اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار بیت‌کوین - Bitcoinاخبار و مقالات

سختی استخراج بیت کوین باز هم کاهش یافت!

طبق آمار منتشر شده در رابطه با این شبکه رمزارزی، سختی استخراج BTC حدوداً ۲۷.۶۹ تریلیون تخمین زده می‌شود

نکات برگزیده مطلب
  • اخیراً سختی استخراج شبکه بیت کوین شدیداً سقوط کرده و به گفته تحلیلگران نه تنها به ماینرها اجاره می‌دهد تا تراکنش‌های این شبکه رمزارزی را با استفاده از منابع کم‌تر تایید کنند، بلکه به ماینرهای کوچک‌تر فرصت مبارزه برای کسب پاداش استخراج را هم می‌دهد.

سختی استخراج یک بلاک بیت کوین با ۵ درصد کاهش بیشتر طی روزهای اخیر به ۲۷.۶۹ تریلیون رسیده است. این روند کاهش سختی استخراج از اواسط ماه می ۲۰۲۲ و پس از ثبت رکورد ۳۱.۲۵ تریلیون آغاز شده و اکنون نزدیک به سه ماه است که همچنان ادامه دارد.

دریافت مجوز استخراج رمزارز ایران

سختی شبکه یا سختی استخراج وسیله‌ای است که توسط خالق بیت کوین یعنی ساتوشی ناکاموتو (Satoshi Nakamoto) برای اطمینان از مشروعیت تمام تراکنش‌ها با استفاده از قدرت محاسباتی خام ابداع شد. کاهش سختی استخراج بیت کوین به ماینرهای این شبکه اجازه می‌دهد تا تراکنش‌های مالی را با استفاده از قدرت محاسباتی کم‌تری تایید کنند و افزایش این سختی منجر به کاهش کارایی دستگاه‌های ماینینگ موجود و از رده خارج شدن دستگاه‌های قدیمی‌تر می‌شود.

سختی استخراج بیت کوین ماینینگ Hash rate هش ریت

علی‌رغم این روند کاهش سختی شبکه، داده‌های منتشر شده توسط پلتفرم بلاک‌چین دات‌کام (blockchain.com) حاکی از آن است که بیت کوین همچنان به عنوان انعطاف‌پذیرترین و مستحکم‌ترین شبکه بلاک‌چینی به کار خود ادامه می‌دهد.

درحالیکه روند تنظیم سختی استخراج شبکه به‌طور مستقیم با قدرت هش ماینرها متناسب است، مجموع هش‌ریت (TH/s) در طول جدول زمانی مشابه، همانطور که در نمودار ادامه مطلب نمایش داده شده است، ۳.۲ درصد بهبود داشته است.

https://s3.cointelegraph.com/uploads/2022-07/492f2342-d33d-4348-a189-39cf47963c83.png

نرخ هش‌ریت شبکه بیت کوین در زمان اوج به ۲۳۱ اگزاهش بر ثانیه (EH/s) رسید، رویدادی که با سقوط بیت کوین به سطوح ۲۵ هزار دلاری همزمان شد.

نقش مهم چین در تغییرات شبکه بیت کوین

از ماه ژوئن ۲۰۲۱ که دولت چین هرگونه فعالیت مرتبط با استخراج و مبادله رمزارز را ممنوع اعلام کرد، آمریکا به بالاترین سهم در نرخ هش‌ریت جهانی بیت کوین دست یافت. با این حال، در سپتامبر ۲۰۲۱ ماینرها چینی دوباره فعالیت گسترده خود را از سر گرفتند. طبق داده‌های پلت‌فرم استاتیستا (Statista)، ایالات متحده با دراختیار داشتن ۳۷.۸۴ درصد مجموع هش‌ریت شبکه بیت کوین در جایگاه اول قرار دارد. در مقام دوم و سوم به ترتیب چین با ۲۱.۱۱ درصد سهم و قزاقستان با ۱۳.۲۲ درصد سهم قرار دارند.

گزارشاتی منتشر شده که نشان می‌دهد کاهش قیمت کارت‌های گرافیک در بازار باعث شده تا ماینرهای کوچک فرصت تهیه سخت‌افزارهای جدیدتر و افزایش قدرت محاسباتی خود را داشته باشند. از سوی دیگر، نگرانی‌های مربوط به میزان مصرف انرژی در شبکه بیت کوین نیز شدیداً کاهش یافته است، زیرا در تازه‌ترین گزارش شورای استخراج بیت کوین نشان داده شده که نزدیک به ۶۰ درصد تمام برق مصرفی شبکه بیت کوین از منابع پایدار و تجدیدپذیر تامین می‌شود.

این مطالعات همچنین نشان داد که استخراج رمزارز BTC تنها ۰.۰۹ درصد از ۳۴.۸ تن کربن منتشر شده در سطح جهان را تشکیل داده و تنها ۰.۱۵ درصد از مجموع عرضه انرژی جهان را به خود اختصاص می‌دهد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا