اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

AMD قدرت ماینینگ را در آخرین نسخه‌ی درایور کارت گرافیک‌هایش تقویت کرده است

نکات برگزیده مطلب
  • شرکت ساخت واحد پردازش گرافیکی (GPU) AMD یکی از درایورهای کارت گرافیک‌های خودش را بروزرسانی کرده و قابلیت مورد نیاز جهت پردازش‌های ماینینگ کریپتو را در آن تقویت کرده است.

توضیحات منتشر شده برای درایور Radeon نسخه‌ی آدرنالین 18.3.4 که روز دوشنبه منتشر شده است، بیانگر این است که این بروزرسانی شامل رفع مشکل کارایی مورد نیاز برای پردازش‌های ماینینگ کریپتو در کارت‌های گرافیک این شرکت است. همانطور که در متن این توضیحات آمده است:

برخی پردازش‌های مرتبط با بلاک‌چین عملکردی کمتر از آنچه در مقایسه با نسخه‌های پیشین این نرم‌افزار از آن انتظار می‌رفت، ارائه می‌کردند.

در گذشته نیز، AMD درایوری اختصاصی برای ماینینگ منتشر کرده بود که نام آن نرم‌افزار Radeon نسخه‌ی Crimson ReLive بتا بود و برای پردازش‌های اختصاصی ماینینگ در آگوست سال گذشته ارائه شد.

این نرم‌افزار به عنوان یک نرم‌افزار بدون پشتیبانی ارائه شد و در توضیحات آن ذکر شد که در آینده آپدیتی نخواهد داشت و بسته‌ی ترمیمی یا بهبودی برای آن منتشر نخواهد شد که اینطور به نظر می‌رسید AMD چندان علاقه‌ای به ماینینگ ندارد و بدنبال رفع ایرادات آن در آینده یا همسان‌سازی با ماینینگ کریپتو در آینده نیست.

این نرم‌افزار از این نظر که در توضیحات آن قید شده بود برای پردازش‌های مرتبط با گیمینگ نیست، منحصر به فرد بود. این یکی از آخرین و معدود واکنش‌ها و اقداماتی بود که AMD، شرکتی که ماینرها کارت گرافیک‌های آن را برای ماینینگ جارو کرده‌اند، انجام داده است.

همانطور که در خبرهای قبلی نیز منتشر شده بود، به طور خاص AMD در گزارش مالی اخیر خود به کمیسیون اوراق بهادار و بورس آمریکا SEC اعلام کرد که محدود کردن بازار ارزهای رمزینه و در پی آن کاهش خرید کارت‌های گرافیک از سوی ماینرها می‌تواند به تجارت این شرکت آسیب برساند.

اگر چه طبق بسیاری از آنالیزورها بر این باور هستند که چنین اتفاقی نخواهد افتاد و تقاضای بازار کماکان ادامه خواهد داشت.

آخرین نسخه‌ی این درایور را می‌توانید از اینجا دانلود کنید. البته توجه داشته باشید که جهت باز کردن لینک بالا نیاز به اینترنتی بدون محدودیت خواهید داشت.

نظر شما چیست؟ آیا شاهد افزایش ورود و فروش کارت‌های گرافیک خواهیم بود؟ آیا این اقدام AMD می‌تواند در جهت پشتیبانی بیشتر از ماینرها باشد؟ برای ما کامنت بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
coindesk

محسن پرهیزکار (MaKenZi)

لیسانس نرم‌افزار، علاقه‌ی بسیار به بلاگینگ، تردینگ و ماینینگ - مدیر ارشد موبایلستان 2007-2012 - بلاگر رسمی نوکیا 2011-2012 - بلاگر رسمی ال‌جی 2014-2015 - نویسنده‌ی فوت‌وفن 2014-2015

یک نظر

  1. باید برای واردات محصولات ای‌ام‌دی و رفع تحریم ایران یه فکری بشه…مطلب عالی بود

دکمه بازگشت به بالا