بررسی تاثیر اتصال اینترنت کاربران ایرانی بر هش‌ریت شبکه‌ی بیت کوین

هش‌ریت شبکه‌ی بیت کوین در روز بیست و سوم نوامبر به یکصد و یازده میلیون و پانصد و شصت و هشت هزار تِرا هش بر ثانیه افزایش یافته است

افزایش هش‌ریت شبکه‌ی بیت کوین همزمان با اتصال اینترنت کاربران ایرانی

بررسی نمودار تغییرات هش‌ریت شبکه‌ی بیت کوین نشان می‌دهد که هش‌ریت شبکه‌ی بیت کوین در روز بیست و سوم نوامبر 2019 و همزمان با اتصال مجدد  اینترنت کاربران ایرانی به اینترنت، جهش قابل توجهی را تجربه کرده است. بر اساس داده‌های وب‌سایت بلاکچین، هش‌ریت شبکه‌ی بیت کوین در روز بیست و سوم نوامبر به 111,568,229 تراهش بر ثانیه رسیده است. هش‌ریت شبکه‌ی بیت کوین در نتیجه‌ی قطع اینترنت ایران و کاهش قیمت بیت کوین و تاثیر آن بر فعالیت ماینر‌ها در روز بیست و دوم نوامبر به 85,127,204 تراهش برثانیه کاهش یافته بود. در نتیجه می‌توان اعلام کرد که هش‌ریت شبکه‌ی بیت کوین در طی مدت یک روز 31 درصد افزایش یافته است.

اگرچه هش‌ریت شبکه‌ی بیت کوین رکورد جدیدی را برجای نگذاشته است اما نتایج بررسی قبلی وب‌سایت کوینیت را در تعیین سهم ماینر‌های ایرانی از شبکه‌ی بیت کوین تایید می‌کند. این مقاله نشان می‌دهد که در زمان قطع اتصال اینترنت در ایران هش‌ریت شبکه‌ی بیت کوین تقریبا 9 درصد کاهش یافته است.

بررسی نمودار قیمت بیت کوین نشان می‌دهد که قیمت بیت کوین در همین مدت زمان تغییرات قابل توجهی را تجربه نکرده است. قیمت بیت کوین از روز بیست و دوم نوامبر تاکنون در سطح 7000-7400 دلار نوسان کرده است.

اگرچه عوامل مختلفی همانند تغییر قیمت، چشم‌انداز آینده‌ی صنعت ماینینگ، شرایط قانون‌گذاری و … بر تغییرات هش‌ریت شبکه‌ی بیت کوین تاثیر دارند، انطباق تغییرات هش‌ریت بر زمان قطع و وصل اینترنت در ایران به وضوح تاثیر ماینر‌های ایرانی در شبکه‌ی بیت کوین را نشان می‌دهد.

نظر شما در رابطه با سهم کاربران ایرانی از قدرت پردازشی شبکه‌ی بیت کوین چیست؟ آیا انطباق تغییرات هش‌ریت شبکه‌ی بیت کوین بر زمان قطع و وصل اینترنت در ایران را می‌توان به عنوان دلیل تایید نتایج بیان کرد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 2.5]
خروج از نسخه موبایل