اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

تیم فوتبال بارسلونا از فروش توکن‌های خود ۱/۳ میلیون دلار درآمد کسب کرد

تیم فوتبال بارسلونا با همکاری شرکت چیلیز و وب‌سایت سوسیوس توانست در عرض کم‌تر از چند ساعت تمام توکن‌های هواداری خود را به فروش برساند

نکات برگزیده مطلب
  • طبق گزارشات منتشر شده توسط شرکت چیلیز(Chiliz) که در زمینه‌ی ارائه‌ی راهکارهای مالی مبتنی بر فناوری بلاک‌چین در حوزه‌ی ورزش و سرگرمی فعالیت دارد، تیم اروپایی بارسلونا توانسته با عرضه‌ی توکن‌های هواداری BAR در عرض کم‌تر از چند ساعت بیش از ۱/۳ میلیون دلار درآمدزایی داشته باشد. این درحالیست که تنها ۶۰۰ هزار واحد توکن BAR با قیمت ثابت ۲ یورو به فروش رسیده و طبق گزارشات مربوطه، حجم تقاضای خرید حدود ۵ برابر این مقدار بوده است.

توکن‌های بارسلونا

شرکت چیلیز(Chiliz) که در زمینه‌ی ارائه‌ی فناوری‌های مالی مبتنی بر بلاک‌چین در حوزه‌ی ورزش و سرگرمی فعالیت دارد، امروز اعلام کرد که توکن‌های باشگاه بارسلونا(BAR) توانسته‌اند چیزی حدود ۱/۳ میلیون دلار سودآوری به همراه آورند. براساس آنچه در اعلامیه‌ی این شرکت بلاک‌چینی آمده است، تنها دو ساعت پس از آغاز فرایند فروش توکن‌های بارسلونا در نرم‌افزار رای‌گیری و پاداش سوسیوس(Socios) و صرافی تحت مدیریت چیلیز، این حجم توکن بفروش رسیده است.

بارسلونا Barcelona

براساس گزارشات منتشر شده در رابطه با این موضوع، ۶۰۰ هزار واحد توکن هواداران بارسلونا با قیمت ثابت ۲ یورو برای هر واحد در فرایند فروش بر روی پلت‌فرم Socios.com و Chiliz.net عرضه شده است. گفته می‌شود که سطح تقاضا برای توکن‌های BAR ۵ برابر عرضه‌ی اولیه بوده و طرفداران چند روز قبل از آغاز فرایند فروش چیزی حدود ۶ میلیون دلار سپرده‌گذاری در پلت‌فرم‌های فوق داشته‌اند تا هرچه زودتر بتوانند توکن‌های BAR‌ را خریداری کنند. شایان ذکر است که فرایند فروش توکن‌های هواداران تیم بارسلونا در ۱۰۶ کشور مختلف صورت گرفته است.

توکن‌های هواداری

توکن‌های هواداری در واقع دارایی‌های دیجیتالی هستند که اجازه‌ی افزایش سطح تعامل فواداران و حضور در برنامه‌های رای‌گیری و پاداش پلت‌فرم Socios.com را می‌دهند. طرفداران می‌توانند از توکن‌های خود برای رای‌ دادن در نظرسنجی‌های مربوط به تیم مورد نظر خود استفاده کرده و شانس برنده شدن جوایز دیجیتال و واقعی را داشته باشند. جوایز این نظرسنجی‌ها عبارتند از نمایش نام آن‌ها در تابلوهای LED در استادیوم‌های ورزشی حین یک مسابقه‌ی مهم، تماشای مسابقات در جایگاه ویژه و ملاقات حضوری با بازیکنان تیم مورد علاقه‌ی خود.

پتانسیل بالایی که در این توکن‌ها نهفته است

الکساندر دریفوس(Alexandre Dreyfus) مدیرعامل و بنیانگذار شرکت چیلیز و همچنین وب‌سایت Socios.com، اخیراً اعلام نموده که واکنش به این توکن‌های طرفداری بسیار مثبت بوده است. وی مشتاقانه در انتظار استقبال و حمایت پرشور جهانی از تیم بارسا در مرحله‌ی دوم عرضه‌ی توکن‌های BAR است. مرحله‌ی دوم فروش توکن‌های هواداری بارسلونا از روز چهارشنبه ساعت ۱ بعد از ظهر به وقت CEST آغاز خواهد شد.

نظر شما در رابطه با فروش سریع توکن‌های هواداری تیم بارسلونا و درآمد چشم‌گیر آن برای تیم مذکور چیست؟ آیا می‌توان از پتانسیل چنین فعالیت‌هایی برای رفع مشکلات مالی در کنار افزایش سطح تعامل هواداران تیم‌های ورزشی داخلی نیز بهره برد؟ نظرات خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.

[تعداد: 0   میانگین: 0/5]
برچسب ها

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن