اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

تسلا، بخش بزرگی از ذخایر بیت کوین خود را فروخت

شرکت تسلا، در گزارش درآمد خود طی سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۲ میلادی اعلام کرد که ۷۵ درصد از ذخایر بیت کوین تحت مدیریت خود را به‌فروش رسانده است

نکات برگزیده مطلب
  • در حالی که شرکت تسلا در گزارش درآمد سه‌ماهه نخست سال ۲۰۲۲ میلادی اعلام کرده بود که استراتژی نگه‌داری از بیت کوین در بلند‌مدت را در پیش گرفته، این شرکت در گزارش درآمد سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۲ میلادی خود اعلام کرد که به‌دلیل اعمال شرایط قرنطینه در چین به‌دلیل شیوع ویروس کووید۱۹، ۷۵ درصد از بیت کوین‌های تحت مدیریت خود را به‌فروش رسانده است.

بیت کوین‌های تحت مدیریت تسلا فروخته شد

در حالی که بهبود نسبی شرایط بازار مبادلات رمزارز طی چند روز گذشته را شاهد بودیم، ایلان ماسک و شرکت تسلا بار دیگر تلاش کردند تا ضربه دیگری را به بازار بیت کوین و دیگر رمزارزها وارد کنند. تسلا در گزارش درآمد سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۲ میلادی اعلام کرد که ۷۵ درصد از بیت کوین‌های تحت مدیریت خود را به ارزش ۹۳۶ میلیون دلار به‌فروش رسانده است.

این خبر در حالی منتشر شده که در نتیجه استقبال سرمایه‌گذاران، نرخ مبادلات بیت کوین طی چند روز گذشته به‌طور پیوسته افزایش یافته و به ناحیه مقاومتی قدرتمندی رسیده بود. از طرفی، انتشار خبر افزایش نرخ بهره آمریکا نیز برخلاف گذشته به کاهش هرچه بیشتر نرخ مبادلات بیت کوین منجر نشده و به‌همین دلیل افزایش نسبی قدرت خریداران را شاهد بوده‌ایم.

شرکت تسلا در گزارش عملکرد خود طی سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۲ میلادی گزارش کرد که سرمایه‌گذاری بر روی بیت کوین، تاثیر منفی بر سود‌آوری این شرکت داشته است. انتشار این خبر موجب شد تا نرخ مبادلات بیت کوین ۲/۵ درصد کاهش یافته و از محدوده ۲۴ هزار دلاری به محدوده کمتر از ۲۳ هزار دلار برسد.

تاثیر گزارش اخیر شرکت تسلا تنها به بازار بیت کوین محدود نمی‌شود و نرخ مبادلات اتریوم نیز بیش از ۶ درصد کاهش یافته و از محدوده ۱۶۰۰ دلار به کمتر از ۱۵۰۰ دلار رسید. رمزارز دوج کوین (Doge)، که ایلان ماسک از هر فرصتی برای نشان دادن پشتیبانی خود از این رمزارز استفاده می‌کند، ۴/۷۷ درصد کاهش یافته است.

تسلا، رفتار صادقانه‌ای در بازار مبادلات رمزارز ندارد

بر اساس گزارش کوینیت، شرکت تسلا در فوریه ۲۰۲۱ (بهمن ۱۳۹۹) ۱/۵ میلیارد دلار بر روی بیت کوین سرمایه‌گذاری کرد. مدتی پس از انتشار این خبر، ایلان ماسک اعلام کرد که تسلا از بیت کوین به‌عنوان ابزار پرداخت استفاده می‌کند. انتشار این اخبار به افزایش هرچه بیشتر قیمت بیت کوین در بازار صعودی کمک کرد.

با این وجود، تسلا به‌سرعت از مواضع خود نسبت به بیت کوین عقب نشینی کرده و بدون توجه به مطالعات رسمی در رابطه با مقایسه مصرف انرژی شبکه بیت کوین و سیستم سنتی پرداخت اعلام کرد که به دلیل نگرانی از تاثیرات محیط زیستی صنعت استخراج بیت کوین، استفاده از این رمزارز به‌عنوان ابزار پرداخت را متوقف می‌کند.

تسلا در گزارش درآمد خود طی سه‌ماهه نخست سال ۲۰۲۲ میلادی عنوان کرد که به «استفاده از بیت کوین به‌عنوان ابزار سرمایه‌گذاری و جایگزین پول نقد» اعتقاد دارد. اما همچنان به سرمایه‌گذاران هشدار داد که تغییرات قیمت بیت کوین، سود این شرکت را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

فروش بیت کوین به‌دلیل نگرانی از اعمال شرایط قرنطینه در چین

ایلان ماسک، اعمال شرایط قرنطینه در چین به‌دلیل شیوع مجدد ویروس کووید ۱۹ را دلیل اصلی فروش ذخایر بیت کوین بزرگترین شرکت سازنده خودروهای برقی جهان اعلام کرد:

اعمال شرایط قرنطینه برای مدت زمان نامعلوم در چین دلیل اصلی فروش بیت کوین‌های تحت مدیریت شرکت تسلا محسوب می‌گردد. در حالی که شرایط قرنطینه کووید ۱۹ در چین مشخص نیست، ما باید نقدینگی تسلا را به حداکثر برسانیم. ایلان ماسک

نظر شما نسبت به تصمیم تسلا برای فروش ۷۵ درصد از بیت کوین‌های تحت مدیریت این شرکت چیست؟ آیا بی‌صداقتی تسلا در رابطه با استفاده از بیت کوین و سرمایه‌گذاری بر روی این رمزارز، در نهایت موجب زیان این شرکت شد؟ نظر خود را به‌صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکمه بازگشت به بالا