اخبار و مقالاتاسکم و قانونگذاری - Scam & Regulation

بیت کوین در کشور السالوادور به یک ارز رسمی تبدیل شد

لایحه‌ی پذیرش بیت کوین به عنوان یکی از ارزهای رسمی السالوادور که به مجلس این کشور ارائه شده بود، رای مثبت اکثریت نمایندگان کنگره‌ی السالوادور را به‌دست آورده و پس از امضاء رئیس جمهور به قانون تبدیل خواهد شد

نکات برگزیده مطلب
  • در پی ارائه‌ی لایحه‌ی پذیرش بیت کوین به عنوان ارز رسمی السالوادور توسط رئیس جمهور این کشور، مجلس السالوادور با اکثریت آراء لایحه‌ی پیشنهادی دولت این کشور را تایید کرد تا پس از امضاء رئیس جمهور به قانون تبدیل شود

بیت کوین ارز رسمی السالوادور شد

لایحه‌ی رئیس جمهور السالوادور برای به رسمیت شناختن بیت کوین به عنوان یکی از ارزهای رسمی کشور السالوادور با موفقیت توسط کنگره‌ی این کشور تصویب شد. این لایحه پیش از ساعت 6 صبح به وقت ساعت جهانی(UTC) رای مثبت اکثریت نمایندگان مجلس السالوادور را دریافت کرد.

نایب بوکله(Nayib Bukele)؛ رئیس جمهور السالوادور اعلام کرد که قانون تاریخی این کشور را امشب و یا به عنوان اولویت کاری خود در روز آینده امضاء خواهد کرد. وی در حساب کاربری توییتر خود از تصویب قانون به رسمیت شناختن بیت کوین به عنوان یکی از ارزهای رسمی این کشور خبر داد:

Nayib Bukele
قانون به رسمیت شناختن بیت کوین توسط اکثریت نماینگان کنگره‌ی السالوادور و با اخذ 62 رای از مجموع 64 رای ارائه شده به تصویب رسیده است.

وی اعلام کرد که تمامی مشاغل و کسب و کارهای فعال در این کشور ملزم به پذیرش بیت کوین خواهند بود. بوکله اعلام کرد که فعالان تجاری در این کشور «ملزم خواهند بود بطور قانونی بیت کوین را به عنوان ابزار پرداخت قبول کنند.» بر اساس اظهارات وی:

در السالوادور بیت کوین همانند دلار آمریکا به ابزار قانونی مبادلات تبدیل خواهد شد. Nayib Bukele

تمامی کسب و کارها ملزم به پذیرش بیت کوین خواهند بود

رئیس جمهور السالوادور اعلام کرد که روز پنجشنبه با اعضاء صندوق بین‌المللی پول دیدار خواهد کرد. دولت السالوادور قصد دارد بطور رسمی نسخه‌ای از کیف پول بیت کوین را نیز ارائه کند اما استفاده از کیف‌پول ارائه شده اجباری نخواهد بود. بعلاوه، دولت السالوادور قصد دارد برای جبران ریسک احتمالی ناشی از پذیرش بیت کوین برای کسب و کارها، به ارزش 150 میلیون دلار بیت کوین را در صندوق توسعه‌ی بانک‌ها نگهداری کند.

کسانی که 3 بیت کوین در السالوادور سرمایه‌گذاری کنند اقامت دائم این کشور را دریافت خواهند کرد. وی همچنین در پاسخ به سوال مطرح شده در رابطه با قرار گرفتن بیت کوین در ذخایر ملی کشور السالوادور اظهار داشت که هیچ برنامه‌ی فوری در این رابطه وجود ندارد.

من در این رابطه اظهار نظری نمی‌کنم. بیت کوین به سرعت درحال تکامل است و ما قرار دادن این دارایی در سبد ذخایر ملی السالوادور را در آینده‌ی نزدیک رد نمی‌کنیم. Nayib Bukele

رئیس جمهور السالوادور در رابطه با صنعت استخراج بیت کوین نیز اظهار نظر کرد. وی اعلام کرد که با استخراج بیت کوین با استفاده از انرژی‌های تجدید‌پذیر کاملاً موافق است.

دولت السالوادور زمینه‌ی گسترش بیت کوین را فرآهم خواهد کرد

لایحه‌ی به رسمیت شناختن بیت کوین به عنوان ارز رسمی السالوادور در روز نهم ژوئن توسط بوکله به مجلس ارسال شده و به سرعت تاییده‌ی نمایندگان این کشور را دریافت کرد.

بر اساس این قانون دولت زیرساخت‌های مورد نیاز برای تبدیل بیت کوین به دلار را فرآهم خواهد کرد. بعلاوه «ساز و کار‌های آموزشی» مورد نیاز برای آشنایی شهروندان السالوادور با بیت کوین و چگونگی استفاده از آن را نیز ایجاد خواهد کرد.  

بر اساس گزارش کوینیت، رویکرد پیشگامانه‌ی رئیس جمهور السالوادور موجی از هیجان را در میان قانون‌گذاران و سیاستمداران کشورهای آمریکای لاتین برای حمایت از بیت کوین به راه‌انداخته است.

نظر شما نسبت به تصویب قانون پذیرش بیت کوین به عنوان یک ارز رسمی و ابزاری برای مبادلات در کشور السالوادور چیست؟ آیا دیگر کشورهای جهان نیز بزودی از رویکرد السالوادور پیروی خواهند کرد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکمه بازگشت به بالا