اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

شرکت‌های خارجی در ایران مجوز استخراج رمزارز ندارند!

مدیرکل دفتر امور طرح‌های وزارت صمت اعلام کرد که تاکنون هیچ مجوزی برای فعالیت شرکت‌های خارجی در صنعت استخراج رمزارز ایران صادر نشده و تعداد متقاضیان برای فعالیت در این صنعت به شدت کاهش یافته است

نکات برگزیده مطلب
  • صنعت استخراج رمزارز در طول روزهای گذشته به‌شدت مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته بود، در این میان شایعاتی نسبت به فعالیت شرکت‌های خارجی در صنعت استخراج رمزارز ایران منتشر شده بود. علیرضا هادی مدیرکل دفتر امور طرح‌های وزارت صمت در واکنش به این ادعا اظهار داشت که هیچ یک از شرکت‌های خارجی در ایران مجوز استخراج رمزارز ندارند.

هیچ یک از شرکت‌های خارجی مجوز استخراج رمزارز دریافت نکرده‌اند

در نتیجه‌ی کمبود برق و خاموشی‌های اخیر صنعت استخراج رمزارز ایران نیز زیر ذره‌بین منتقدان قرار گرفته است. در این میان شایعاتی بر محوریت فعالیت شرکت‌های خارجی در صنعت استخراج رمزارز ایران نیز به گوش می‌رسد.

علیرضا هادی مدیرکل دفتر امور طرح‌های وزارت صمت در واکنش به انتقاد از فعالیت شرکت‌های خارجی استخراج بیت کوین در ایران اظهار داشت که «کشورهای خارجی به‌طور مستقیم در صنعت استخراج رمزارز ایران فعالیت ندارند و شرکت‌های فعال در این حوزه بنگاه‌های ایرانی هستند که سرمایه‌گذار خارجی دارند.»

به همین دلیل مدیرکل دفتر امور طرح‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد که تاکنون هیچ شرکت خارجی مجوز استخراج رمزارز را از ما دریافت نکرده است. وی افزود:

از مجموع سه شرکت خارجی که به ما معرفی شده است، اطلاعات یک شرکت کاملا اشتباه است، شرکت دوم با نام «شرکت سرمایه‌گذاری ایران و چین» بخشی از شرکت به سرمایه‌گذار خارجی و بخشی دیگر به سرمایه‌گذار ایرانی تعلق دارد، اطلاعات شرکت سوم هم معتبر نبود و پروانه‌ای برای فعالیتش صادر نشده است. علیرضا هادی

وی در رابطه با ممنوعیت استخراج رمزارز تا شهریور ماه اعلام کرد که وزارت صمت از دستورات دولت تبعیت می‌کند. بر اساس اظهارات وی مجوز‌های صادر شده توسط وزارت صمت تنها مجوزهای تاسیس و بهره‌برداری را شامل می‌شوند زمانی که بنگاهی پروانه‌ی بهره‌برداری دریافت می‌کند می‌تواند در حوزه‌ی استخراج رمزارز فعالیت کند اما زمانی که بر اساس مصالح کشور دستور توقف فعالیت مزارع استخراج رمزارز صادر می‌شود، این بنگاه‌ها نیز باید فعالیت خودشان را متوقف کنند.

مدیرکل دفتر امور طرح‌های وزارت صمت اعلام کرد که متقاضیان فعالیت در صنعت استخراج رمزارز در زمان ممنوعیت فعالیت نیز می‌توانند مجوز بگیرند و زیرساخت‌های مورد نیاز خود را وارد کنند اما تا شهریور ماه اجازه‌ی فعالیت نخواهند داشت.

درخواست چندانی برای فعالیت در صنعت استخراج رمزارز وجود ندارد

هادی در رابطه با درخواست‌ متقاضیان برای دریافت مجوز اعلام کرد که تقاضای جدید چندانی برای راه‌اندازی مزرعه‌ی استخراج رمزارز وجود ندارد و تقاضاهای موجود در سامانه‌ی بهین یاب نیز به گذشته مربوط می‌شود. بر اساس اظهارات وی تاکنون تنها 20 پروانه‌ی بهره‌برداری استخراج رمزارز صادر شده است.

در حقیقت شرایط ناپایدار فعالیت ماینرها و افزایش تعرفه‌ی برق صنعت استخراج رمزارز به 16,574 ریال(معادل 7 سنت) متقاضیان فعالیت در صنعت استخراج رمزارز را از این فعالیت منصرف می‌کند.

بر اساس اظهارات مدیرکل دفتر امور طرح‌های وزارت صمت حدود 100 جواز تاسیس تنها 5 درصد پیشرفت داشته‌اند و برای دریافت پروانه باید پیشرفت آن‌ها به 100 درصد برسد. وی تاکید کرد:

هیچ کسی با دریافت مجوز نمی‌تواند در صنعت استخراج رمزارز فعالیت کند بلکه تنها باید زیرساخت مورد نیاز را آماده کند و درصورتی که ممنوعیت استخراج رمزارز در شهریور ماه تمدید نشود متقاضیان قادر خواهند بود فعالیتشان را آغاز کنند. علیرضا هادی

نظر شما نسبت به اظهارات اخیر مدیرکل دفتر امور طرح‌های وزارت صمت در رابطه با صدور مجوز استخراج رمزارز برای شرکتهای خارجی چیست؟ آیا ماینرهای ایرانی انگیزه‌ای برای فعالیت در صنعت استخراج رمزارز ندارند؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکمه بازگشت به بالا