر موارد مشابه جدا می‌کند این باشد که دیگر رمزارزها معمولا توسط طلا پشتیبانی می‌شوند، این در حالیست که رمزارز Tiberius Coin توسط چندین کالای با ارزش پشتیبانی شده و تنها در یک محیط کاملا قانون‌گذاری شده‌ی دارای نظارت بفروش می‌رسد.

شاید برای سرمایه‌گذاران جالب باشد که بدانند رمزارزهای Tiberius Coin را می‌توانند با کالاهای فیزیکی مبادله کنند. البته برای اینکه حداقل نیاز دارید که معادل ۱۰هزار دلار توکن خریداری کرده باشید تا بتوانید در مبادله یک تن کالا دریافت کنید.

اگر این رمزارز جدید با موفقیت مورد پذیرش و استفاده قرار بگیرد، می‌تواند راهی موثر برای شرکت‌ها و نهاد‌ها باشد تا به واسطه‌ی آن اقدام به ذخیره و مبادله‌ی فلزات گران‌بها کنند.

نظر شما در رابطه با این رمزارز جدید چیست؟ آیا این محصول جدید می‌تواند نسبت به دیگر رقبای خود عملکرد بهتری ارائه دهد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Bitcoin.com

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا