اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

رئیس سابق CFTC: حباب رمزارزها در آینده نزدیک از بین نخواهد رفت

بسیاری از افراد موفق در آمریکا از عملکرد قانونگذاران در رابطه با رمزارز‌ها ناراضی هستند

نکات برگزیده مطلب
  • بر اساس گزارشات منتشر شده توسط جیم نیوسام (Jim Newsome) رئیس سابق کمیسیون مبادلات آتی کالا (CFTC) رمزارزها یک حباب در آستانه‌ی انفجار نیستند. او معتقد است که این صنعت هنوز در دوران رو به رشد است و اکثر قریب به اتفاق سرمایه‌های سازمانی از ورود به این عرصه و سرمایه گذاری در آن مردد هستند.

اکثریت سرمایه‌گذاران بزرگ جهان هنوز با رمزارزها به درستی اشنا و درگیر نشده‌اند و بسیاری از کسانی که در اواسط ماه دسامبر و ژانویه زمانی که رمزارزها قیمت بیشتری داشته‌اند شروع به خرید کرده‌اند نیز هم اکنون از آینده‌ی این صنعت هراس دارند که در درجه‌ی اول به دلیل عدم اطمینان در مورد اقدامات نظارتی آتی و قانون‌گذاری‌های مربوطه است.

 

طبق خبری که توسط فوربس(Forbes) مطرح شد، جیم نیوسام(Jim Newsome) در حال همکاری با پاول اتکینز(Paul Atkins) کارمند سابق کمیسیون SEC است تا گزارش “بهترین تمرین‌های ممکن برای صادرکنندگان و خریداران توکن‌های مرتبط با رمزارزها” را ارائه دهد. این گزارش در ابتدا برای ارائه در جلسه‌ی سالانه‌ی اتاق بازرگانی دیجیتال(Digital Chamber of Commerce) برنامه‌ریزی شده بود اما به دلیل مشکلات پیش‌بینی نشده ناشی از ساده پنداری پیچیدگی‌های پروژه، به تاخیر افتاده است. بنابر این گزارش طی دو هفته‌ی آینده منتشر خواهد شد.

نیوسام به قانون‌گذاران آمریکایی هشدار داد که عقب افتادن از دیگر کشور‌های جهان در برنامه‌ی قانون‌گذاری نیز به نوبه خود باعث متوقف شدن فعالیت شرکت‌هایی خواهد شد که در خارج کشور فعالیت می‌کنند و همچنین باعث می‌شود نوآوری در داخل کشور از بین برود. او همچنین ادعا می‌کند که ریاست کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) اقای جی کلیتون(Jay Clayton) به دلیل فشار از سوی کاخ سفید و وزارت خزانه‌داری آمریکا، رویکردی سخت‌تر نبست به رمزارزها در پیش گرفته است.

در واقع می‌توان این سخت‌گیری‌های مذکور را در رفتار SEC با تمامی موارد مرتبط با رمزارزها مشاهده کرد. طبق گفته‌های سرپرست بخش شاخص تحقیق و توسعه‌ی محصول وب سایت NASDAQ، دیو گیدون(Dave Gedeon) بعید به نظر می‌رسد که SEC در سال ۲۰۱۸  هیچ صندوق قابل مبادله‌ی رمزارز‌هایی (ETF) را فسخ یا تعطیل کند.

علاوه بر موارد ذکر شده، طبق گفته‌های مارک وتجن(Mark Wetjen) ریاست سابق کمیسیون CFTC(کمیسیون مبادلات آتی کالا) و رئیس فعلی بخش سیاست‌های جهانی در DTCC، کنگره قصد دارد تا قدرت‌های نظارتی بیشتری به آژانس‌های ناظر بر محصولات رمزارزها اعطا کند.

این پیش‌بینی‌ها پس از گزارشی منتشر شده از سوی جولی وینکلر(Julie Winkler) مدیر اجرایی کمپانی CME مبنی بر اینکه مبادلات آتی بیت‌کوین گروه تجاری CME از ۱۸ دسامبر که معرفی شده تا کنون به رقم 1500 قرارداد در روز با ارزش بیش از 80 میلیون دلار رسیده است، به وقوع پیوستند.

وینکلر همچنین یادآوری کرد:

قرارداد‌های آتی بیت‌کوین از لحاظ تعیین قیمت و واگذاری ریسک تا کنون خوب عمل کرده‌اند و این دقیقا چیزی است که ما انتظار آن را داشته‌ایم. Julie Winkler

 

به نظر شما برنامه آمریکا برای قانونگذاری رمزارز‌ها چیست؟ نظرات خود را در بخش دیدگاه‌ها به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Bitcoinist

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا