آموزش استفاده و تنظیم Claymore برای ماینینگ، قسمت اول

آموزش استفاده و تنظیم Claymore

کلیمور، واسطی هست که از آن استفاده می‌کنیم برای ماینینگ، این برنامه رابط کاربری گرافیکی یا GUI ندارد، بنابراین تنظیمات این برنامه را باید از طریق فایل config.txt که همراه فایل‌های برنامه هست انجام دهیم و یا مستقیما در فایل start.bat اعمال کنیم.

1- برای شروع آموزش، ابتدا آخرین نسخه‌ی کلیمور را دانلود کرده و محتویات آن را از حالت فشرده خارج کنید.
آخرین نسخه‌ی کلیمور در زمان نگارش این مطلب نسخه‌ی 11.5 است که از لینک زیر قابل دریافت است:

Claymore 11.5

2- فایل دانلود شده را استخراج کنید

3- فایل start.bat را پیدا کرده و روی آن راست کلیک کنید و گزینه‌ی Edit را بزنید، محتویات فایل از طریق برنامه‌ی notepad به شما نمایش داده می‌شود.

4- محتویات فایل بصورت دیفالت شامل موارد زیر می‌شود:

EthDcrMiner64.exe -epool eu1.ethermine.org:4444 -ewal 0xD69af2A796A737A103F12d2f0BCC563a13900E6F -epsw x -dpool stratum+tcp://dcr.suprnova.cc:3252 -dwal Redhex.my -dpsw x

5- در صورتی که کارت گرافیک‌های شما AMD و خصوصا از نوع حافظه‌ی 2 گیگ است، خطوط زیر را به ابتدای فایل اضافه کنید، اگر کارت‌های شما بیشتر از 2 گیگابایت حافظه دارند، اضافه کردن یا نکردن این خطوط، اختیاری است، اما اغلب ماینرها ترجیح می‌دهند این خطوط را قرار دهند:

GPU_FORCE_64BIT_PTR 0
GPU_MAX_HEAP_SIZE 100
GPU_USE_SYNC_OBJECTS 1
GPU_MAX_ALLOC_PERCENT 100
GPU_SINGLE_ALLOC_PERCENT 100

6- خب در ادامه می‌خواهیم براساس استخری که قرار است از طریق آن ماین کنیم، فایل را تکمیل کنیم. فرض می‌کنیم قرار است از استخر ViaBTC برای استخراج اتریوم استفاده کنیم.

خطی مشابه این برای استخراج از این استخر، مورد نیاز است:

EthDcrMiner64.exe -epool ethereum.viabtc.com:443 -ewal username -allpools 1 -epsw x -eworker RIG1 -mode 1 -retrydelay 3 -mport 0 -dbg -1

که شما با ثبت نام در سایت ViaBTC و قرار دادن نام کاربری خود به جای کلمه‌ی username و همچنین تعیین نام دلخواه ریگ خود به جای RIG، می‌توانید از این خط در کد استفاده کنید.

خروجی نهایی فایل start.bat با توضیحات بالا به صورت زیر خواهد بود:

GPU_FORCE_64BIT_PTR 0
GPU_MAX_HEAP_SIZE 100
GPU_USE_SYNC_OBJECTS 1
GPU_MAX_ALLOC_PERCENT 100
GPU_SINGLE_ALLOC_PERCENT 100

EthDcrMiner64.exe -epool ethereum.viabtc.com:443 -ewal username -allpools 1 -epsw x -eworker RIG1 -mode 1 -retrydelay 3 -mport 0 -dbg -1

که با وارد کردن این اطلاعات کافی است که فایل را ذخیره کرده و با کلیک بر روی آن، شروع به ماین کردن کنید.

این آموزش صرفا جهت آشنایی با نحوه‌ی تنظیم کردن کلیمور است و در آموزش‌های بعدی به پارامترهای قابل تنظیم در کلیمور و اینکه چه کاری انجام می‌دهند، خواهیم پرداخت. منتظر قسمت بعدی آموزش در مورد پارامترهای قابل استفاده در کلیمور باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 3.7]
خروج از نسخه موبایل