اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

افتتاح مرکز بلاک‌چین در نیویورک

موسسه‌ی NYCEDC قصد دارد به وسیله‌ی طرح‌های خود این شهر بزرگ را به مرکز جهانی تکنولوژی بلاک‌‌‌چین تبدیل کند

نکات برگزیده مطلب
  • همانطور که می‌دانید در سیب بزرگ یا همان شهر نیویورک ایالات متحده، کنفرانس هفته‌ی بلاک‌چین در حال برگزاری است و بنظر می‌رسد که افراد عالی رتبه در این شهر قصد دارند تا کارهایی بیشتر از همایش‌های مرتبط با بلاک‌چین در این شهر برگزار کنند.

روز دوشنبه موسسه‌ی توسعه‌ی اقتصادی شهر نیویورک(NYCEDC) چندین طرح را آغاز کرده است تا این شهر را به بزرگ‌ترین مرکز فن‌آوری بلاک‌چین جهان تبدیل کند. یکی از مهم‌ترین طرح‌های در دست اقدام، افتتاح یک “مرکز بلاک‌چین” در این شهر است که هم باعث بالارفتن سطح آگاهی عمومی در مورد تکنولوژی بلاک‌چین و هم تسهیل گفتگو و دیدار سهامداران این صنعت با یکدیگر را فراهم می‌سازد.

NYCEDC همچنین از مسابقه‌ای برای خلق ایده‌های جدید مرتبط با بهبود خدمات شهری به وسیله‌ی استفاده از تکنولوژی بلاک‌چین خبر داده است، که انتظار می‌رود در اواخر سال ۲۰۱۸ برگزار شود. به عنوان اولین قدم سازمان‌هایی که می‌خواهند مسئولیت اجرای این مسابقه را برعهده بگیرند باید از این آژانس برای پروپوزال‌های خود درخواستی صادر کنند.

این آژانس تصمیم گرفته تا با همکاری CoinDesk مسئولیت اسپانسری و حمایت مالی گردهمایی هفته‌ی بلاک‌چین را برعهده بگیرد. با توجه انگیزه‌ی NYCEDC برای طرح‌هایی که در نظر دارد، انتظار می‌رود که تعدادی نمایشگاه مرتبط با کار در روز چهارشنبه و در محل برگزاری این گرد‌همایی در هیلتون میدتاون(Hilton Midtown) نیویورک برگزار شود.

کارن باتیا(Karen Bhatia) معاون ریاست این اداره اعلام کرد که اکثر صنایع مهم شهر از جمله صنایع مالی، بهداشت و درمان، رسانه، املاک و دیگر موارد را به عنوان صنایعی می‌بیند که می‌توانند از پتانسیل بالقوه بلاک‌چین استفاده کنند. باتیا اعلام کرد که:

نزدیک به یک سال است که ما به بررسی بلاک‌چین پرداخته‌ایم. ما در حال نظارت بر روی آن بوده‌ایم. به گفته‌ی تحلیل‌گران شرکت Burning Glass شهر نیویورک بیش‌ از Silicon Valley موقعیت‌های شغلی مرتبط به بلاک‌چین دارد. ما شاهد فرصتی بودیم تا بتوانیم به عنوان جای پا و نقطه‌ی شروع اولیه، یک پیشرو در زمنیه‌ی آزمایش بلاک‌چین باشیم.

Karen Bhatia

یک صنعت استراتژیک

NYCEDC Economic Snapshot

با کنارهم قرار دادن این موارد مختلف در می‌یابیم که NYCEDC در نظر دارد با تقویت فعالیت‌های بلاک‌چین به عنوان یک مهره‌ی استراتژیک، هزاران شغل جدید مرتبط با این صنعت در نیویورک ایجاد کند. همانطور که از نام NYCEDC هم پیداست این موسسه یک شرکت توسعه‌‌ی اقتصادی رسمی برای شهر است و اعضای هیئت مدیره‌ی آن توسط شهردار و سایر افراد رده بالا منصوب می‌شوند.

با توجه به سرمایه‌گذاری‌های کلی در این بخش، باتیا انتظار دارد که در صورت نیاز به سرمایه‌ی بیشتر، این بودجه از طریق منابع خصوصی در دسترس باشد. وی در گفته‌های خود اظهار داشت:

برای سال اول توسعه‌ی مرکز بلاک‌چین، NYCEDC حدود ۱۰۰ هزار دلار را برای سرمایه‌گذاری اولیه در نظر گرفته است که به عنوان یک آزمایش مورد استفاده قرار می‌گیرد تا نتایج را بررسی کرده و از اشتباهات درس بگیرند. البته وقتی حرف از بلاک‌چین باشد، موضوع سرمایه‌گذاری بزرگ‌ترین مشکل نخواهد بود.

Karen Bhatia

او همچنین گفت که طرح NYCEDC برای این مرکز استخدام افرادی به صورت تمام وقت است اما این موسسه مطمئن نیست که فعالیت آن‌ها تا چه اندازه بزرگ و وسیع خواهد بود(تا تعداد کارکنان و پرسنل مورد نیاز تخمین زده شود). این آژانس همچنین برای راه‌اندازی این مرکز بلاک‌چین چند مکان مناسب را در نظر گرفته است، که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به یکی از اماکن متعلق به آژانس اشاره کرد که در بندرگاه South Street واقع است.

باتیا توضیح داد که در حالت ایده‌آل این مرکز دارای یک ساختمان با نمای کاملا مشخص خواهد بود و همچنین ورود عموم به این مکان نیز آزاد خواهد بود.

او گفت:

هدف این است که این ساختمان یک مرکز اجتماعی باشد که مردم به راحتی بتوانند وارد شده و بلاک‌چین چیست و چیز‌های جدیدی در مورد آن یاد بگیرند، هم مردم عالی و هم افرادی که در زمینه‌های مختلف کار‌های جدیدی و ریسک می‌کنند و می‌خواهند برای چگونگی انجام کار و پروسه‌ی خود یک نقشه راه داشته باشند.

Karen Bhatia

بزرگ‌ترین در صنعت بلاک‌چین

با این حال، احتمالا این مرکز میزبان برخی از داغ‌ترین مباحث این صنعت خواهد بود، چونکه یکی دیگر از اهداف ساخت این مکان گردهمایی کارآفرینان و قانون‌گذاران است. همانطور که باتیا عنوان کرد، این افراد به اینجا می‌آیند و در مورد موضوعاتی همچون چگونگی تاثیر مقررات بر نوآوری و کارآفرینی در شهر نیویورک بحث خواهند کرد.

علاوه بر قانون‌گذاران دولتی، از دپارتمان سرویس‌های مالی نیویورک که بنیانگذار BitLicense هم بوده‌اند نیز برای حضور در این مرکز دعوت به عمل خواهد آمد.

باتیا همچنین خاطر نشان کرد که در ماه فوریه NYCEDC در یک جلسه با حضور دو سناتور برای بازنگاری در مورد مقررات و قوانین بحث برانگیر حضور داشته است.

باتیا اعلام کرد که NYCEDC نیاز به مقرراتی برای محافظت از مصرف‌کنندگان را ضروری می‌داند، در نتیجه این مرکز به دنبال پیگیری راهی برای انجام بدون سرو صدای این کار خواهد بود. وی توضیح داد که:

ما از این موضوع آگاه هستیم که مقررات روی کمپانی‌های مرتبط با بلاک‌چین واقع در نیویورک تاثیرگذار است.

Karen Bhatia

نظر شما در رابطه با گفته‌های باتیا و همچنین افتتاح مرکز بلاک‌چین در نیویورک چیست؟ آیا افتتاح این مرکز نشانی از همه‌گیر شدن و پذیرش بلاک‌چین و در پس آن رمزارزها است؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
coindesk.com

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا