اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

وضع پنج معیار کلی برای صرافی‌های رمزارز در ژاپن

آژانس خدمات مالی ژاپن (FSA)، پنج قانون کلی برای ثبت صرافی‌ جدید و همچنین صرافی‌های درحال کار وضع کرده است

نکات برگزیده مطلب
  • گزارشاتی منتشر شده که نشان می‌دهد آژانس خدمات مالی ژاپن پنج معیار کلی که صرافی‌های مرتبط با رمزارزها باید از آن تابعیت کنند، وضع کرده و در غیر این صورت باید هرچه سریع‌تر از این کسب‌ و کار خارج شوند.

خبرگزاری Nikkei روز یک‌شنبه اعلام کرد که آژانس خدمات مالی ژاپن(FSA) قوانین جدیدی را برای ثبت و راه‌اندازی صرافی‌های مرتبط با رمزارزها وضع کرده است. طبق مطالب منتشر شده در این گزارش به نظر می‌رسد که این آژانس قصد دارد برای محافظت از دارایی‌های کاربران و همچنین برای جلوگیری از یک فاجعه‌ی دیگر همچون رسوایی Coincheck، قوانین موجود را تغییر داده و سخت‌تر کند.

احتمالا از این موضوع آگاهی دارید که صرافی Coincheck به عنوان یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های مرتبط با رمزارزها در ژاپن در ماه ژانویه بر اثر هک شدن مبلغ ۵۸ میلیون ین(معادل تقریبی ۵۳۱ میلیون دلار) از رمزارز NEM خود را از دست داد. از آن زمان به بعد این صرافی به عنوان زیر مجموعه‌ی شرکت پیشرو در امور مالی Monex Group معرفی شد.nikkei

یک مقام ارشد در FSA به خبرگزاری Nikkei توضیح داد که علاوه بر اسناد و مدارک موجود، برای ثبت صرافی جدید لازم است که مقامات به صورت حضوری از آن‌ها بازدید اولیه به جا آورند تا نحوه‌ی عملکرد آن‌ها تعیین شود.

در نشریه مرتبط با این خبرگزاری توضیح داده شده است:

 از این پس برای ثبت‌ اپراتور‌ صرافی‌ها در دولت نیاز است که پنج معیار جدید و گسترده را در نظر گرفته شود.

Nikkei – The Japan Times

پنج معیار

  • در جزئیات منتشر شده توضیح داده شده که اولین معیار معرفی شده در این لیست پنج‌تایی مربوط به مدیریت سیستم است. با وجود این معیار آژانس FSA اطمینان حاصل خواهد کرد که صرافی‌ها رمزارزهای کاربران خود را در رایانه‌های متصل به اینترنت ذخیره نمی‌کنند و مجبور خواهند بود تا برای انتقال ارزها از چندین رمز عبور استفاده کنند.
  • در دومین معیار اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از پولشویی در نظر گرفته شده است. صرافی‌ها باید با استفاده از ابزارهایی مانند تایید هویت مشتری برای انتقالات حجیم، تا حد ممکن از پولشویی جلوگیری کنند.
  • معیار سوم مرتبط با مدیریت‌ دارایی‌های مشتری می‌باشد. آژانس FSA می‌خواهد اطمینان حاصل کند که این دارایی‌ها به صورت کاملا جداگانه از دارایی‌های صرافی مدیریت شوند. بر اساس گزارشات منتشر شده، اوپراتور صرافی‌ها باید برای اطمینان از نبود هرگونه نشانه‌ای از اعمال خلاف، در طی روز چند بار حساب‌ کاربران را تحت بررسی قرار دهند و قوانینی وضع کنند که خود کارکنان صرافی نیز از پول کاربران و رمزارزهای آن‌ها استفاده نکنند.
  • در این قوانین جدید همچنین محدودیت‌هایی در مورد رمزارزهایی که در این صرافی‌ها لیست می‌شوند نیز وجود دارد. به طور دقیق‌تر در این نشریه تاکید شده کسانی که از سطوح بالای ناشناسی برای امور پولشویی استفاده کرده‌اند به عنوان یک قاعده‌ی کلی از ادامه‌ی فعالیت‌های خود منع می‌شوند.

وب‌سایت News.Bitcoin.com اخیرا در مورد شایعات موجود گزارش داد که FSA به شدت در حال فشار بر صرافي‌های است تا رمزارزهای مرتبط با حریم خصوصی مانند Monero را از لیست خود حذف کنند.

  • در نهایت، به عنوان آخرین معیار گفته شده که صرافی‌ها باید عملکرد داخلی خود را نیز تقویت کنند. آن‌ها باید سهامداران را از بخش مدیریت جدا کنند. نقش‌های مرتبط با سیستم توسعه نیز باید از بخش مدیریت دارای جدا شود تا از دستکاری سیستم برای اهداف شخصی توسط کارکنان جلوگیری به عمل آید.

چهارچوب پنج مرحله‌ای در همه‌ی صرافی‌ها باید اعمال شود

fsa

این پنج معیار معرفی شده به شکل یک چهارچوب پنج مرحله‌ای برای FSA در نظر گرفته می‌شود و به آژانس اجازه می‌دهد تا ارزیابی‌های دقیق‌تری انجام داده و خطرات احتمالی را در سطح بالاتری شناسایی کند. پیروی از این قوانین جدید برای تمامی صرافی‌های در حال فعالیت و همچنین برای صرافی‌های دیگری که می‌خواهند در آینده شروع به کار کنند، ضروری است. همچنین اعلام شده صرافی‌هایی که توانایی پیروی از این پنج قانون را ندارد باید از این کسب و کار هرچه سریع‌تر خارج شوند.

در حال حاضر تنها ۱۶ صرافی تایید شده‌ توسط دولت در ژاپن مشغول فعالیت هستند. علاوه بر این، هفت صرافی مجاز دیگر نیز وجود دارند که برنامه‌های آن‌ها به صورت مداوم توسط آژانس بررسی می‌شود و تحت قوانین تجدید نظر صندوق دارایی به کار خود ادامه می‌دهند.

با توجه به اخبار منتشر شده در Nikkei، آژانس FSA در تابستان شروع به بررسی درخواست‌های مرتبط با راه‌اندازی صرافی‌های جدید خواهد کرد. این سازمان اخیرا اعلام کرده بود که بیش از ۱۰۰ شرکت مختلف علاقه‌ی خود را نسبت به ورود به این کسب و کار اعلام کرده‌اند و همچنین درخواست ثبت خود را ارائه کرده‌اند. این خبرگزاری در انتها توضیح داد:

آژانس FSA ابتدا اسنادی را که اوپراتورها برای ثبت صرافی دولتی ارائه کرده‌اند را بررسی خواهد کرد. سپس بازرسانی برای تصدیق بررسی‌های اولیه مربوط به سیستم کاری و همچنین تایید تعداد کارکنان، اعزام خواهد کرد.

Nikkei – The Japan Times

نظر شما در رابطه با چهارچوب جدید FSA‌ برای صرافی‌ها چیست؟ آیا این قوانین باید به صورت کلی برای تمامی صرافی‌های مورد استفاده قرار گیرد؟ نظرات خود را با ما در اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
news.bitcoin.com

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا