اخبار بیت‌کوین - Bitcoinاخبار و مقالات

آمار و ارقام از احتمال افزایش قیمت بیت کوین طی هفته‌های آتی خبر می‌دهند

گزارشات مربوط به مبادلاتی آتی بیت کوین در بورس اوراق بهادار شیکاگو حاکی از یک واگرایی قوی است که در نهایت منجر به آغاز یک روند صعودی 28 تا 41 درصدی برای بیت کوین خواهد شد

نکات برگزیده مطلب
  • گرچه طی هفته‌های گذشته با آغاز فروش دارایی‌های رمزارزی در بازار شاهد افت محسوس قیمت آن‌ها بوده‌ایم، اما به نظر می‌رسد که روند فروش ناگهانی به پایان رسیده و سرمایه‌گذاران دیگر تمایلی برای فروش دارایی‌های رمزارزی خود ندارند. نمودارهای مربوط به مبادلاتی آتی بیت کوین در بورس اوراق بهادار شیکاگو نیز نشان دهنده‌ی یک شکاف ارزش بزرگ است که نشان می‌دهد که به زودی شاهد افزایش قیمت بیت کوین و آغاز روند صعودی این رمزارز خواهیم بود.

بازار نزولی به پایان رسید

به نظر می‌رسد که سطح فروش بیت کوین در بازارهای رمزارزی کاهش یافته و سرمایه‌گذاران و کاربران تازه‌وارد دیگر برای فروش دارایی‌های رمزارزی خود شتاب زده نیستند، زیرا شمع‌دانی هفتگی مربوط به روند فروش قرارداد‌های آتی بیت کوین اکنون با افزایش ۱۸/۸۳ درصدی روبرو شده است. این رویه نشان دهنده‌ی آن است که در کوتاه مدت تا میان مدت، روند حرکت بیت کوین خوش‌بینانه خواهد بود.

نمودار مربوط به مبادلاتی آتی بیت کوین در بورس اوراق بهادار شیکاگو(CME) نشان دهنده‌ی یک شکاف بالایی در قیمت ۶۳۴۵ دلار هستند که بین ۸۲۰۰ تا ۹۱۰۰ دلار متغییر می‌باشد. این ارقام به معنی یک افزایش ۲۸ درصدی برای رسیدن به این شکاف و یک افزایش ۴۱ درصدی برای بسته شدن آن هستند. این یک فرصت مناسب برای بیت کوین است تا روند صعودی بعدی خود را آغاز نماید.

گزارش مربوط به نمودار تعهد مبادله‌گران CME اطلاعاتی پیرامون دارایی‌های اهرم شده و سایر موارد قابل گذارش پس از یک واگرایی تاریخی را در اختیارمان قرار می‌دهند. دارایی‌های اهرم شده به طور کلی عبارتند از صندوق‌های ذخیره‌ی دارایی و انواع مختلفی از راهکارهای مدیریت پول؛ راهکارهای مدیریت پول و سرمایه نیز شامل مشاوران ثبت شده‌ی تجارت کالا(CTAs)، اوپراتورهای ثبت شده‌ی استخر کالا(CPOs) و یا دارایی‌های ثبت نشده‌ای که توسط کمیسیون مبادلات آتی کالا(CFTC) مشخص شده‌اند.

بیت کوین CME قرارداد‌های آتی Bitcoin واگرایی
شکاف و واگرایی موجود در نمودار قرارداد‌های آتی CME

از طرف دیگر با موارد قابل گزارش سروکار داریم که شامل اعضا فعال در زمینه‌ی نقل و انتقالات بانکی، مبادله‌گران کالاهای آتی و کارگزاران خارجی هستند.

اوج این واگرایی

این واگرایی بین دارایی‌های اهرم شده و سایر موارد قابل گزارش در ۲۵ام فوریه به اوج خود رسیده است. در مجموع موقعیت منفی ۲۸۰۶ برای دارایی‌های اهرم شده و مثبت ۱۷۰۳ برای سایر موارد قابل قابل گزارش نقطه‌ای است که واگرایی در اوج قرار دارد.

از این نقطه به بعد شاهد کاهش واگرایی هستیم. در روز ۱۰ام دسامبر نیز همگرایی بین این دو نوع سرمایه‌گذاری ایجاد شده است، موقعیتی که باعث شده هم دارایی‌های اهرم شده و هم سایر موارد قابل گزارش به یک نقطه‌ی همگرا برسند. این مورد نشان دهنده‌ی پایین‌ترین سطح قیمت در آن زمان بود. از این نقطه به بعد، قیمت رمزارزها به حالت صعودی درآمده و در روز ۱۳ام فوریه ۲۰۲۰ به نقطه‌ی بیشینه رسید.

بیت کوین CME قرارداد‌های آتی Bitcoin واگرایی

با کاهش هرچه بیشتر علاقه‌ی سرمایه‌گذاران، شکاف نمودارهای CME و همگرایی ایجاد شده یک فرصت مناسب جهت آغاز روند صعودی بعدی به وجود آورد. بنابراین برای پایان سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۰ انتظار می‌رود که بیت کوین روند صعودی به خود گرفته و به قیمت بالاتری نسبت به وضعیت فعلی دست یابد. به احتمال زیاد از روزهای ابتدایی ماه آوریل شاهد افزایش قابل توجه‌ی ارزش بیت کوین خواهیم بود.

نظر شما در رابطه با نمودارهای ارائه شده و پیش‌بینی افزایش قیمت بیت کوین طی هفته‌های آتی چیست؟ نظرات و پیشنهادات خود را با تیم کوینیت در میان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 2]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا