اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

کارشناس برجسته گلدمن ساکس: ریپل آینده سیستم بانکی را متحول خواهد کرد

به گفته اندرو لوکناث، پس از پایان مسائل قضائی بنیاد ریپل و کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) این پروژه رمزارز دوباره فرصت آن را دارد که سیستم بانکی کند را کنار زده و یک جایگزین مناسب برای سوئیفت باشد

نکات برگزیده مطلب
  • اندرو لوکناث (Andrew Lokenauth) کارشناس برجسته بانک گلدمن ساکس (Goldman Sachs) در تازه‌ترین مصاحبه مطبوعاتی خود به مزایای بی‌شمار پروژه رمزارزی ریپل و بهبود عملکرد سیستم بانکی به واسطه زیرساخت‌های این پروژه پرداخته است. به گفته وی سیستم بانکی برون مرزی و سوئیفت بسیار کند بوده و برای انجام یک تراکنش ساده علاوه بر چند روز زمان، مشتریان را مجبور به پرداخت کارمزد بسیار بالا می‌کنند. این درحالیست که تراکنش‌های مالی شبکه ریپل تنها به چند ثانیه زمان لازم داشته و هر تراکنش کارمزد بسیار کمی دارد.

صحبت‌های یک کارشناس

آقای اندرو لوکناث (Andrew Lokenauth) یکی از کارشناسان شناخته شده گلدمن ساکس معتقد است که پس از پایان درگیری‌های شرکت ریپل با کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (XRP)، رمزارز ریپل (XRP) به عنوان یک رمزارز عمومی فعالیت‌های خود را دوباره از سر خواهد گرفت.

لوکناث از جمله کسانی است که طی چند سال گذشته حضور فعالی در صنعت رمزارزها داشته‌اند. وی پیش از اینکه در بانک بزرگ گلدمن ساکس (Goldman Sachs) به عنوان کارشناس مشغول به کار شود، در موسسات مالی بزرگ دیکری همچون بانک AIG موقعیت‌های مختلفی داشته است. وی همواره نظرات خودش در رابطه با رمزارز XRP را به صورت آشکار بیان می‌کند.

ریپل Ripple XRP کمیسیون SEC

به گفته اندرو لوکناث «رمزارز ریپل روش‌های پرداخت آنلاین را دوباره بازنویسی و از نو تعریف می‌کند، من معتقدم که پس از پایان درگیری‌های فعلی ریپل و پرونده قضائی کمیسیون SEC، رمزارزXRP به احتمال زیاد عمومی (IPO) خواهد شد».

ریپل سوئیفت را کنار می‌زند

این کارشناس برجسته حوزه اقتصادی در ادامه توضیح می‌دهد که «از برترین مزایای استفاده از پروتکل ریپل می‌توان به سرعت بسیار بالا در تراکنش‌ها و کاهش چشم‌گیر مخاطرات احتمالی اشاره کرد. رمزارز XRP جایگزین سوئیفت خواهد شد، سرویس مالی که روز به روز گران‌تر و کندتر از قبل می‌شود».

وی همچنین توضیح داد که سوئیفت یک سیستم تسویه بین بانکی ۵۰ ساله است که جریان پول را در خارج از مرزها کنترل می‌کند. فرآیند پول بین کشورهای مختلف به واسطه این سیستم بانکی کند چیزی بین سه تا پنج روز زمان لازم دارد و مشتریان باید کارمزد بسیار زیادی پرداخت کنند. این روند با استفاده از ریپل تنها پنج ثانیه زمان می‌برد و کارمزد مشخص و بسیار کمی باید پرداخت کرد.

ریپل و آینده سیستم مالی

اندرو لوکناث در مصاحبه مطبوعاتی خود اعلام کرده است که شرکت ریپل از پروتکلی به همین نام استفاده می‌کند که به واسطه زیرساخت‌های پرسرعت می‌توانند خدمات بین بانکی را بسیار سریع‌تر و ارزان‌تر انجام دهند. این پروتکل به دلیل در اختیار داشتن مکانیزم‌هایی که از عملکرد بسیار بالا برخوردارند، به موسسات مالی و شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا فعالیت‌های مالی و اقتصادی خود را تسریع کرده و در زمان صرفه‌جویی کنند.

به گفته وی، پلت‌فرم RippleNet از فناوری بلاک‌چین برای ارسال پول به بانک‌های خارجی و سایر موسسات مالی استفاده می‌کند؛ برهمین اساس می‌تواند بلاک‌چین را در این مورد خاص نوع بهتری از سوئیفت تصور کرد. اندرو لوکناث در ادامه افزود:

ریپل اکنون به یک سیستم معتبر تبدیل شده است، زیرا توسط موسسات مالی بزرگی همچون غول خدمات مالی ژاپن SBI Holdings، بانک اسپانیایی Santander و برخی از بزرگ‌ترین شرکت‌های ارائه دهنده خدمات مالی مانند Andreessen Horowitz، Lightspeed و Founders Fund مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سیستم بانکی در دستان XRP

این کارشناس برجسته اقتصادی بر این باور است که در آینده‌ای نه چندان دور سناریور حذف سوئیفت از سیستم‌های بانکی اجرا شده و موسساتی مالی سراسر جهان به سمت استفاده از پروتکل‌های همچون ریپل و بکارگیری بلاک‌چین حرکت خواهند کرد، زیرا در این سناریو بانک‌ها و موسسات مالی پس از اتخاذ سیستم‌های سریع و پیشرفته از موقعیت منحصر به فردی برخوردار خواهند بود؛ به عبارتی جهان دارایی‌های رمزارزی در برابر جهان ارزهای فیات قرار میگیرد.

اندرو لوکناث در ادامه صحبت‌های خود توضیح داد که یکی از اصلی‌ترین مزایای XRP که باعث محبوبیت سریع این پروژه شد، قابلیت تسریع پرداخت‌های برون مرزی در کشورهایی بود که در آن‌ها ارسال پول به خارج از کشور نه تنها چند روز زمان لازم دارد، بلکه مشتریان باید بالغ بر ۲ هزار دلار کارمزد بین بانکی پرداخت کنند. پس از پایان یافتن درگیری‌های ریپل با کمیسیون SEC، ریپل خود را برای دوران جدیدی آماده خواهد کرد که در آن سیستم بانکی از استانداردهای جدید و بسیار کاربردی بنیاد Ripple استفاده می‌کنند.

نظر شما در رابطه با صحبت‌های اندرو لوکناث چیست؟ آیا ریپل توان شکست سوئیفت و ایجاد تغییرات گسترده در سیستم بانکی بین‌المللی را دارد؟

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا