اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

ماینرهای شبکه اتریوم، همچنان به کارت‌های گرافیک خود چوب حراج می‌زنند

با وجود بهبود نسبی در شرایط بازار مبادلات رمزارز، همچنان ماینرها تلاش می‌کنند تا کارت‌های گرافیک خود را در بازارهای ثانویه به‌فروش برسانند

نکات برگزیده مطلب
  • افزایش ۵۰۰ دلاری قیمت اتریوم موجب شده تا حاشیه سود ماینرها و به‌طور کلی شرایط ماینرهای شبکه اتریوم تا حدودی بهبود یابد. با این وجود، همچنان عرضه تعداد زیادی از کارت‌های گرافیک دست دوم در بازارهای ثانویه را شاهد هستیم که از آینده مبهم ماینرهای شبکه اتریوم پس از فرآیند ادغام سرچشمه می‌گیرد.

ماینرهای شبکه اتریوم همچنان در جمع فروشندگان کارت‌های گرافیک قرار دارند

طی چند روز گذشته، شرایط حاکم بر بازار مبادلات رمزارزها بهبود یافته و نرخ مبادلات اتریوم از محدوده ۱۰۰۰ دلار به بیش از ۱۶۰۰ دلار رسیده است. این اتفاق می‌تواند به بهبود شرایط فعالیت ماینرها که حاشیه سود آن‌ها در نتیجه بازار نزولی و افزایش سختی شبکه به‌شدت کاهش یافته، کمک کند.

با این وجود، به‌نظر می‌رسد که بهبود شرایط حاکم بر بازار مبادلات رمزارز مانع فروش کارت‌های گرافیک توسط ماینرها نشده است. بر اساس گزارش وب‌سایت Pcgamer، ماینرها همچنان تلاش می‌کنند تا کارت‌های گرافیک دست‌دوم خود را در بازارهای ثانویه همانند Ebay  به فروش برسانند.

بنیاد اتریوم (Ethereum Foundation)، اخیراً زمان مشخصی را برای اجرای فرآیند ادغام شبکه اتریوم تعیین کرد و بر همین اساس، به‌نظر می‌رسد که فعالیت ماینرها طی چند ماه آتی به پایان خواهد رسید. تیم بیکو (Tim Beiko)، یکی از توسعه‌دهندگان شبکه اتریوم، اعلام کرد که فرآیند ادغام در روز نوزدهم سپتامبر (۲۸ شهریور ۱۴۰۱) و پس از پایان تست این فرآیند در شبکه‌های آزمایشی اتریوم آغاز خواهد شد. با این وجود، تاریخ تعیین شده قطعی نیست و موفقیت در اجرای آزمایشی فرآیند ادغام تعیین ‌کننده خواهد بود.

پس از اجرای فرآیند ادغام در شبکه اتریوم، تایید‌کنندگان جایگزین ماینرها خواهند شد و انتظار می‌رود که ماینرها در این زمان فعالیت خود را متوقف کرده و یا به دیگر شبکه‌های بلاکچینی مبتنی بر الگوریتم اثبات کار مهاجرت کنند. افزایش تعداد ماینرها موجب خواهد شد تا سختی شبکه نیز به‌طور متناسب افزایش یابد. در چنین شرایطی، درصورت عدم افزایش قیمت رمزارزهایی که امکان استخراج آن‌ها با کارت گرافیک وجود دارد، عدم سود‌آوری و توقف فعالیت ماینرها را شاهد خواهیم بود.

آینده صنعت استخراج رمزارز تا زمان اجرای فرآیند ادغام اتریوم مشخص نیست

آینده مبهم صنعت استخراج رمزارز بر پایه کارت‌های گرافیک موجب شده تا ماینرها بدون توجه به بهبود نسبی شرایط بازار مبادلات رمزارز همچنان به فروش کارت‌های گرافیک در بازارهای ثانویه ادامه دهند. دسته‌ دیگری از ماینرها نیز انتظار دارند که متناسب با افزایش تعداد ماینرها، قیمت اتریوم کلاسیک و دیگر رمزارزها نیز افزایش یابد.

انتظار می‌رود که آینده ماینرهای شبکه اتریوم تا زمان اجرای فرآیند ادغام همچنان در سایه ابهام قرار داشته باشد. پس از این اتفاق، سرمایه‌گذاران و ماینرها می‌توانند تصمیم مناسبی را بر اساس شرایط حاکم بر صنعت استخراج رمزارز اتخاذ کنند.

 نظر شما نسبت به شرایط حاکم بر صنعت استخراج رمزارز و سرنوشت ماینرهای شبکه اتریوم چیست؟ آیا در حالی که به زمان اجرای فرآیند ادغام شبکه اتریوم نزدیک‌تر می‌شویم، شاهد افزایش فروش کارت‌های گرافیک توسط ماینرها خواهیم بود؟ نظر خود را به‌صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکمه بازگشت به بالا