اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

کاهش چشمگیر میزان سرمایه‌گذاری در ICOها

گزارشات نشان می‌دهند که سرمایه‌گذاری در ICOها به پایین‌ترین حد خود طی ۱۶ ماه اخیر رسیده است

نکات برگزیده مطلب
  • طبق گزارشات منتشر شده در روز ۱۰ام سپتامبر به نظر می‌رسد که میزان سرمایه‌گذاری در ICOها به پایین‌ترین حد خود طی ۱۶ ماه گذشته رسیده است و این استارت‌آپ‌ها تنها توانسته‌اند ۳۲۶ میلیون دلار سرمایه در ماه آگوست جمع‌آوری کنند.

طبق گزارشات خبرگزاری Bloomberg در روز ۱۰ام سپتامبر، به نظر می‌رسد که سرمایه‌گذاری در ICOها به پایین‌ترین حد خود طی ۱۶ ماه گذشته رسیده است. تجزیه و تحلیل‌های صورت گرفته توسطAutonomous Research نشان می‌دهد استارت‌آپ‌ها در ماه آگوست ۳۲۶ میلیون دلار سرمایه‌ جمع‌آوری کرده‌اند که پایین‌ترین حد رقم از ماه می در سال ۲۰۱۷ تا کنون محسوب می‌شود.

طبق اعلام autonomous research که یک پلت‌فرم تحقیقاتی است، ICOهای مبتنی بر بلاک‌چین اتریوم(ETH) به عنوان جرقه‌ای برای شروع افزایش قیمت این رمزارز طی سال ۲۰۱۷ به رسمیت شناخته می‌شوند؛ با این حال، همین ICOها اکنون دلیل اصلی سقوط قیمت اتریوم بوده و هرچه این پروژه‌ها سرمایه‌های جمع‌آوری شده را برای پوشش هزینه‌های خود به پول نقد تبدیل می‌کنند، نگرانی در مورد این بازار نزولی این رمزارز افزایش می‌یابد.

این تجزیه و تحلیل‌ها به دلیل ابزار نگرانی قانون‌گذاران و رگولاتور‌های سراسر جهان در رابطه با ICOها، منتشر شده است. هفته‌ی گذشته اعضای پارلمان اروپا با همراهی کارشناسان صنعت بلاک‌چین، در رابطه با قوانین احتمالی برای ICOها گفتگوهایی داشته‌اند. یکی از اعضا علیرغم افزایش تعداد گزارشات مبتنی بر پروژه‌های ICO جعلی و کلاه‌برداری، به «افزایش چشمگیر» حجم ICOها در سال ۲۰۱۸ اشاره کرده است.

پیتر کرستنز(Peter Kerstens) رئیس کارگروه کمیسیون اروپا در Fintech اعلام کرد این واقعیت که در زمان صدور توکن‌های مربوط به ICOها هیچ «میانجی» یا به عبارتی هیچ شخص ثالثی بین سرمایه‌گذار و صادر کننده‌ی این توکن‌ها حضور ندارد، دلیل اصلی نگرانی از دیدگاه قانون‌گذاران است.

اخیرا نیز یک گزارش از تحلیلگر بلژیکی Bruegel در هفته‌ی گذشته منتشر شده است که او در این گزارش خواسته تا یک قانون‌گذاری در سطح اروپا برای رمزارزها، ICOها صورت گرفته و بررسی‌های بیشتری پیرامون چگونگی توزیع رمزارزها بین سرمایه‌گذاران انجام شود. Bruegel خاطر نشان می‌کند که ماهیت رمزارزها باعث ایجاد محدودیت در توسعه‌ی قانون‌گذاری می‌شود، در حالی که اشخاص کنترل کننده‌ی پلت‌فرم‌های مبادله‌ی رمزارزی ممکن از با قوانین سخت‌گیرانه‌ای درگیر شده و یا حتی با ممنوعیت و مسدود‌سازی روبرو شوند.

کمیسیون اوراق بهادار و سرمایه‌گذاری استرالیا(ASIC) هفته‌ی گذشته برنامه‌های مربوط به افزایش امنیت صرافی‌های رمزارزی و ICOها را طی یک «طرح همکاری» منتشر کرده است. به طور مشخص این آژانس قصد دارد به عنوان بخشی از قواعد نظارتی خود از هرگونه «تهدید به آسیب» از سمت این صنعت نوپا، جلوگیری به عمل آورد.

نظر شما در رابطه با این آمار چیست؟ چه موضوعی دلایلی باعث کاهش سرمایه‌گذاری در ICOها شده است؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Cointelegraph

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا