اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

سرمایه‌گذاران حقوقی دیگر اشتیاقی برای خرید بیت کوین ندارند

تیم تحقیقاتی گلس‌نود (Glassnode) پس از بررسی فاکتورهای مختلفی همانند خرید و فروش اوراق گری‌اسکیل بیت کوین تراست (GBTC)، نقدینگی صندوق‌های قابل معامله در بورس مبتنی بر بیت کوین و شرایط کیف‌پول صرافی کوین‌بیس، فعالیت سرمایه‌گذاران حقوقی در بازار بیت کوین را «کم رمق» ارزیابی کرده است

نکات برگزیده مطلب
  • یافته‌های جدید شرکت تحقیقاتی گلس‌نود (Glassnode) نشان می‌دهد که اشتیاق سرمایه‌گذاران حقوقی (موسسات، صندوق‌های سرمایه‌گذاری، شرکت‌ها و ...) برای سرمایه‌گذاری بر روی بیت کوین کاهش یافته است. ورود سرمایه‌گذاران حقوقی به بازار بیت کوین یکی از عوامل شکل‌گیری بازار صعودی اخیر این رمزارز محسوب می‌گردد و در نتیجه تاثیر مهمی بر شرایط آتی بازار بیت کوین دارد.

کاهش تقاضا برای خرید اوراق گری‌اسکیل بیت کوین تراست

گلس‌نود در گزارش اخیر خود اعلام کرد که اشتیاق سرمایه‌گذاران حقوقی برای خرید بیت کوین کاهش یافته است. در این میان، شرایط بازار مبادلات اوراق گری‌اسکیل بیت کوین تراست (GBTC) درستی گزارش اخیر گلس‌نود را نشان می‌دهد.

اوراق گری‌اسکیل بیت کوین تراست محصول سرمایه‌گذاری محبوبی است که امکان سرمایه‌گذاری موسسات، شرکت‌ها و صندوق‌ها در بازار بیت کوین را فرآهم می‌کند اما این اوراق هم‌اکنون در محدوده پایین‌تر از ارزش دارایی‌ها یا ان.اِی.وی صندوق (NAV) خرید و فروش می‌شوند. در حقیقت خریداران این اوراق هم‌اکنون می‌توانند با تخفیف در بازار بیت کوین سرمایه‌گذاری کنند. با این وجود در ماه‌های پایانی سال 2020 و همچنین ابتدای سال 2021 میلادی شرایط کاملاً متفاوتی را شاهد بوده‌ایم؛ یعنی در این مقطع زمانی قیمت مبادلاتی اوراق گری‌اسکیل بیت کوین تراست در سطح بالاتر از ان.اِی.وی این صندوق قرار داشت.

بر اساس گزارش گلس‌نود: «افزایش تقاضا از سوی سرمایه‌گذاران حقوقی برای خرید بیت کوین محرک اصلی افزایش قیمت این رمزارز در سال 2020 و 2021 میلادی محسوب می‌شود.» افزایش تقاضا برای خرید اوراق گری‌اسکیل بیت کوین تراست موجب شده بود تا صندوق گری‌اسکیل نیز بطور پیوسته بیت کوین‌های بیشتری را خریداری کند.

خروج نقدینگی از صندوق‌های قابل معامله در بورس

 بر اساس گزارش گلس‌نود، حجم نگهداری از بیت کوین‌ نزد صندوق‌های Purpose و 3iQ که در دسته‌بندی صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) مبتنی بر بیت کوین قرار می‌گیرند نیز بطور محسوسی کاهش یافته است. بر همین اساس، در طول یک ماه گذشته 8,037 بیت کوین از این صندوق‌ها خارج شده است.

با این وجود، فرد پای (Fred Pye)؛ مدیرعامل صندوق تری.آی.کیو (3iQ) شرایط کنونی این صندوق را بطور کاملاً متفاوتی تفسیر کرد. وی معتقد است که در این زمان سرمایه‌گذاران سود حاصل از سرمایه‌گذاری بر روی بیت کوین را با موفقیت برداشت می‌کنند. پای افزود:

سطح تقاضا برای سرمایه‌گذاری در بازار بیت کوین کاهش نیافته است. Fred Pye

بر اساس اظهارات مدیرعامل صندوق تری.آی.کیو صدها سرمایه‌گذار احتمالی بازار بیت کوین تنها در طول دو هفته گذشته به این شرکت مراجعه کرده‌اند. وی افزود: «همچنان تقاضا برای سرمایه‌گذاری در بازار بیت کوین واقعی و قابل توجه است.»

سرمایه‌گذاران حقوقی خرید بیت کوین در صرافی کوین‌بیس را متوقف کرده‌اند

گلس‌نود در گزارش اخیر خود به توقف روند خروج بیت کوین از کیف‌پول صرافی کوین‌بیس (Coinbase) نیز به عنوان یک فاکتور مهم برای ارزیابی سرمایه‌گذاری موسسات، شرکت‌ها و صندوق‌ها در بازار بیت کوین اشاره کرده است. در طول ماه‌های گذشته سرمایه‌گذاران حقوقی بازار بیت کوین از طریق پلتفرم مبادلاتی کوین‌بیس بیت کوین‌های زیادی را خریداری و به کیف‌پول خود منتقل می‌کردند. در نتیجه جریان خروج بیت کوین از کیف‌پول صرافی کوین‌بیس را می‌توان به عنوان شاخصی برای ارزیابی رویکرد سرمایه‌گذاران حقوقی در بازار بیت کوین مورد بررسی قرار داد. با این وجود، از ماه دسامبر تاکنون حجم بیت کوین‌های موجود در کیف‌پول صرافی کوین‌بیس تقریباً ثابت باقی مانده است.

محققان بر اساس فاکتورهای اشاره شده نتیجه‌گیری کردند:

کاهش تقاضا برای خرید اوراق گری‌اسکیل بیت کوین تراست، خروج نقدینگی از صندوق‌های قابل معامله در بورس مبتنی بر بیت کوین و ثابت ماندن بیت کوین‌های موجود در کیف‌پول صرافی کوین‌بیس تقاضای ناچیز سرمایه‌گذاران حقوقی برای خرید بیت کوین را نشان می‌دهد. Glassnode

نظر شما نسبت به گزارش اخیر تیم تحقیقاتی گلس‌نود از فعالیت سرمایه‌گذاران حقوقی در بازار بیت کوین چیست؟ آیا سرمایه‌گذاری موسسات و شرکت‌ها بر روی بیت کوین و دیگر رمزارزها کاهش خواهد یافت؟ بر همین اساس شرایط آتی بازار بیت کوین را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکمه بازگشت به بالا